AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Som overskriften sier, så lurer jeg på hva som er forskjellen på tights, leggings, treggings jeggings osv. Håper noen kan komme med gode forklaringer, gjerne med bilder, for ingen andre har kunnet forklart det til meg ennå.
Gjest Spinell Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 (endret) Her er det en engelskspråklig forklaring. Den store forskjellen ligger vel mellom tights/leggings på den ene siden og treggings/jeggings på den andre. Treggings og jeggings er "langbukser med stretch" (men med knapp/gylf, muligens lommer osv), mens tights og leggings er mer "stillongs". Forskjellen mellom tights og leggings er beskrevet her (tights er iflg denne i alle fall undertøy ) Endret 15. desember 2011 av Spinell
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 Takk for svar! Tights er altså hva jeg kaller strømpebukse uten fot, og leggings er hva jeg kaller tights. Og endelig har jeg skjønt hva treggings og jeggings er for noe også.
Swirly Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 Treggings og jeggings har jeg aldri hørt om! Trodde det var noe du bare fant på i første innlegg, jeg, haha! Da lærte jeg noe nytt også!
Gjest Spinell Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Et skudd i blinde, men jeg tipper jeggings er en sammenskriving av jeans og leggings, mens treggings er kombinasjonen trousers og leggings. 2
Ambivalent Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 Et skudd i blinde, men jeg tipper jeggings er en sammenskriving av jeans og leggings, mens treggings er kombinasjonen trousers og leggings. Skuddet traff bra. Det er nettopp det det er.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #7 Skrevet 18. desember 2011 Full av pågangsmot trasket jeg inn i klesbutikken i går, nå hadde jeg fått forklaring, og visste jeg hva jeg skulle ha... - "Hei, har dere leggings?" - "Ja, det er like her borte..." *følger meg bort til et stativ med leggvarmere* - "Det var ikke det jeg tenkte på, jeg tenker på leggings/tights som jeg skal ha under skjørt eller tunika" - "Å ja, det har vi her..." *viser meg en hel vegg med strømpebukser i ull* - "Beklager, men dette er fremdeles ikke hva jeg tenker på. Jeg vil ha en tett tights uten fot... leggings." Ekspeditøren har nå rukket å bli sur... - "Ok, det eneste jeg kan tenke meg er disse" *viser meg et stativ med nettopp... leggings". - "Takk, dette var slike jeg tenkte på. Men har dere ikke større størrelser enn XS?" - "NEI" - "OK, takk for hjelpen" *lusker slukøret ut igjen* Det hjalp visst ikke å vite navnet på det jeg ville ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå