AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Vi planlegger å få barn, og har derfor begynt å snakke om navn. Min kjære er vokst opp med tradisjonen at man kaller opp barna etter sine foreldre. Mannens foreldre. Derfor er det sånn at om vi får en gutt vil han hete Alfons, og jenta vil hete Beatrice. Beatrice liker jeg, men er litt usikker på Alfons. Hva synes dere?
Gjest Eurodice Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Vi planlegger å få barn, og har derfor begynt å snakke om navn. Min kjære er vokst opp med tradisjonen at man kaller opp barna etter sine foreldre. Mannens foreldre. Derfor er det sånn at om vi får en gutt vil han hete Alfons, og jenta vil hete Beatrice. Beatrice liker jeg, men er litt usikker på Alfons. Hva synes dere? Det synes jeg ikke er så lurt å kalle en gutt. Alfons er det samme som hallik.
Gjest Slowpoke Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 For meg så høres det ut som navnet på en katt...
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #5 Skrevet 16. desember 2011 Liker det. Tenker på Alfons Åberg. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 Liker det. Tenker på Alfons Åberg. Me too, men jeg ville heller kalt min sønn Albert:) 1
Zoë Castillo Skrevet 16. desember 2011 #7 Skrevet 16. desember 2011 Me too, men jeg ville heller kalt min sønn Albert:) Jeg liker også Albert mye bedre! Alfons høres uferdig ut, synes jeg. 2
Gjest Purple Haze Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 Naboen min har en katt som heter Alfonso. Hun står ute hver kveld og roper på den "Alfonsoooooooo". Ellers enig med Belladonna, det har en uheldig betydning.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #10 Skrevet 21. desember 2011 Takk alle sammen! Har vel igrunn fått bekreftet det jeg selv synes nå Men betyr det hallik? Virkelig?
Gjest Eurodice Skrevet 21. desember 2011 #11 Skrevet 21. desember 2011 (endret) Takk alle sammen! Har vel igrunn fått bekreftet det jeg selv synes nå Men betyr det hallik? Virkelig? Dette kan du lese i enhver ordbok og leksikon. Alfons er hallik, alfonseri er hallikvirksomhet. Alfons er selvfølgelig også et navn. Mange spanske konger har hett det. Rettelse: Jeg skrev feil ved en lapsus, fransk kongenavn, spansk er det selvfølgelig. Endret 21. desember 2011 av Belladonna
Djungelvrål Skrevet 21. desember 2011 #13 Skrevet 21. desember 2011 Høres ut som en gammel alkis, kompisen til Elling (av Ambjørnsen) heter Alfons..
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #15 Skrevet 21. desember 2011 Takk for oppklaring, Belladonna, dette var jeg faktisk ikke klar over! Ser ut som jeg har et godt argument for å finne et annet navn!
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2011 #16 Skrevet 21. desember 2011 ser for meg en gammel mann som bruker lommetørkle hyppig. men syns ikke noe om navne diskusjoner her inne..skal men diskutere alle navn bør det vere egen kategori for dette.
Gjest Eurodice Skrevet 21. desember 2011 #18 Skrevet 21. desember 2011 ser for meg en gammel mann som bruker lommetørkle hyppig. men syns ikke noe om navne diskusjoner her inne..skal men diskutere alle navn bør det vere egen kategori for dette. Du vet du er i tråden om barn og familie? Da er vel navnediskusjon relevant, vil jeg si.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #19 Skrevet 21. desember 2011 Ser for meg en homofil, fransk servitør.
Gjest Eurodice Skrevet 21. desember 2011 #20 Skrevet 21. desember 2011 Takk for oppklaring, Belladonna, dette var jeg faktisk ikke klar over! Ser ut som jeg har et godt argument for å finne et annet navn! Bare hyggelig det, vet du. Opprinnelsen til denne betegnelsen stammer fra en rollefigur i skuespillet "M. Alphonse" av Alexandre Dumas d.y.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå