MissBradshaw Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 Da tenkte jeg spesielt på kanskje opplevelser som har med sjåføren å gjøre. Jeg har selv opplevd alt fra at sjåføren ønsker en god dag/god helg til verre ting. En gang tok jeg og han jeg var sammen med da bussen inn til byen. Jeg hadde fått roser av han og det kommenterte sjåføren når vi gikk på og når vi gikk av. Veldig søt! Jeg hadde veldig lyst til å gi han en av rosene. Har du en historie?
Missi89 Skrevet 16. desember 2011 #2 Skrevet 16. desember 2011 Jeg tok banen på vintertid her engang seint på kvelden og det var noen ungdommer som hoppet frem og tilbake mellom vognene og holdt dørene oppe så vi fikk ikke kjørt av gårde. Føreren ble temmelig forbanna. Så han skrek over høytaleren irritert. "ja da får vi et opphold grunnet noen DRITTUNGER som holder dørene oppe". Trodde jeg skulle le meg ihjel Hehe. 2
AloeVera Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Det var en full mann, trolig alkoholiker som sølte brus i setet sitt. Søt som han var tok han en blokk med bussruter og brukte ett og ett ark til å tørke. Det funket ikke særlig bra, og var ei dame som kommenterte at det var flott at han i alle fall prøvde å ordne opp etter seg 2
Gjest Pet Skrevet 16. desember 2011 #4 Skrevet 16. desember 2011 Sønnen min, som var to og et halvt år, og jeg satt på bussen. Inn kom en veldig gammel mann, sikkert 90 år, og jeg tok sønnen min på fanget slik at gamlingen kunne få sitte. Han takket pent og satte seg ned ved siden av oss. Sønnen min ble sittende og stirre på mannen en stund før han spurte: "Skal du møte en dame?" Mannen svarte, litt sørgmodig og med veldig skjelvende røst: "Nei, jeg skal nok ikke det, gutten min." Jeg syntes det var en veldig morsom og rørende liten samtale. 1
Gjest uAnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #5 Skrevet 16. desember 2011 Jeg hadde verdens snilleste nattbussjåfør da jeg bodde i Oslo. Jeg gikk på nattbussen i sentrum, satte meg bakerst og klarte å sovne, jeg vet ikke hvor lenge jeg sov men våknet av at bussjåføren ristet i meg og spurte om jeg hadde det bra. Bussen var helt tom, alle hadde gått av og jeg ble litt stressa for jeg visste ikke veien hjem fra der vi var, og bussene hadde sluttet å gå. Snille bussjåføren sa at han godt kunne ta en runde til for å kjøre meg hjem 3
Sykepl.student Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 opplever stadig vekk bussjåfører som gir meg barnebillett, selv om jeg legger fram penger til voksenbillett. forstår ikke hvorfor, jeg er faktisk 24 år. men tar det som et kompliment;-)
Gjest strykebrett Skrevet 16. desember 2011 #7 Skrevet 16. desember 2011 Dessverre ikke noe jeg har opplevd selv, men jeg syns denne artikkelen var veldig koselig. Skulle ønske det var sånn her jeg bor også
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #8 Skrevet 16. desember 2011 opplever stadig vekk bussjåfører som gir meg barnebillett, selv om jeg legger fram penger til voksenbillett. forstår ikke hvorfor, jeg er faktisk 24 år. men tar det som et kompliment;-) Du får kle deg litt mer voksent. 1
Gjest Bobler Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 Idag kjørte bussjåføren en gammel dame helt til døren på butikken siden det var så glatt Da ble jeg rørt Ikke ofte de gjør sånt! 2
Gjest uAnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #10 Skrevet 16. desember 2011 Dessverre ikke noe jeg har opplevd selv, men jeg syns denne artikkelen var veldig koselig. Skulle ønske det var sånn her jeg bor også
