Gå til innhold

Tomatsaus på pose, uten løk, finnes det?

Anbefalte innlegg

Finnes det tomatsaus på pose uten løk?

Toro Tomatsaus er kjempegod, men den kan jeg ikke ha lenger, da den inneholder løk, som jeg er allergisk mot. Så nå lurer jeg på om noen vet om det finnes tomatsaus på pose uten løk?

Vet det er raskt å lage hjemmelaget tomatsaus, men det smaker jo bare ekkelt.

Fortsetter under...

Du må bare koke den lenger nok, så blir den kjmepegod. Pleier å bruke minst bokser tomater og koker omtrent en time, til den blir tørr på en måte. Du må ha bittelitt sukker i for å runde av tomatsmaken. KJør med stavmikser så den blir helt jevn.

• Liker 1

Du må bare koke den lenger nok, så blir den kjmepegod. Pleier å bruke minst bokser tomater og koker omtrent en time, til den blir tørr på en måte. Du må ha bittelitt sukker i for å runde av tomatsmaken. KJør med stavmikser så den blir helt jevn.

Jeg kan prøve, oppskrift? Hjemmelaget tomatsaus er noe av det ekleste jeg har smakt, så har ikke særlig tro på at jeg kommer til å like, men jeg kan prøve.

Men vet noen om de finnes andre tomatsauser på pose uten løk?

TS

Til TS.

Jeg hadde først og fremst prøvd å lage selv. Som en sier her så kok den lenge. Prøv deg fram så du finner en smak du liker. Skjønner faktisk ikke helt hva som er ekkelt med en hjemmelaget saus.

Sånn når det gjelder posesaus. Du har jo ikke mange å velge mellom. Knorr og Toro og ....? Da er det bare å lese bakpå posen.

Til TS.

Jeg hadde først og fremst prøvd å lage selv. Som en sier her så kok den lenge. Prøv deg fram så du finner en smak du liker. Skjønner faktisk ikke helt hva som er ekkelt med en hjemmelaget saus.

Sånn når det gjelder posesaus. Du har jo ikke mange å velge mellom. Knorr og Toro og ....? Da er det bare å lese bakpå posen.

Skal se neste gang jeg er på butikken om jeg finner Knorr tomatsaus, å lese bakpå. Er det flere som har tomatsaus enn Toro og Knorr?

Jeg har smakt hjemmelaget tomatsaus, og det smaker jo helt grusomt. Men jeg skal prøve, oppskrift? Er jo tusen varianter av oppskrifter å finne på nett. Toro's spaghettisaus og andre pasta sauser liker jeg ikke, spiser kun om jeg virkelig må, men det er jo løk i dem, så nå kan jeg ikke spise dem :) Er kun Toro Tomatsaus jeg liker av sauser laget av tomater. Tomatpurre for eksempel smaker helt grusomt.

Så jeg håper det finnes tomatsaus uten løk som er så lik som mulig på smak som Toro sin tomatsaus. Noen som vet om noen?

TS

Annonse

Gjest navnelapp

Ha ein boks tomatar, helst oppkutta, i ei gryte. Ha i litt timian, litt salt og peppar og 1 ts sukker. Kok på middels varme i ein time eller to. Smak evnt. til med meir sukker, salt og peppar. Vil du ha den mildare, så ha i litt fløte. La det koke ei stund etter at fløten er komt i.

Husk sitron i tomatsausen! Dét, sammen med sukker, hjelper mot den "tomatete" smaken! :) Og gjerne litt kanel!

Jeg bruker bare å surre litt gulrot og løk (som du jo kan droppe), har over et par bokser hakket tomat + 1-2 ss tomatpuré. Oppi med litt sitron (ei lita ss), sukker (3/4 ts kanskje?), salt, kanel og evt. timian. Så lar jeg det koke MINST en halvtime (jo lenger jo bedre) før jeg smaker til med krydder og evt. mer sukker.

har selv en del matallergi, og har erfart mange ganger at allergi og posemat ikke passer sammen.

kjøp et par kg tomater, del de i to og legg dem i en langpanne, sett de i stekovnen på lav varme i noen timer, kjør de deretter i blender og kok opp med urter og krydder etter hva du foretrekker. skulle bli en god tomatsaus. du kan jo også lage et mye større kvanta og hermetisere dette, så har du rask og god tomatsaus når du måtte ønske.

Jeg kan heller ikke spise noe med løk i og med at det er det verste jeg vet om. Og dere som ville kalt meg kresen, dere er vel en ting dere liker også?? Kresen betyr at man er veldig kritisk til all slags mat, ikke bare løk...

Slenger meg på her jeg. Hat på løk!

Jeg koker ofte sammen både hermetiske tomater og tomatpure, det blir litt rundere smak. Har også i litt sukker (brunt eller hvitt), og det jeg vil av urter. Ville prøvd noen versjoner av hjemmelagd tomatsaus, det er tvilsomt om det finnes uten løk på pose (løken gir nok noe av smaken, og det er ikke et så vanlig allergen som melk og hvete) :)

• Liker 1

Annonse

Jeg kan heller ikke spise noe med løk i og med at det er det verste jeg vet om. Og dere som ville kalt meg kresen, dere er vel en ting dere liker også?? Kresen betyr at man er veldig kritisk til all slags mat, ikke bare løk...

Slenger meg på her jeg. Hat på løk!

er da noe jeg ikke liker også, men jeg er som oftest alltid åpen for å prøve det på nye måter, for nye smaksnyanser. med det synet der, ja du er kresen.

• Liker 1

er da noe jeg ikke liker også, men jeg er som oftest alltid åpen for å prøve det på nye måter, for nye smaksnyanser. med det synet der, ja du er kresen.

Javel... Så bare fordi jeg hater smaken av løk så er jeg kresen. Eneste med løk jeg ikke spiser er der jeg smaker eller ser løken.

Tipper det er ting du også ikke liker som du ikke nevner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...