Gjest Nicoline Skrevet 18. desember 2003 #21 Skrevet 18. desember 2003 Jeg er avhengig av kaffe - ikke så mye pr. dag, men 2-3 kopper må jeg ha. Synes faktisk at kaffen smaker mye bedre etter at jeg sluttet å røyke - kaffe og en frukt er deilig dessert.
@lfa Skrevet 18. desember 2003 #22 Skrevet 18. desember 2003 Liker ikke "vanlig" kaffe, men synes det er knallgodt med Irish Coffee, og så er det godt en gang i blant med "unormal" kaffe (sånn med masse rart oppi). Men ren kaffe drikker jeg ikke, nei. Rart at folk (enkelte) som drikker kaffe absolutt er nødt til å kommentere at du ikke drikker hver gang de skal drikke, foressten...
LilleBille Skrevet 18. desember 2003 #24 Skrevet 18. desember 2003 Jeg liker ikke varm drikke i det hele tatt jeg. Men synes kaffe lukter kjempegodt! Er kjempesær jeg! Som jeg skulle sagt det selv.. Har ikke noen gang hørt om så mange som ikke drikker kaffe.. (Trodde nesten jeg var alene jeg...) (Og jeg liker ikke øl heller.. selv om det også lukter og ser godt ut .. så jeg er ultrasær)
aline Skrevet 19. desember 2003 #25 Skrevet 19. desember 2003 Ikke meningen å være hårsår, jeg synes bare det er litt pussig.. At det er forventet på et vis, at kaffe er noe alle drikker. Synes du høres sunn ut jeg, Aline! :blunke: Joda, men det er ikke kult å være sunn i selskaper og på besøk da, da skal man jo være høflig og ha det koselig og gjerne skeie ut litt. (men siden jeg ikke unngår alt dette fordi jeg ønsker å være sunn, men fordi jeg ikke tåler mesteparten, så KAN jeg jo ikke være høflig å bare drikke litt, og da er jeg vanskelig da!!)
Redhead Skrevet 19. desember 2003 #26 Skrevet 19. desember 2003 Hva om man hverken liker kaffe eller te da? De finnes de også........ Ja det gjør det nok, men vi har alltids noe annet å by på. Brus, saft, juice, melk, vann....Det er vel ikke akkurat et stort problem, vel?
~sikka~ Skrevet 19. desember 2003 #27 Skrevet 19. desember 2003 Jeg kjenner ei som tar med seg termos med varmt vann og teposer når hun besøker enkelte, fordi de synes "det er ekstra styr" med henne da :o Helt latterlig spør du meg. Jeg har aldri fått reaksjoner for å ikke drikke kaffe. Jeg drikker det noen ganger og andre ganger ikke. Vanligvis blir jeg spurt om jeg ønsker kaffe, te eller brus.
Diva Skrevet 19. desember 2003 #28 Skrevet 19. desember 2003 Jeg synes overhodet ikke det er sært å ikke like kaffe. Herregud! Det er tydelig ikke akseptert av "den gamle skole" å ikke like det :o Jeg elsker kaffe i allemulige varianter, men jeg dytter ikke min last over på andre vel!?! Det er ganske uhøflig og unødvendig og folk må akseptere at ikke alle har samme smak i mat og drikke. Faren min på 42 har aldri likt kaffe. De eldre ( og noen voksne venner ) maser på ham i et sett og spør alltid om han ikke har begynt å like kaffe Synes det er fuillstendig idioti jeg.... La nå folk drikke det de vil! Jeg har forøvrig både kaffe, te, saft og brus når vi har gjester. Så kan de velge selv
Livets datter Skrevet 19. desember 2003 #29 Skrevet 19. desember 2003 Jeg ble så lei av å takke nei til en kopp kaffe hver gang jeg var i selskap eller på besøk, så jeg bestemte meg bare for å takke ja hver gang, og venne meg til det. Nå er jeg kaffoman!! Synes ikke det er sært å ikke drikke kaffe. Alle har forskjellige ting de ikke liker. Personlig så er jeg ikke så glad i fisk, og DET er det også mange som synes er sært!
Atmi Skrevet 19. desember 2003 #30 Skrevet 19. desember 2003 SYns ikke det er sært å ikke like kaffe jeg heller, faktisk var jeg vel godt over 20 før jeg drakk særlig av det selv. Men likevel har jeg noen venner som ikke drikker kaffe eller te eller vann. Da får jeg faktisk et problem, for da har jeg ikke noe å by dem. Så jeg innrømmer at jeg noen ganger sier at "jeg må ut å kjøpe cola for kresne ....... kommer på besøk." Men - mest på tull, ikke vondt ment egentlig. Lurer på hva dem drikker, liksom melk? eller bare cola? Hehe, så kommer jeg til å tenke på at faktisk er det voksne kaffedrikkere som er slik at de liksom alltid må ha noe å drikke på. Jeg var ikke heller slik før. Jeg hadde da ikke alltid noe å drikke på. Tror kanskje vi er litt rare vi som drikker kaffe, ettersom vi er så avhengige av det at vi ikke helt klarer kose oss uten Jeg har kaffe så og si alltid tilgjengelig. Hvis ikke mangler noe altså. Det som er mer sært og faktisk litt irriterende er folk som er veldig kresne i matveien. Tenker da vanlige matvarer. De skal ikke ha grønnsaker, ikke løk, ikke rømme, ikke majones, ikke altmuligrart. Det plager litt, syns det er dumt å lage amputert og tørr mat fordi mine voksne venner ikke kan smake ting.
Klips Skrevet 19. desember 2003 #31 Skrevet 19. desember 2003 Det som er mer sært og faktisk litt irriterende er folk som er veldig kresne i matveien. Tenker da vanlige matvarer. De skal ikke ha grønnsaker, ikke løk, ikke rømme, ikke majones, ikke altmuligrart. Det plager litt, syns det er dumt å lage amputert og tørr mat fordi mine voksne venner ikke kan smake ting. Pleier ikke kalle det kresen, jeg. Kresen betyr at man kun vil ha det beste. Å ikke like noen ting kaller jeg heller for sært. Men jeg vet at det egentlig heter kresen, da. Selv om det ikke passer. Men dette var helt på siden. Kjenner mange som ikke drikker kaffe, synes ikke det er noe rart. Føler av og til at de synes jeg er rar, som synes te er noe skvip
aline Skrevet 19. desember 2003 #32 Skrevet 19. desember 2003 ...Det som er mer sært og faktisk litt irriterende er folk som er veldig kresne i matveien. Tenker da vanlige matvarer. De skal ikke ha grønnsaker' date=' ikke løk, ikke rømme, ikke majones, ikke altmuligrart. Det plager litt, syns det er dumt å lage amputert og tørr mat fordi mine voksne venner ikke kan smake ting.[/quote'] Bare være sikker på at det ikke har noe med allergi eller ømfintlighet før du irriterer deg over "kresne" voksne. Det er skrekkelig mange som har allergier i dag, og jeg vet selv at jeg kan være vanskelig å be på middag, fordi jeg ikke tåler så godt endel melkeprodukter, kan ikke spise noe særlig rømme, fløte- eller melkebasert mat, da blir jeg lett dårlig. Prøver av og til, fordi folk faktisk har laget det, men lar oftest være. Det ER vanskelig å skulle tenke på, og jeg tror ikke mange allergikere forventer at verter skal tenke på alt heller, men selv blir jeg lattermildt kalt vanskelig pga at det er endel jeg ikke tåler. Det er ikke alltid like morsomt det heller. :-? Men tåler man det, så er det litt sært å ikke ville ha når man har tatt imot en middagsinvitasjon!! Det er jeg enig med deg i. :D
HMSP Skrevet 19. desember 2003 #33 Skrevet 19. desember 2003 Jeg drikker ikke kaffe, har ikke et behov for det. Har smakt litt, men det passer ikke meg.