sofie777 Skrevet 16. desember 2011 #11 Skrevet 16. desember 2011 Dessverre ikke noe jeg har opplevd selv, men jeg syns denne artikkelen var veldig koselig. Skulle ønske det var sånn her jeg bor også Satt faktisk på med denne sjåføren i går. Jeg gikk på i Munkegata der bussen står en stund og jeg kunne se folk før de kom frem til døren. Det var mange normale ansiker som begynte å smile så snart de så ham sitte der med skjegget og luen (jeg også). En kom til og med bort bare for å ta bilde. Sjåføren her har skjegget hele året, ikke bare i julen og er en av de mest koslige sjåførene vi har her i byen og jeg tar mye buss, så jeg vet det. Han blir også kalt julenissen og alle vet hvem han er.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #12 Skrevet 16. desember 2011 Jeg har et par opplevelser faktisk. En sen fredagskveld jeg satt på bussen var det fullt av folk som åpenbart hadde vorset, og de var temmelig blide. Jeg ser at den ene av de berusede gutta gikk av bussen, og tenkte ikke noe over det før jeg så at han sto og tisset rett utenfor bussen. Busssjåføren ventet til han var ferdig så han kunne bli med videre! En annen gang hadde jeg med meg milkshake på bussen, og fikk beskjed om at jeg måtte hive den før jeg gikk på. Noe jeg hadde regnet med, så snudde med en gang og heiv den fra meg, før jeg hoppet på bussen, og busssjåføren smilte til meg, holdt tommelen opp og sa bra. Han sa det så hjertelig at jeg ble kjempeglad, nesten så jeg skulle ønske jeg hadde flere ting å kaste. Nå nylig når jeg gikk på bussen stoppet busssjåføren meg i det jeg hadde "biipet" inn busskortet for å gi meg en ny plastlomme til kortet mitt. Han så hvor fillete det gamle jeg hadde var!! Det synes jeg var såå koselig at han gjorde! En busssjåfør, en busssjåfør, er som oftest en mann med godt humør!
Sykepl.student Skrevet 16. desember 2011 #13 Skrevet 16. desember 2011 Du får kle deg litt mer voksent. Tror ikke klærne har så mye å si. jeg kler meg helt vanlig. tror heller det har noe med at flere og flere 15-åringer sminker seg så mye at de ser eldre ut. og da er det jo ikke så enkelt for noen å gjette hvor gamle de er. og plutselig kan alle være fra 15-20+ 2
Gjest finurlig Skrevet 16. desember 2011 #14 Skrevet 16. desember 2011 Har både gode og dårlige erfaringer med buss, de gode er fra Tromsø, hvor bussjåførene er kjempehyggelige og smilende. Som tilflyttet og retningsvill gikk jeg på feil buss, og sjåføren kjørte til stasjonen for å ta lunsjpause. Jeg ble helt på gråten, og visste ikke hva jeg skulle gjøre, men det var ingen problem, for jeg kunne sitte på med en annen bussjåfør som skulle en annen vei, men han skulle hjelpe meg med å finne veien Synes det var utrolig koselig gjort I Kristiansand derimot, er de noen store rævhull hele gjengen. Speeder på før gamle damer har fått satt seg, har headsettet på og hører ikke når vi spør om noe, på 2 hjul i svingene og konstant sene, tross deres ekstreme fartsbruk. Er glad jeg bor slik at jeg slipper å ta buss!
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #15 Skrevet 16. desember 2011 Der jeg bodde før hadde vi ofte en svært hyggelig sjåfør. Han sa "god morgen" og smilte til alle da vi gikk på om morningen, og så "riktig god dag" da vi gikk av. Samme på hjemveien, "god ettermiddag" da vi gikk på og "god middag" da vi gikk av. Med ham var det sjelden å se noen sure miner selv om vi stort sett var forsinket - ikke hans skyld. Savner den solstrålen. Her i Oslo er de fleste sjåførene så lite engasjerende. Hvis de i det hele tatt gidder å vri på hodet da man går på så er det bare et tomt blikk å få. Selv om jeg nesten alltid sier "hei" og smiler. De gjør stort sett transportdelen av jobben sin, men smilet og ekstraservicen er ikke-eksisterende. Men noen få unntak. Det kan godt være at de fleste passasjerene også er likegyldige og at sjåførene blir påvirket.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #16 Skrevet 16. desember 2011 når jeg var mindre og brukte skolebuss, dette var mens jeg bodde på landet, hadde vi en sjåfør som på vinteren når det var tælahiv ga på litt ekstra så vi, som alle hadde løpt bak i bussen, var vektløse et lite øyeblikk, utrolig morro. han fikk sparken da en unge brakk armen, men alle som brukte bussen savna han så han fikk tilbake jobben, men det ble slutt på hopping etter det;-)
