Gå til innhold

Yayktrax for løpin på vinterføre

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har vært isete og glatt føre i det siste så jeg har lurt på å kjøpe Yaktrax til å ha på joggeskoene. Men hvor godt funkere dette? Jeg er redd det vil bli litt ubehagelig og klumpete? Alternativet tenker jeg er piggsko (enten ferdige med pigger eller sett i pigger i et par rimelig joggesko).

Endret av Frk. Belle
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har disse og syns ikke de er klumpete. Kan både løpe og gå med dem, ikke noe problem :) Bruker de også på vanlige sko om det er kjempeglatt ute, enkle å ta av og på. Eneste er at det blir meget glatt på en del gulv, så vær forsiktig om du glemmer å ta dem av når du er innom butikken :)

Skrevet

Har også sånne jeg og kan underskrive på at det kan bli rimelig glatt når man går inne med de på butikkgulv mm.

Nå løper jeg ikke, men de er gode å bruke til vanlig gåing. Jeg går veldig mye på glatte og ustrødde veier.

Jeg synes derimot at de ikke er så lette å få på. Da må jeg sitte samt bruke litt krefter.

Fjord og Vidde, medlemsbladet til Turistforeningen har testet brodder for noen år siden. Jeg kjøpte disse etter anbefaling derfra. Testen er tilgjengelig på nett.

Skrevet

Mine er lette å få på, men tror det er fordi jeg kjøpte en størrelse større enn hva jeg egentlig trengte. Var rimelig utsolgt for all slags brodder her i fjor, så måtte bare ta det jeg fikk tak i. De blir ikke for store på skoen da, og det er jo den reima over også som holder dem på plass.

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg har løpt mye med slike og kan skrive under på at de funker som bare det. Syns de tar av litt for dempinga i skoen på en måte, så det blir litt tyngre å løpe med broddene enn uten. Men absolutt herlig å løpe på isen uten å bekymre seg for å skli :)

Skrevet

Har vært isete og glatt føre i det siste så jeg har lurt på å kjøpe Yaktrax til å ha på joggeskoene. Men hvor godt funkere dette? Jeg er redd det vil bli litt ubehagelig og klumpete? Alternativet tenker jeg er piggsko (enten ferdige med pigger eller sett i pigger i et par rimelig joggesko).

Jeg har disse, og jeg kan ikke klare meg foruten dem. De er slett ikke klumpete å ha på. Det kjennes nesten ut som skoen får litt ekstra demping faktisk.

Jeg anbefaler dem på det varmeste. Er det is føre ute, må du over til piggsko. Da nytter det ikke med kjettinger :-))

Skrevet

Takk for svar folkens! Yaktrax herved satt på ønskelista :) Idag var det isete og fælt ute så løpeturen ble lang og trøblete - skulle hatt dem nå! ;) Men mulig det eneste som biter på dagens føre er piggsko slik som OPIgirl nevner.. Høres utansett ut som Yaktrax er noe å test ut.

Skrevet

Takk for svar folkens! Yaktrax herved satt på ønskelista :) Idag var det isete og fælt ute så løpeturen ble lang og trøblete - skulle hatt dem nå! ;) Men mulig det eneste som biter på dagens føre er piggsko slik som OPIgirl nevner.. Høres utansett ut som Yaktrax er noe å test ut.

Jeg sier det igjen. Yaktrax er ingenting få isføre. Det blir som ett skritt frem og fire tilbake ,-)

På alt annet vinterfør er de supre, så løp og kjøp ;-) Kos deg med vinterjogging:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...