Gå til innhold

Størrelse på sofaputer

Anbefalte innlegg

Gjest dunebuggy
Skrevet

Jeg har tenkt å få ordnet 4 stk "løse"sofaputer, men klarer ikke å bestemme meg helt for størrelsen. Jeg heller mot 50cm x 50cm, da jeg vil at de skal være ganske store og virke ganske dyre og gode. Men jeg vurderer enda større størrelse, altså 60cm x 60cm.

Blir det å overdrive i en vanlig sofa? Litt av poenget er at de virker dyre og gode.

Skrevet

Jeg syns det er fint med ulik størrelse. Avlange i 20 x 40 eller kanskje litt større, syns jeg er kjempefint å kombinere med kvadratiske.

Gjest dunebuggy
Skrevet

Ja, bra tips med at det er mulig å variere størrelsen med kvaderatiske og avlange.

Jeg tenkte først på at det ville være best med fjærputer, men så har jeg tenkt at det er best med polyester eller kunstfyll, da det holder seg oppblåst, og ikke blir nedsunket, på samme måte som dun og fjær. Dette er vel ikke den mest spennede tråden, men sofaen min blir stæsjet iallefall.

Skrevet

Med mindre sofaen er bitteliten, ville jeg satset på 60x60 og 40x20 med dunfyll. Dunfyllet trenger bare en klask så er de helt fine. Små puter med kunstfyll ser veldig Ikea-aktig ut syns jeg.:)

Gjest dunebuggy
Skrevet

Er fjær like bra som dun, at det holder seg oppbåst i putetrekket?

Skrevet

Ja, de er like fine. Og det er muligens en egen blanding av fjær og dum i innerputene i forhold til de vi har i senga. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...