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #17 Skrevet 17. desember 2011 I Kristiansand derimot, er de noen store rævhull hele gjengen. Speeder på før gamle damer har fått satt seg, har headsettet på og hører ikke når vi spør om noe, på 2 hjul i svingene og konstant sene, tross deres ekstreme fartsbruk. Den opplevelsen du hadde i Tromsø, hadde jeg faktisk i Kristiansand(sområdet). Skulle ta Sørlandsekspressen til Kristiansand og sovnet med øreproppene på. Busssjåføren pratet i vei hele tiden og jeg tenkte som så at det ikke var noe viktig, så jeg gadd ikke høre etter. Men det viste seg når bussen hadde parkert og jeg ventet på at den skulle kjøre videre, at den bussen jeg kjørte bare var følgebuss. Busssjåføren hadde sagt at man måtte bytte til den andre bussen når vi kom til Arendal, det hadde han sagt HELE tiden på vei til Arendal. Var på gråten når jeg forklarte at jeg ikke hadde fått det med meg, men en supersnill busssjåfør kommer bort til meg og sier at jeg kunne få være med på venterommet fordi det var så kaldt ute, og vente på neste buss som han skulle kjøre om 30 minutter, og jeg skulle få sitte på gratis og hans skulle passe på at jeg kom meg av der jeg skulle av. Det er så flaut når jeg tenker på det, at jeg ikke klarte å følge med og få med meg det! I en helt fremmed by, føltes det veldig godt at noen tok så godt vare på meg og jeg kom meg hel fram til Kristiansand, dog litt senere enn planlagt. Jeg synes det var så utrolig service at jeg blir rørt når jeg tenker på det. For å si det sånn: Sørlandsekspressen og gutta som kjører de bussene er i høy kurs hos meg! Angående lokalbusser så opplever jeg det at mange har litt hastverk og på en måte ikke rekker å se kunden. Derfor kan det bli litt som du skriver. Her hvor jeg bor klarer de i hvertfall å vente til gamle mennesker har satt seg. Men jeg skal innrømme det at det hender at jeg stuper i midtgangen på bussen og såvidt klarer å redde meg fra det kleineste fallet på jord! Selvom det var min feil fikk
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #18 Skrevet 17. desember 2011 Skulle ta buss i Tromsø. Husker en gang det var blank is og jeg måtte springe ned en lang bakke for å rekke bussen, og nesten nede ved veien kjører bussen. Busssjåføren ser meg og bråbremser og åpner opp døren. Men bussen sklir på grunn av isen og jeg kommer i den farten og har ikke sjans og stoppe, så jeg hopper inn i bussen og flyger rett i sjåføren (Gud det gjorde vondt!!) og bussjåføren flirer bare og sir at det viktigste var at jeg nådde bussen. 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 17. desember 2011 #19 Skrevet 17. desember 2011 Gikk på en annen buss en vanlig på morgenkvisten og spør for sikkerthetsskyld om hun stopper der og der. Det visste hun ikke, så jeg fikk holdeplasslista av henne for å sjekke selv Etterpå kommer det en jente på, som tok denne ruta hver dag. Sjåføren ba henne sitte sammen med henne forran, så hun kunne forklare henne veien. Men bussjåføren var bare så herlig blid, så man måtte jo bare flire av hele greia. Så lar jeg heller være å tenke på de kjipe dagene med buss i Oslo
Noteknekk Skrevet 17. desember 2011 #20 Skrevet 17. desember 2011 Mine mest positive buss-opplevelser kommer fra mindre byer. Er fra en storby og her har buss-sjåførene det mye mer travelt, ikke alltid de hilser, venter ikke til folk har satt seg og noen lukker faktisk til og med dørene rett foran folk som skal til å gå på. Den mest positive opplevelsen var vel gjerne da ei venninne og jeg skulle ta buss fra sentrum og til der vi bodde, i en småby altså. Det er ikke så langt men vi hadde kjøpt en del ved så da ble det litt mye å dra på. Først betalte vi barnebillett (og det var ikke fordi vi så unge ut, det var tydelig at sjåføren visste at vi egentlig ikke skulle ha det men han insisterte), deretter så stoppet han faktisk rett utenfor oppkjørselen til huset vårt, som ikke egentlig var et buss-stopp men lå midt mellom to. En annen gang skulle jeg ta buss opp til skitrekket. Vi var litt usikre på hvilken buss vi skulle ta og spurte første buss vi så. Den skulle til skitrekket men ikke før om en halvtime, den skulle nemlig en annen runde først, men da sa han at vi bare kunne sette oss inn og bli med på den ekstra runden, så slapp vi å vente ute i kulda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå