Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest madeleinee
Skrevet (endret)

Hei alle sammen,

I dag farget jeg håret mitt i en annerledes farge enn hva jeg pleier pga råd jeg fikk fra personell på Vita. Det var utrolig dumt og jeg angrer på at jeg tok sjansen. Var ingen drastisk forskjell i farge, men håret mitt valgte å reagere all wrong. Er ikke irritert på personellet så klart, for de kan selvfølgelig ikke garantere noe :-)

Men derfor lurer jeg på om noen her har noen råd til hvordan jeg kan få håret mitt til en mer fin blondfarge igjen? Før jeg farget det var håret mitt ganske blondt, men nå har det blitt mørkere nesten grått med skjær av noe stygt;p Sånn ser det ut (sorry at bildet er stort, men jeg vet ikke hvordan man får det mindre) :

post-50480-0-57738500-1323988697_thumb.j

Endret av madeleinee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes fargen kledde deg, jeg :)

• Liker 1
Skrevet

Syns ikke håret ditt ser hverken mørkt eller grått ut. Har du brukt askeblond farge?

Mener du at du vil ha den gule blonde fargen?

Den ser jo ikke naturlig ut.

Men håret ditt nå ser veldig naturlig ut. Du skal være glad for at det ble et såpass bra resultat. Mange jeg vet om, som hadde blondt hår fra før, fikk oransje eller pissegult hår ved hjemmefarging.

Gjest madeleinee
Skrevet

Tusen takk for svarene :-) Koselig å høre at dere synes jeg kledde det. Bildet fikk ikke frem den virkelige fargen helt, er vanskelig å forklare altså, men jaja. hehe.

Nei, jeg vil ikke ha den gule blondfargen, den er stygg :-) Får se om jeg gidder å gjøre noe med det akkurat nå, for det ble altså en litt blass farge. Vet ikke hva jeg bør gjøre for å få fram den varme naturlige fargen.

Skrevet

Du kan forsøke en sånn gull-gul-aktig shampo. Fås på Vita. De har rød pigmenter i seg, og vil få det mer gyllent. Flere merker har sånn shampo. Jeg kjøpte den dyreste, men husker ikke merke. Jeg fikk grå-grønt skjær i håret. Du kan nok også farge det på nytt med en farge med litt rød pigmenter i. Du brukte nok en for kald farge. Hvilket nummer brukte du? Husk hårkur :-)

Skrevet

Synes ikke du ser noe ille ut på håret jeg men.. :)

Skrevet

Hvilken farge brukte du? Lettere å tipse om hva du kan gjøre når vi vet det :) Vil tippe det er en 10.12 eller 10.1 du har brukt ut i fra bildet, men greit å vite.

Skrevet

Synes ikke håret ditt så vært utifra de gulrotfargene man kan ende opp med. Synes ikke lilla shampo er veldig effektiv. For meg er nummer en når det kommer til å bleke håret fra brunt,rødt ,aldri gjøre det. Selv hos frisøren så kan det være risikabelt.

Skrevet

Nå har ikke ts bleket det, hun var blond fra før, er bare blitt litt kaldere enn hun ville ha det ;)

Gjest madeleinee
Skrevet (endret)

Takk for alle svar! Ja, Lykkelitenen har rett, jeg var blond fra før. Vet ikke om jeg skrev det litt utydelig.

Har bestemt meg for å prøve å farge det igjen i dag, det kan jo ikke skade. Håper noen av dere vil hjelpe meg til å finne den beste løsningen. Tror det var mye rødskjær i den fargen jeg valgte, for innholdet ble brunt og allerede under fargingen følte jeg at dette kom til å bli mye mørkere enn det jeg ønsket. Tror bildet av meg og hårfargen min lyver, hehe. Men setter pris på deres hjelp. Håper dere vil gi noen tips før jeg stikker på senteret.

Denne hårfargen brukte jeg:

post-50480-0-18896700-1324054521_thumb.j

Endret av madeleinee
Skrevet

Mitt råd til deg er å aldri høre på de som jobber der igjen ;) Hver gang jeg har hørt på råd fra de som jobber i sånne butikker har det endt med katastrofe ;)

Synes ikke det så så ille ut på bildet, men om jeg forstår deg rett vil du ha det mer "naturlig blondt" lysere og uten gråskjær? Prøv den fargen med bildet av Vendela utenpå, fra Garnier... Den bleker ned det mørke og gir farge... Jeg bruker den til etterveksten min...

Skrevet

Du har brukt gyldenblond og det er en farge som fort kan litt spesiell. 9.13 er ofte ett tryggere valg enn 9.3, da den har en del ask og bare en pitteliten del gyldent for å myke opp, mot den veldig gyldne 9.3 som du har brukt. Jeg ville styrt unna askefarge nå i begynnelsen, da kombinering av ask i ett allerede farget gyldent hår kan bli katastrofalt.

Prøv en ren tone, Vendela sin 10 (Nutrisse) er ett alternativ. Den er lysere enn den du har nå og er i tillegg en lysfarge, så den vil lysne lett. Det er ikke sikkert du får det helt perfekt første gangen, men det vil i det minste gjevne det ut og få ut det værste gyldne. Bare ikke bruk en asketone på nyfarget gyldent hår, det kan ende opp med skikkelig gusjefarge ;)

Gjest madeleinee
Skrevet

Tusen takk for svarene deres :-) Jeg pleier faktisk å bruke hårfargen med Vendela på fra Garnier til å farge etterveksten, men var lei å ville prøve ut noe nytt som fjernet gulskjæret og ville gi meg den naturlige blondfargen liksom. Skal prøve ut det dere sier, så får jeg se hvordan det går. Tusen takk nok en gang :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...