Gå til innhold

Katte og hundeluke, sage hull i døren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelt og grett, jeg har ikke peiling på åssen det fungerer. Må man lage et stort hull i døren til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes i grunn katte \ hundeluker er noe som er tilpasset varmere strøk, kan aldri huske å ha sett det i norge!

Skrevet

Ja, du må lage hull i døra.

Jeg har katteluke innendørs, slik at katten kan slippe unna hunden. I tillegg har vi mat og kattedo på "katterommet".

Skrevet

Blir det ikke jævlig trekkfult og kaldt? Som den første her nevner, passer vel bedre i syden, hvor det er noe lunde varmt

Skrevet

Jeg har ikke erfaring fra luke ut til det fri, så kan ikke uttale meg. Kan tenke meg at det kan passe i eneboliger med stor kjeller f.eks. Kan jo da ha katteluke nede i en gang i kjelleren.

Skrevet

Mange katteluker følger det jo med en slags vindluke til, som går rundt luka på utsiden. Dessuten kan de stenges fra innsiden, hvis det skulle bli for trekkfullt. Vi sagde bare hull i døra da vi hadde det, brukte bare stikksag....:)

Skrevet

Vi monterte kattedør i sommer. Den er av merket Staywell. Vi sagde hull i verandadøra og monterte døra der. I luka er det et plexiglass som katten må dytte opp når den skal ut. Luka har magnetlås. Katten har på seg et halsbånd med en magnet i som sørger for at luka åpnes når pus dytter og vil inn. Slik unngår man besøk av fremmede katter. Det tok mange uker før vi klarte å lære katten vår å bruke luka - hun er 16 år, og er blitt en sær, gammel dame - men nå går hun ut og inn som om hun aldri har gjort annet.

Jeg syntes det var litt drastisk å sage hull i døra, men det er veldig kjekt å slippe å bli vekt om natta fordi pus vil ut. Dessuten kommer og går hun som hun vil når vi er på jobb hele dagen.

Skrevet

Vi ombygget et vindu i kjellern (som er på bakkenivå) til katteluke. Vi har også en sånn type hvor døren reagerer på en magnetchip på katten. Det blir ikke kaldt, og vi får kke besøk av fremmede katter :)

Skrevet

Hehe. Unnskyld, men nå måtte jeg le litt. Selvfølgelig må man sage hull i døra! Trodde du det på magisk vis blir en åpning rett gjennom luka når du monterer den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...