Gå til innhold

Er man sær om man ikke drikker kaffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at i enkelte situasjoner blir jeg sett på som sær, som ikke drikker kaffe. :wink:

Er det en sosial ting, liksom røyking er det?

HVA er det som er så godt med kaffe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner hva du sier!!

Jeg er super sær da, jeg tåler ikke kaffe, noe jeg må forklare hver gang jeg takker nei, fordi jeg da får mange snåle blikk.... :roll:

I tillegg tåler jeg heller ikke te, brus eller vin, og drikker ikke lenger øl, så dersom man ikke har juice i huset, så drikker jeg stort sett bare vann.... som jeg faktisk har blitt veldig glad i å drikke! :o

får alltid beskjed om at jeg er SÅ vanskelig!! :ler:

Skrevet

Skjønner godt hva du mener Joanna - jeg føler det også sånn mange ganger. "Hva - drikker du ikke kaffe???". (Spesielt fra den eldre garde).

Jeg liker ikke kaffe, synes ikke det smaker godt.

(Røyker ikke heller - så jeg er vel en skikkelig særing).

Kaffe er jo et "avhengighets-middel" - og jeg synes det er helt greit å styre unna. Hvorfor skal man venne seg til noe man ikke liker?

Skrevet

Jeg drikker heller ikke kaffe, og folk blir i blant overrasket over det. Og da plumper de gjerne ut med "drikker du ikke kaffe?!" Tror det er fordi det er så vanlig å drikke kaffe blant voksne (20+). Jeg har iallfall aldri tenkt/følt at de synes jeg er sær. Ikke vær så hårsåre, da!

Skrevet

Ikke meningen å være hårsår, jeg synes bare det er litt pussig.. At det er forventet på et vis, at kaffe er noe alle drikker.

Synes du høres sunn ut jeg, Aline! :blunke:

Skrevet
Tror det er fordi det er så vanlig å drikke kaffe blant voksne (20+).

Juhu, jeg er voksen! :ler:

Jeg tror ikke det er så vanlig som du sier. Jeg har inntrykk av at det er flere enn meg som ikke drikker kaffe. Sambis drikker heller ikke kaffe.

Noen blir kanskje overrasket over at man ikke drikker kaffe, men jeg har inntrykk av at den eldre garde nå for tiden sier "Åja, drikker du ikke kaffe? Det gjør ikke barnebarnet mitt heller." :wink:

Skrevet

Oi, det ble mye kaffe og inntrykk i samme innlegg. :lol: :oops:

Skrevet

Jepp, dere er kjemperare og sære alle i hop, dere som ikke drikker kaffe :lol:

Jeg derimot, drikker kaffe og er derfor helt normal :wink:

Skrevet

Jeg liker ikke kaffe rett og slett.............ergo så drikker jeg det heller ikke! Så enkelt er det - og det er da et svar stort sett alle godtar. :roll:

Ellers så bruker jeg ofte å svare:

Jeg er voksen nok til å si nei takk til kaffe! :wink:

Skrevet

Jeg drikker kaffe men foretrekker te.

Som oftes er det jo mulig å få et alternativ.

Eller si som usikker, syns det var godt sagt.

Skrevet

Jeg drikker kaffe max to ganger i mnd, paa kafe med masse sukker og melk... Om sommeren iskaffe (yum!!) Drikker ikke te heller noe saerlig, liker best vann...

Skrevet

Mamma sier jeg ikke er voksen før jeg drikker kaffe. Ergo: jeg blir aldri voksen! Kan ikke fordra kaffesmaken...

Skjønner undringen din. I min familie har jeg tidligere hørt at de synes det er dumt med de som ikke drikker kaffe, ekstra hensyn å ta osv. Fordi de føler de da må diske opp med noe annet godt, noe de ikke alltid har om noen bare popper innom. Kaffe har de jo alltid, disse kaffedrikkerne.

Jeg elsker vann og tar gjerne til takke med det. Men må ofte forsikre de jeg besøker om at det er mer enn godt nok, før de klarer roe seg ned og drikke kaffen sin...

Skrevet

Jeg drikker heller ikke kaffe, kan ikke fordra smaken.

Javel så syns folk det er noe rart, men det kommer ikke på tale å venne meg til å drikke noe jeg syns smaker vondt bare fordi det skal være kjekt for andre.

Da får de heller syns jeg er rar.

Skrevet

Jeg synes ikke du er sær. Kjenner mange som ikke drikker kaffe. Dersom jeg får besøk av noen jeg ikke kjenner så godt (les: ikke vet om liker kaffe) lager jeg alltid begge deler (kaffe og te) så får de velge selv.

To av mine venninner drakk ikke kaffe da jeg ble kjent med dem. Av en eller annen merkelig grunn har de blitt skikkelige kaffekjærringer nå :ler: . Har jeg virkelig så stor påvirkningskraft? :ler::ler:

Skrevet

Jeg liker ikke varm drikke i det hele tatt jeg. Men synes kaffe lukter kjempegodt!

Er kjempesær jeg! :Nikke:

Skrevet
Jeg synes ikke du er sær. Kjenner mange som ikke drikker kaffe. Dersom jeg får besøk av noen jeg ikke kjenner så godt (les: ikke vet om liker kaffe) lager jeg alltid begge deler (kaffe og te) så får de velge selv.

Hva om man hverken liker kaffe eller te da? De finnes de også........

Skrevet

Selvfølgelig er man ikke sær fordi man ikke drikker kaffe :blunke:

Skrevet

Jeg drikker heller ikke kaffe og føler alltid at jeg må unnskylde det ved å si at jeg ikke har blitt så voksen ennda. Men nå er jeg jo 23 snart da og begynner jo å bli voksen, så det blir jo litt teit og si det i lengden :-?

Jeg kommer nok aldri til å begynne å drikke hverken kaffe eller alkohol eller røyke for den saks skyld. Ser ikke helt poenget med å putte i seg noe man i utgangspunktet ikke liker. DET synes jeg er sært :)

Skrevet

Det er nklere med folk som drikker kaffe, man vet hva man skal tilby når de kommer på besøk. Får jeg besøk av folk som ikke drikker kaffe blir jeg usikker på hva jeg skal tilby. Særlig når man ikke drikker te, saft eller juice selv...

Gjest Brunhilde
Skrevet
Jepp, dere er kjemperare og sære alle i hop, dere som ikke drikker kaffe :lol:

Jeg derimot, drikker kaffe og er derfor helt normal :wink:

:enig: :enig_animasjon: :enig::tunge1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...