Gå til innhold

hund får vondt når han skal opp på ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. har en 3 år gammel hund som piper når han skal opp på ting. han har ikke pipet sånn før. ser han har det vondt når han skal gjøre dette. han halter ikke eller gjør noen slags tegn på at han har det vondt . hva kan det være? noen som har opplevd det før. m

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kan da være alt mulig, muskel eller leddsmerter, han kan ha sovet forkjært, lekt litt hardt med noen, trått feil, etcetera.

Hvis det er til stor plage for ham så bestill time til dyrlege med evt røntgen, hvis det bare er litt ubehagelig, men allmenntilstanden fortsatt er ok, hunden har vanlig sosial oppførsel, spiser og drikker godt, så kan du se det an et par dager, og om det ikke er blitt bedre, så bestill time hos dyrlegen.

Edit: hvis du har en dachs eller andre kortbeinte/langryggede raser er dessverre prolaps et mulig problem, men som sagt det er du som kan bedømme oppførselen best.

Endret av xalo
Skrevet

Har det begynt plutselig, eller har det vært sånn en stund? Hunden til svigers hadde vondt når han skulle inn i bil o.l, han viste seg å ha ganske sterk grad av hd. Da hunden min ble gammel, hadde den vondt pga leddgikt. Ville oppsøkt dyrlege relativt snart hvis det ikke gir seg, men årsakene kan nok være mange forskjellige.

Skrevet

kan være mye

muskelstrekk,prolaps,leddproblemer,forkalkninger

Få en time hos vetrinær og få sjekket hunden-helst med røntgenbilder

Hunder er flinke til å skjule smerte,så om den piper,ville jeg oppsøkt vetrinær type fort.

Gjest Dunderungen
Skrevet

Min hund hadde forkalkning i ryggen, så han pep når han hoppet opp i stolen og hoppet ned igjen. Generelt sett hvis han måtte bruke ryggen. Kom dere til veterinæren :)

Skrevet

kom pluteselig i går.- han har vært gjevnlig hos vetrinæren de siste ukene. der de har sjekket han grundig. kan jeg vente til i morgen og se om det gir seg? eller burde jeg ringe med en gang?

Skrevet

Ring og hør du. Det finnes smertestillende de kan få som tar av det meste av smertene.

Gjest Dunderungen
Skrevet

Jeg hadde ringt med en gang. Det kan være at veterinæren ikke er grundig nok. Jeg dro mellom 3 forskjellige veterinærer, før den siste fant feilen. Dyrt blir det, men min elskling fortjener kun det beste... :sjenert:

Skrevet

har snakket med vetrinæren. han skulle ta det helt rolig. så skulle se hvordan det utvikler seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...