Anglofil Skrevet 17. desember 2011 #21 Skrevet 17. desember 2011 Styret, administrasjonen og rektor. Det har rett og slett blitt for byråkratisk at det skader elevene nå. Spennende. Jeg har en helt annen opplevelse. Mvh Yvonne
Pixtive Skrevet 17. desember 2011 #22 Skrevet 17. desember 2011 På hvilken måte skader det elevene? :gjeiper:
Gjest SemperFi Skrevet 17. desember 2011 #23 Skrevet 17. desember 2011 (endret) Har en bekjent som var i bilulykke på vesterveien, trailer som la seg over for tidlig, det endte opp med at bilen havnet under traileren fra statoil til tunnelinngangen. Edit: Bilen var pannekake, bare flaks de overlevet, de satt i leiebil for at deres bil fikk motorstopp, om de satt i sin bil ville de ikke overlevet. Personen fikk legeattest og var ute av skole systemet i 1-2 mnd pga traumer. Personen gikk glipp av eksamen, men skolen sto på sitt det teltes som 1 stryk. Mye fram og tilbake, flere klager og mye støy. Skolen sto på sitt. Til slutt gikk det gjennom, personen falt 1 år bak studie og det ble mye tull med lånekassen. Har hørt om flere som har blitt behandlet som dritt av UiA. Samt at de kutter ned på Grumstad budsjettene, vi sitter i overbooka aud, men det kan løses med at de leier inn aud til Ericsson rett over gata, skolen vil ikke. Elever må se på stream som hakker og faller ut og henger. De har kuttet ned på 4t calculus og 4t fysikk for oss, for at de ikke har tåd til å kjøre forelesning. Edit: Vi mistet ca 12t med calculus forelesning pga det var dobbeltbukket aud, og de ville ikke leie fra ericsson. Vi måtte selv lese 4 kapitler for at vi kunne få det på eksamen. Mye slikt går igjen i Grimstad. Samtidig skriver de på sine sider at vi skal konkurrere direkte med NTNU *ler høyt*. Jeg kan skrive flere sider ang dette, må nesten ta det over en kaffe en dag. Endret 17. desember 2011 av SemperFi
Pixtive Skrevet 17. desember 2011 #24 Skrevet 17. desember 2011 Skulle gjerne hørt mer for dette var nytt for meg. Foruten at UiA har som mange andre lite penger å rutte med så de kan jo sikkert ikke låne alt man vil ha... Men skal innrømme at den med bilulykken var ganske gale...
Gjest SemperFi Skrevet 17. desember 2011 #25 Skrevet 17. desember 2011 Jau, men å kutte ned på ing studiet er noe av det dummeste de kunne gjort. Da får de heller droppe Jus studiet som kan kun kjøres 1 gang hver 3 år.
Pixtive Skrevet 17. desember 2011 #26 Skrevet 17. desember 2011 (endret) Enig at de ikke bør droppe på ing. studiene. Etter min viten ble forøvrig UiA lurt av staten på en måte med det juss greiene (tar forbehold om evnt feil). Edit: Sporer vi av nå kanskje? Forsette på pm evnt? :gjeiper: Endret 17. desember 2011 av Pixtive
Anglofil Skrevet 17. desember 2011 #27 Skrevet 17. desember 2011 (endret) Vel, det er kanskje veldig forskjellig å studere i Kristiansand i forhold til Grimstad, jeg vet ikke. Det vil alltid finnes de som har opplevd noe negativt, og de som har opplevd noe positivt. Vel, det er jo kjipt, men samtidig, de reglene gjelder for alle. Man bør melde seg av eksamen hvis man ikke kan ta den. Det var slik for en medstudent av meg dette halvåret og hennes fravær fra eksamen regnes som ett styk. Det skulle egentlig ført til at hun måtte vente til neste høst for å ta eksamen på nytt og bli ett år forsinket. MEN, her opplever vi UiA som fantastiske, rett og slett fordi de har satt opp ekstra konteeksamener i februar, så de som ikke fikk tatt eksamen/har stått dette semesteret får en sjanse til å ta eksamen på nytt og fortsette studiet og ikke vente ett år. Det kan jo være de har lært av tidligere episoder som du forteller om. En annen ting er f.eks at jeg opplevde at Høgskolen i Oslo ikke ville forhåndsgodkjenne Engelsk bachelor (som jeg nå er ferdig med) som en del av lærerutdanningen min. UiA derimot hadde ingen problemer med å implimentere deler av lærerutdanningen min som en del av den engelske bacheloren, som gjorde at jeg fikk kuttet ned studietida. Mitt inntrykk er derfor et helt annet enn ditt, at der løsningsorienterte og lite rigide. Mvh Yvonne Endret 17. desember 2011 av Yvonne
PiPP Skrevet 17. desember 2011 #28 Skrevet 17. desember 2011 Jeg studerer også på UiA Jeg flyttet hit i høst med kjæresten, og vi bor også i de nye boligene til SiA på Gimlemoen Jeg er hvertfall veldig fornøyd med både bolig og studiested! Jeg hadde et par venninner her fra hjembyen, samtidig som jeg fort har fått nye, gode venner gjennom studiene - fadderuka er genial sånnsett Jeg kommer fra en mindre by, og Kristiansand passer meg på den måten ypperlig, da den er oversiktlig, ikke for stor og ikke for liten - trives veldig godt Når det gjelder drikkepress, blir det jo litt hva man gjør det til selv - man kjenner jo selv sine egne grenser, og hvertfall mine nye vennene her er overraskende like meg selv på mange måter, vi drikker, men er ikke ute hver eneste helg, og er det en helg en eller flere ikke ønsker å dra ut, så respekterer vi alle det De nye studentboligene til SiA er jeg superfornøyd med, vi bor i parleilighet, og både jeg og sambo trives kjempebra, jeg syns ikke de er for moderne som noen over her sa - det blir jo hva man gjør det til selv det også Eneste minuset jeg kan komme på er dette med få parkeringsplasser - og at brannalarmen har en tendens til å gå i hytt og gevær Det med leseplasser o.l. før eksamen fant jeg ut ganske fort ble en hard kamp, men jeg klarer heldigvis å sitte hjemme i leiligheten å lese hvis jeg tvinger meg selv Alt i alt kan jeg ikke annet enn å anbefale Kristiansand på det sterkeste som studiested
Pixtive Skrevet 17. desember 2011 #29 Skrevet 17. desember 2011 Heldigvis har de nye byggene seperate brannalarmer da, og eg har bare opplevd 2 alarmer iløpet av semesteret så syntes egentlig ikke det er så gale. (Bor i den innerste for å ikke nevne nummer). :gjeiper:
Gjest SemperFi Skrevet 17. desember 2011 #30 Skrevet 17. desember 2011 Utenom de problemene med aud og manglende timer syntes jeg at våres foreleser i calculus var herlig, skal bli en fryd å få han i fysikk også! Det er noen - med UiA, men det er det med alle universiteter. Bortsett fra det har de en god plan i ing emnet i Grimstad, stortrives på campus!
Gjest SemperFi Skrevet 17. desember 2011 #31 Skrevet 17. desember 2011 Ja når skal vi ta en kaffe folkens?
PiPP Skrevet 17. desember 2011 #32 Skrevet 17. desember 2011 Heldigvis har de nye byggene seperate brannalarmer da, og eg har bare opplevd 2 alarmer iløpet av semesteret så syntes egentlig ikke det er så gale. (Bor i den innerste for å ikke nevne nummer). :gjeiper: Da har du sluppet billig unna! Jeg bor i nabobygningen din, og jeg tror ikke jeg tuller hvis alarmen har gått 10 ganger i løpet av dette semesteret Til og med halv tre på natten midt i uka.... HVEM LAGER MAT PÅ DENNE TIDEN AV DØGNET?!
Gjest SemperFi Skrevet 17. desember 2011 #33 Skrevet 17. desember 2011 (endret) Da har du sluppet billig unna! Jeg bor i nabobygningen din, og jeg tror ikke jeg tuller hvis alarmen har gått 10 ganger i løpet av dette semesteret Til og med halv tre på natten midt i uka.... HVEM LAGER MAT PÅ DENNE TIDEN AV DØGNET?! Høøøres ut som noe jeg kunne finne på. Men rart at alarmen går i Krs og ikke i Gr. Jaa, strømmen har gått som et uvær her mens det herja på sitt beste. Ender opp med at det automatiske overvåkningssystemet faller ut, samme gjør varmtvannet, det har jeg erfart 4 dager på morgenen. Gjett om det kommer noen mannehyl fra meg da. Endret 17. desember 2011 av SemperFi
Pixtive Skrevet 17. desember 2011 #34 Skrevet 17. desember 2011 Da har du sluppet billig unna! Jeg bor i nabobygningen din, og jeg tror ikke jeg tuller hvis alarmen har gått 10 ganger i løpet av dette semesteret Til og med halv tre på natten midt i uka.... HVEM LAGER MAT PÅ DENNE TIDEN AV DØGNET?! Haha den er sur. I mitt bygg er det derimot mange barnefamilier så lite styr med det. Alarmene har gått på dagtid og tror den seneste var halv 8 elns. Husker derimot at ganske tidlig så hørte eg så vidt en uling fra nabobygget (ditt bygg) noe ala halv 12 elns og dere stod ute og koste dere mens eg låg meg under dyna etter å ha ledd litt av dere
PiPP Skrevet 17. desember 2011 #35 Skrevet 17. desember 2011 Haha den er sur. I mitt bygg er det derimot mange barnefamilier så lite styr med det. Alarmene har gått på dagtid og tror den seneste var halv 8 elns. Husker derimot at ganske tidlig så hørte eg så vidt en uling fra nabobygget (ditt bygg) noe ala halv 12 elns og dere stod ute og koste dere mens eg låg meg under dyna etter å ha ledd litt av dere Haha! Ja, det gjorde du nok! Første gangen alarmen gikk, skjønte jeg ikke engang hva det var som ula - hadde aldri hørt en så "fancy" brannalarm før, så jeg gikk rundt i leiligheten og susa alene i halvsøvne halv syv på morgenen, og kunne ikke skjønne hva det var som ula så forbanna høyt!
Pixtive Skrevet 17. desember 2011 #36 Skrevet 17. desember 2011 Haha! Ja, det gjorde du nok! Første gangen alarmen gikk, skjønte jeg ikke engang hva det var som ula - hadde aldri hørt en så "fancy" brannalarm før, så jeg gikk rundt i leiligheten og susa alene i halvsøvne halv syv på morgenen, og kunne ikke skjønne hva det var som ula så forbanna høyt! Men 10 ganger faktisk... Rimelig mye når en tenker på at det koster en 1500 kr å utløse alarmen... Uforsiktige folk du bor med i alle fall Men halv 7 ja, da tror eg hadde vært en smule irritert (og eg har blitt dratt ut i snøen halv 5 om morgenen i forsvaret grunnet "alarm"). :gjeiper:
Anglofil Skrevet 17. desember 2011 #37 Skrevet 17. desember 2011 Brannalarmen ja. Viden kjent. Brannstasjonen rett ved hvor jeg bor må jo ha våre studentleiligheter som sine største "kunder". For tre-fire dager siden gikk brannalarmen klokka halv fem om morgenen. Herlig. Problemet mange opplever er at de røykvarslerne er så følsomme at dampen fra badet utløser den. Det var alltid et stort problem da mannen hadde hybel på 15 kvadrat, hvilket var inkludert bad. Det skulle ingenting til før den alarmen gikk. Blæh! Mvh Yvonne
Pixtive Skrevet 17. desember 2011 #38 Skrevet 17. desember 2011 (endret) Brannalarmen ja. Viden kjent. Brannstasjonen rett ved hvor jeg bor må jo ha våre studentleiligheter som sine største "kunder". For tre-fire dager siden gikk brannalarmen klokka halv fem om morgenen. Herlig. Problemet mange opplever er at de røykvarslerne er så følsomme at dampen fra badet utløser den. Det var alltid et stort problem da mannen hadde hybel på 15 kvadrat, hvilket var inkludert bad. Det skulle ingenting til før den alarmen gikk. Blæh! Mvh Yvonne Du må slutte å dusje så lenge! =p I de nye er det forøvrig (går inn å sjekker) ingen alarm inne på selve baderommet men er på soverommet men man lukker jo bare baderomsdøra etter man har gått ut for det er god ventilasjon der inne i vårt tilfelle :gjeiper: Endret 17. desember 2011 av Pixtive
Anglofil Skrevet 17. desember 2011 #39 Skrevet 17. desember 2011 (endret) Brannalarmen var ikke inne på badet nei, men når hybelen var så liten og man åpnet døra så kom all dampen ut og brannalarmen var plassert over døra til badet. Og nei, jeg dusjer sjelden lenge, alle hadde dette problemet i de hybelene. Nå var det aldri vi som heller utløste alarmen, vi sprang ut av badet for å slippe å oppleve alarmen, det var dog ikke mye som skulle til. Og ventilasjonen på badet var ikke spesielt god. Mvh Yvonne Endret 17. desember 2011 av Yvonne
Pixtive Skrevet 17. desember 2011 #40 Skrevet 17. desember 2011 Brannalarmen var ikke inne på badet nei, men når hybelen var så liten og man åpnet døra så kom all dampen ut og brannalarmen var plassert over døra til badet. Og nei, jeg dusjer sjelden lenge, alle hadde dette problemet i de hybelene. Nå var det aldri vi som heller utløste alarmen, vi sprang ut av badet for å slippe å oppleve alarmen, det var dog ikke mye som skulle til. Og ventilasjonen på badet var ikke spesielt god. Mvh Yvonne Jaja akkurat der er de nye litt bedre. Har 12 selv eg inkludert bad så er ikke store greiene men har heldigvis ikke utløst alarmen enda :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå