Gå til innhold

Hvor ofte veier du deg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ikke laget avstemning, rett og slett firdi jeg ikke aner hva alternativene skulle vært.. :roll:

Jeg funderer på om jeg har tatt av i det siste, men oppdaget at vi ikke har badevekt! Ikke at det hadde hjulpet, jeg vet jo ikke hva jeg har veid før heller.

Konklusjonen er at jeg ikke har veiet meg siden jeg flyttet hjemmefra. :o Har ingen anelse om hva jeg veier. Kanskje legen veier meg når jeg skal på "graviditetstime" i januar?

Det er kanskje ikke helt normalt å aldri gå på en vekt, men hva er vanlig?

Må legge til at jeg har et helt greit forhold til kroppen min. Unngår ikke vekten av frykt for hva den vil si. :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke badevekt hjemme, men har jo tilgang likevel.

Men jeg veier meg ikke ofte nei, vekta holder seg stabil, så da ser jeg ingen grunn til å løpe på vekta hele tida.

Skrevet

Har heller ikke badevekt hjemme, men det hender jeg veier meg når jeg er hos mamma og pappa. Særlig ofte er det nok ikke.

Skrevet

Jeg har begynt å veie meg regelmessig, gikk mange år uten å eie badevekt jeg også, men så ønsket jeg etterhvert å ha det.

Men jeg gjør ikke KUN det jeg da, fordi vekta i seg selv sier så lite om hva som skjer med kroppen min. Så jeg har mer eller mindre rutine på å veie meg OG måle meg hver 14. dag.

Veier meg, måler hofter, liv, brystmål og lår.

Rett og slett fordi jeg vil vite om jeg holder meg sånn nogenlunde stabil.

men det var ikke før jeg begynte å være i toppen av hva jeg trives med at jeg begynte å måle. Så lenge jeg bare var strålende fornøyd, gadd jeg heller ikke måle. (er fremdeles fornøyd, men ønsker IKKE å gå mer opp, DA kommer jeg ikke til å være like fornøyd lenger.)

Skrevet

Veier meg ikke, men det er mest fordi badevekta er ødelagt. :lol:

Skrevet

Veier meg når jeg lurer på om det har skjedd noe med vekta - sjeldent som regel.

De gangene jeg prøver å gå ned i vekt (sånn ca. fra mars til juni hvert år :ler: ) veier jeg meg ukentlig. Alltid på samme dag og omtrent samme klokkeslett, for å se endring.

Det holder vel egentlig å kjenne på klærne? Merker fort på dem om jeg går opp eller ned, vekten er bare en "kontrollinstans".

Skrevet

Bryr meg ikke om vekta, jeg! Ser i speilet om jeg er fornøyd m ståa og kjenner på klærne om jeg har gått opp el ned.

Skrevet

Veier meg aldri - har ikke badevekt og bryr meg egentlig ikke så veldig heller så klærne ikke er for trange :kul:

Gjest MsFlorida-
Skrevet

Jeg veier meg to ganger i uken. Eller en. Tør ikke så ofte nå, for jeg vet at jeg har lagt på meg.

Men nå tror jeg at jeg skal måle rundt hofter og liv. så kan jeg se at det minker som et resultat av trening (for jeg går ikke ned det jeg ville antageligvis pga oppbygging av muskler...)

Skrevet

Veier sånn ca hver 2.uke, men regner med det blir hyppigwere etter julematen og når nyttårsløftene er fattet og vedtatt!

Skrevet

Badevekt er forbudt på mitt bad!

Jeg har ikke stått på en vekt siden... jeg husker ikke når.

Trives best med å forholde meg til speilbildet.

Skrevet

Veier meg en sjelden gang hos legen når hun sier jeg må, men aldri ellers. HAr heller aldri hatt badevekt hjemme.

Skrevet

Det varierer veldig, har ingen rutine på dette! :hoppe:

Skrevet

Veier meg nesten hver dag og krysser fingrene for at jeg skal gå opp litt mer i vekt. Trenger bare 5 kg mer nå :D

Skrevet
Veier meg nesten hver dag og krysser fingrene for at jeg skal gå opp litt mer i vekt. Trenger bare 5 kg mer nå :D

Et lite tips:

hørte på radioen i går om en eller annen sportsfyr som må opp i vekt. Han skal spise kokosfett hver dag i et par uker! En mengde som tilsvarte 2000 kalorier ekstra for dagen. Vet ikke helt hvem som hadde gitt ham den dietten, men tror det var legen/helsepersonell. Så kanskje det er en sunn måte å gå opp i vekt på?

(Beklager at det er litt ufullstendig informasjon, men sport intereserer meg midt bak (!), så jeg fikk bare med meg slutten - når kokosfett kom inn i bildet ble det litt mer spennende)

Skrevet

Jeg veier meg ikke så lenge alle klærne mine er passe. Nå buksene begynner å stramme eller bli vide, sjekker jeg gjerne tilstanden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...