Gå til innhold

Hva syns dere menn om å date studenter?

11 stemmer

1. 1. Ville du datet en student?

• Ikke noe problem
      10
    • Vil helst ha noen godt etablert i arbeidslivet
      1
    • annet
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Overskriften sier vel sitt. Jeg lurer litt på hva dere menn tenker om å date studenter. Jeg er 23, og foretrekker menn som er litt eldre enn meg. Det kommer rett og slett av at jeg kommer bedre overens med menn som er litt mer moden. Gjerne rundt 30. Syns det er en ok alder. Kommer ikke utenom at de fleste i denne alderen er ferdig med studier, kommet seg ut i arbeidslivet og muligens har egen leilighet, bil og det som hører med. Akkurat de tingene bryr jeg meg ikke noe særlig om, kunne likesågodt datet en som ikke hadde noe videre utdannelse, leide leilighet osv. Så lenge han klarer seg selv :)

Så hva tenker dere på før dere dater studenter? Er det ok at hun er på et annet sted i livet? Jeg leier som sagt med en venninne, jeg studerer fulltid, og jobber annenhver helg (har vel til enhver tid 30-40% stilling). Har altså mine egne penger, tar vare på meg selv. Det er altså ikke snakk om at jeg ville utnyttet at mannen har mer penger å rutte med enn meg. Er tross alt ikke for å få gratis middager jeg dater ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, enda et par år igjen til 30 men kan ikke se noe problem med å date verken de som er yngre eller eldre enn meg. Jeg liker intellektuelle, drevne, og selvstendige mennesker selv, og har flere venninner som er eldre enn meg enn yngre.

Men å utelukke noen basert på alder alene er en blemme, da "modenhet" er noe som er veldig personavhengig. Kjenner de som virker å aldri bli modne, og de som alltid har fremstått som det. Det rare er at samtidig som at damene synes å trekkes mot førstnevnte mer enn mot sistnevnte, så klager de over at mennene ikke er modne nok og derfor søker oppover i alder.

Et av livets mysteriumer det der...

• Liker 1
Skrevet

Tja, enda et par år igjen til 30 men kan ikke se noe problem med å date verken de som er yngre eller eldre enn meg. Jeg liker intellektuelle, drevne, og selvstendige mennesker selv, og har flere venninner som er eldre enn meg enn yngre.

Men å utelukke noen basert på alder alene er en blemme, da "modenhet" er noe som er veldig personavhengig. Kjenner de som virker å aldri bli modne, og de som alltid har fremstått som det. Det rare er at samtidig som at damene synes å trekkes mot førstnevnte mer enn mot sistnevnte, så klager de over at mennene ikke er modne nok og derfor søker oppover i alder.

Et av livets mysteriumer det der...

Ja, det er ikke uten grunn umodne menn på 30 jevnt over har mest draget.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 32. Jeg er ute etter noen som har levd lenge nok til å vite hvem de vil ha og hvem de selv er. Noen finner dette tidlig i 20-årene, andre aldri.

Penger/jobb/student betyr ingenting i seg selv. Men hun må vite hva hun vil med livet sitt. Og det er klart at noen ambisjoner er uattraktive.

Skrevet

Det er prinsippielt sett ikke noe problem for meg, men i praksis vil det være veldig personavhengig. Og det er egentlig ikke aldersforskjellen jeg tenker på da, for studenter kan jo også være eldre enn 23. Tenker mer på om vi beveger oss i samme retning i livet, og slikt sett så spiller det ikke nødvendigvis så stor rolle om hun er student eller i arbeidslivet.

Jeg ser også mer på modenhetsnivået hennes, for som det påpekes over så er det veldig forskjellig. Husker da jeg var 23-24 så var jeg sammen med ei som da var 18 i utlandet. Men hun var ekstremt moden for alderen, hun gikk på et forholdsvis prestisjefylt studie allerede (ikke at det betydde noe i seg selv) og var mye mer reflektert enn både jevnaldrende og folk som var langt eldre enn henne. Det er slutt nå, men det av andre grunner enn modenhetsforskjeller.

På den andre siden har jeg vært på date med kvinner godt over 30 som ikke akkurat var reflekterte for å si det mildt...Der skulle det gjerne festes flere ganger i uka og toppen av underholdning var Hotel Caesar og Robinson... yikes...

Avslutningsvis er det også viktig at hun ikke prøver å være "veslevoksen" hvis hun er student. Erfaringsmessig er det en del studiner tror de vet alt, men som ikke har vært noe særlig i arbeidslivet eller har noe særlig praksis yrkesmessig. Det er ikke tiltrekkende med folk som overkompenserer

Gjest Jim Jones
Skrevet

Kan fint ha et forhold til en student, men da en som er over 30 år i alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...