Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hadde eksamen på onsdag som jeg ikke kunne møte opp på siden jeg hadde fått spysyken over natten.

Ringte til legevakta men måtte komme dit for å få sykemelding, men siden det er en 2timers togtur kunne jeg ikke dra dit siden jeg var helt slått ut

Men nå begynner jeg å føle meg bedre, så tenkte jeg skulle på legevakten imorra og høre og jeg kunne få en sykemelding for onsdagen. Noen som vet om dette går ann?

Studerer på universitetet i bodø, og vil helst fortsette å studere videre i faget mitt. Men hvis man ikke får sykemeldning tror jeg man må vente til neste høst for å ta eksamen på nytt.(kan jeg forsette å studere uansett?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 timers togtur til legevakta?

På UiO må du sende sykemelding innen 3 dager.

Skrevet

jeg jobber på legevakt og vi skriver aldri ut sykmeldinger tilbake i tid, selv om pasienten har ringt inn. Det er en misforståelse at alle gjør dette, og det er heller ikke lov. Det er da du skal kunne bruke fastlegen som du har et forhold til til vanlig, dersom du ikke har fastlege i kommunen der du bor er jo det strengt tatt ditt problem. Høres sikkert veldig krast ut, men det er sant.

Erfaringsmessig fra de høgskoler og universitet jeg kjenner til skal sykmelding leveres innen tre dager, og den skal være datert samme dag som eksamen fant sted. Så jeg tror nok du sliter litt her ja. Hele poenget med å få sykmelding på eksamensdagen er at legen ser at du faktisk ER syk den aktuelle dagen, ikke at du sier du har vært det.

• Liker 1
Skrevet

Der jeg studerer må sykemeldingen være datert den dagen eksamen var. Du får se hva du får til, eventuelt forhøre deg med skolen, men det er nok fare for at dette ikke går.

Skrevet

jau jau, får ta eksamen til neste høst da.

Noen som vet om jeg kan fortsette utdanningen eller må vente 1år for å fortsette?

Skal skrive mail til skolen også

Skrevet

Det kommer helt an på hva du studerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...