Atmi Skrevet 19. desember 2003 #34 Skrevet 19. desember 2003 Bare være sikker på at det ikke har noe med allergi eller ømfintlighet før du irriterer deg over "kresne" voksne. Det er skrekkelig mange som har allergier i dag, og jeg vet selv at jeg kan være vanskelig å be på middag, fordi jeg ikke tåler så godt endel melkeprodukter, kan ikke spise noe særlig rømme, fløte- eller melkebasert mat, da blir jeg lett dårlig. Prøver av og til, fordi folk faktisk har laget det, men lar oftest være. Det ER vanskelig å skulle tenke på, og jeg tror ikke mange allergikere forventer at verter skal tenke på alt heller, men selv blir jeg lattermildt kalt vanskelig pga at det er endel jeg ikke tåler. Det er ikke alltid like morsomt det heller. :-? Men tåler man det, så er det litt sært å ikke ville ha når man har tatt imot en middagsinvitasjon!! Det er jeg enig med deg i. :D Selvfølgelig kan jeg ikke irritere meg over folk som har allergi, der er jo grenser. Men når folk ikke spiser salat med noe i, eller vi må lage nachos uten tacokrydder og ikke kan ha noe i salaten fordi den ene ikke liker tomat, den andre liker ikke agurk og mais og syns at annanas er ekkelt. da blir det litt slitsomt liksom. Det er vel kanskje fordi det noen ganger føles nok å lage spesialmat til dem som ikke kan ha løk, mens en annen ikke kan ha mel - og når der endelig er noen ikke allergikere er de jammen som småbarn Men - jeg har en løsning på det nemlig. Serverer bare en klase med druer. Atmi
aline Skrevet 19. desember 2003 #35 Skrevet 19. desember 2003 Atmi: Neste gang gjør du det enkelt, du serverer taco!! Da kan jo ingen klage, for da plukker de selv det de ønsker å spise, og lar resten være! Du kan også servere pitabrød med kylling og grønnsaker + sauser etc servert som taco, altså i forskjellige skåler, så får folk plukke det de selv vil ha. Unngår irritasjonen da! men skjønner hva du sier.
Gjest Poirot Skrevet 19. desember 2003 #36 Skrevet 19. desember 2003 Synes ikke det er sært, men det er kanskej fordi jeg ikke drikker kaffe selv? Lukter himmelsk, men smaker pjuk. Takker kun ja når jeg er på jobbintervju og andre viktige tilstelninger hvor det er viktig at jeg oppfører meg dannet og blir spurt om jeg vil ha.
Atmi Skrevet 19. desember 2003 #37 Skrevet 19. desember 2003 Atmi: Neste gang gjør du det enkelt, du serverer taco!! Da kan jo ingen klage, for da plukker de selv det de ønsker å spise, og lar resten være! Du kan også servere pitabrød med kylling og grønnsaker + sauser etc servert som taco, altså i forskjellige skåler, så får folk plukke det de selv vil ha. Unngår irritasjonen da! men skjønner hva du sier. Nei, det går ikke det vet du. For jeg gidder ikke spise taco som ikke er stekt i tacokrydder. Og de skal ikke ha tacokrydder vet du Kjedelig med taco og kun vanlig ukrydret kjøttdeig. Men -. nok om det,. egentlig var det bare et eksempel, ikke noe annet.
Edie Skrevet 20. desember 2003 #38 Skrevet 20. desember 2003 Som jeg skulle sagt det selv.. Har ikke noen gang hørt om så mange som ikke drikker kaffe.. (Trodde nesten jeg var alene jeg...) (Og jeg liker ikke øl heller.. selv om det også lukter og ser godt ut .. så jeg er ultrasær) Jeg liker heller ikke øl. Tenk på oss da LilleBille? Vi liker ikke kaffe og ikke øl? Jepp, vi er ultrasære!
Gjest Tristessa Skrevet 20. desember 2003 #39 Skrevet 20. desember 2003 Nja, jeg drikker kaffe selv, og det gjør også de fleste jeg kjenner. En ting er jo å kaste opp av det, men som med så mange andre ting, er kaffe en modningssak. Altså: prøv flere ganger før du gir opp! Herlighet, synes virkelig alle de som drikker øl/vin/sprit/kaffe eller røyker (for den saks skyld) at det var helt utrolig godt første gangen de smakte det? Sær er man bare dersom man aldri er villig til å utfordre sine egne kulinariske grenser fra tid til annen.
Klips Skrevet 20. desember 2003 #40 Skrevet 20. desember 2003 Jepp. Sær, eller pysete, om du vil. Nå er jo ikke kaffe akkurat en sunnhetsdrikk, da, så om man ikke vil venne seg til det har man jo sitt på det tørre. Men det som er med slike "aquired taste" ting, er at når man først liker det, så er det så vannvittig digg, og enda en ting å glede seg over i hverdagen. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå