Gå til innhold

Når burde man bestille?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei dere!

Mannen min og jeg tenkte vi skulle ta oss en tur til syden en gang i juli/aug. Da det er på det dyreste å dra på den tiden, lurer jeg på om det lønner seg å drøye med bestilling lengst mulig, eller om det lønner å best. snarest? Slik at man er sikkret en tur. Er det noen som har noen erfaringer på dette?

Hadde satt stor pris på svar!

Skrevet

Hvis du kan vente til rundt 20 august, så er det veldig mye billigere enn tidligere på sommeren, dette fordi det er få turister fra Skandinavia i tiden rundt skolestart. Det er heller ikke vanskelig å få turer på kort varsel da.

Men hvis du må reise i perioden 1 juli - 10 august, så er svært mye bortbestilt allerede, og det er såpass mange som tror det er lurt å vente til da, at turoperatørene selger de siste reisene lett, og til fulle priser, stort sett. Hvis det skulle være noen turer igjen da, så er det et begrenset antall, og gjerne til mer "upopulære" reisemål.

Gjest Anonymous
Skrevet

hei.

vel...vi tenkte at vi skulle være lure og vente til restplassene legges ut for salg. Vi tenker å reise rundt 25 juni.

Men jeg tror ikke det var så lurt, for de flste reisene dit vi ønsker oss - er allerede revet bort! De fleste reisene til hellas bl.a. Det som virker som er igjen, er plasser til de store turistmaskinene; kreta, kypros og rhodos...egentlig ingen av dem høres svært gresk ut for meg. Ser for meg turistmaskiner....

Så jeg tror nesten jeg går for å "safe" og bestiller til litt dyrere, jeg!

Gjest Anonymous
Skrevet

På alle de øyene du nevner, så er det svært få såkalte "turistmaskiner", på Kreta er det bare Hersonnisos som har "trøkk", ellers er det rolig i Rethymnon og Chania. På Rhodos finns det også roligere plasser enn selve Rhodos By.

Det du kaller "turistmaskiner" finner man først og fremst på spanske øyer, i Hellas er det som regel små, typiske greske samfunn på de ulike øyene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...