Nevian Skrevet 16. juni 2012 #1921 Del Skrevet 16. juni 2012 Sett at jeg låner 1 000 000 til 5% rente av banken. At dette ikke innebærer at jeg skal betale tilbake 1 050 000 har jeg enda ikke helt skjønt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 16. juni 2012 #1922 Del Skrevet 16. juni 2012 Sett at jeg låner 1 000 000 til 5% rente av banken. At dette ikke innebærer at jeg skal betale tilbake 1 050 000 har jeg enda ikke helt skjønt... 5% rente ÅRLIG Så hvis du betaler tilbake alt sammen etter ett år er det i teorien summen du skal betale hvis renta er fast. Pluss en haug med gebyrer antagelig. Men de fleste av oss bruker lengre tid på tilbakebetalingen og da må du betale 5% av det som gjenstår hvert år. Veldig enkelt forklart, det finnes et fancy regnestykke du kan se på om du er intressert (det er nemlig ikke jeg... synes hele greia er litt deprimerende :gjeiper: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 16. juni 2012 #1923 Del Skrevet 16. juni 2012 5% rente ÅRLIG Synes de er skremmende lite flinke til å påpeke akkurat det der... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 16. juni 2012 #1924 Del Skrevet 16. juni 2012 Sett at jeg låner 1 000 000 til 5% rente av banken. At dette ikke innebærer at jeg skal betale tilbake 1 050 000 har jeg enda ikke helt skjønt... Dette kan ikke være sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chocoholic Skrevet 16. juni 2012 #1925 Del Skrevet 16. juni 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 16. juni 2012 #1926 Del Skrevet 16. juni 2012 Dette kan ikke være sant. Nei ikke helt, men det tok helt klart lenger tid enn det burde før jeg skjønte det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 16. juni 2012 #1927 Del Skrevet 16. juni 2012 Det tok faktisk lang tid før jeg skjønte at fotballspillere på ulike lag ikke nødvendigvis trengte å være fra det stedet! haha! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaxxy Skrevet 16. juni 2012 #1928 Del Skrevet 16. juni 2012 Til i fjor fikk jeg høre at månen og solen ikke er det samme... Høres idiotisk ut nå, og jeg ser det nå, men jeg har liksom ikke gått rundt og tenkt på det før jeg kom i en samtale angående det.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 16. juni 2012 #1929 Del Skrevet 16. juni 2012 (endret) Det står jo i innlegget: ...inneforstått at hun nå har lært at det ikke er slik sangen går. Nå er jeg på mobil, så får ikke multisitert. Men det innlegget du har satt inn sitt fra her, er jo ikke det samme som jeg siterye og tøyset med...? Wednesday hadde nettopp skjønt teksten, men CeeCee var jo den som kom inn med korrigert tekst... Og det var DET jeg oppfattet som "til din informasjon, så..." Er vi med nå?:gjeiper: Endret 16. juni 2012 av kaprifolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 17. juni 2012 #1930 Del Skrevet 17. juni 2012 Nå er jeg på mobil, så får ikke multisitert. Men det innlegget du har satt inn sitt fra her, er jo ikke det samme som jeg siterye og tøyset med...? Wednesday hadde nettopp skjønt teksten, men CeeCee var jo den som kom inn med korrigert tekst... Og det var DET jeg oppfattet som "til din informasjon, så..." Er vi med nå?:gjeiper: Hæ? Ja, jeg er jo enig med deg, tror jeg? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SKE87 Skrevet 17. juni 2012 #1931 Del Skrevet 17. juni 2012 Vet ikke om denne er skrevet før, har ikke lest gjennom alle sidene, men det er ikke aaaalt for mange år siden (er godt oppi 20-årene nå) jeg oppdaget at de her søke-helikopterne vi bruker i Norge heter Sea King og ikke seeking Syntes det var helt logisk at et "lete"-helikopter skulle hete seeking jeg haha 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 17. juni 2012 #1932 Del Skrevet 17. juni 2012 Oi, det kan jo hende! Jeg tolket det som at hun irettesatte den første ved å liksom påpeke "hallo, det heter varlig?!"... Smileys er kjekt på forum! Ja, kanskje var jeg som misforsto også... Hehe! Oppfattet det som om det var niesa som sang "vanlig" og at hun sang "varlig" og ble irettesatt. Jaja, i det store og hele er det ikke viktig Live, love, laugh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 17. juni 2012 #1933 Del Skrevet 17. juni 2012 Det tok faktisk lang tid før jeg skjønte at fotballspillere på ulike lag ikke nødvendigvis trengte å være fra det stedet! haha! Det er ganske mye med fotball jeg ikke har skjønt... Som for eksempel; vitsen! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 17. juni 2012 #1934 Del Skrevet 17. juni 2012 Til i fjor fikk jeg høre at månen og solen ikke er det samme... Høres idiotisk ut nå, og jeg ser det nå, men jeg har liksom ikke gått rundt og tenkt på det før jeg kom i en samtale angående det.. Interessant nok er de tilsynelatende like, på ett vis. Solen både ligger ca. 400 ganger lengre vekk enn månen og har ca. 400 ganger større diameter. Fra vårt synspunkt ser de derfor omtrent like store ut, noe som just akkurat muliggjør en total solførmørkelse. Det er sjelden at små steinplaneter som jorda har en slik gigantmåne, så vi er noen griseheldige vesener. Om ca 600 millioner år, vil avstanden mellom jorden og månen ha økt såpass at totale solformørkelser ikke lengre er mulig, så nyt det mens du kan! :gjeiper: 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 17. juni 2012 #1935 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg anser meg som nokså stødig i både engelsk og menneskelig anatomi, men det var ikke før nå nylig at det gikk opp for meg at ordet 'butt' er en forkortelse for 'buttock'. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 17. juni 2012 #1936 Del Skrevet 17. juni 2012 Det er ganske mye med fotball jeg ikke har skjønt... Som for eksempel; vitsen! Vitsen med fotball, det har jeg skjønt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 17. juni 2012 #1937 Del Skrevet 17. juni 2012 Til i fjor fikk jeg høre at månen og solen ikke er det samme... Høres idiotisk ut nå, og jeg ser det nå, men jeg har liksom ikke gått rundt og tenkt på det før jeg kom i en samtale angående det.. hehee... jeg mistenker at du er den eneste som er over 10 år,fra vestlige land som har trodd dette Synes dette var ganske festlig, men jeg kan ikke helt fatte: har du ikke sett månen på himmelen på dagen mens sola fremdeles er oppe?? altså, at man ser begge 2 samtidig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flode Skrevet 17. juni 2012 #1938 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg fant ut idag at Coldplay låta heter "Paradise" og ikke "Terrorise"... Låta fikk plutselig en helt ny mening... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paw Skrevet 19. juni 2012 #1939 Del Skrevet 19. juni 2012 Fant nettopp ut at Q-tips IKKE er til å bruke i ørene, tvert imot farlig å bruke der Har levd livet på en løgn ! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 19. juni 2012 #1940 Del Skrevet 19. juni 2012 Fant nettopp ut at Q-tips IKKE er til å bruke i ørene, tvert imot farlig å bruke der Har levd livet på en løgn ! Hva er det til da? Fra wikipedia: Bomullspinner (ofte kalt Q-tips) er små plast- eller trepinner med bomull på hver ende. De har flere anvendelser som for eksempel innen personlig hygiene, i medisinen eller ved påføring av sminke. Den vanligste bruken er til rengjøring av øregangen, men det anbefales ikke at den stikkes inn i selve øret. Bomullspinnen ble oppfunnet på 1920-tallet av den polsk-amerikanske Leo Gerstenzang. Han ble inspirert av sin kone som brukte en tannpirker med bomull på tuppen for å rense øret til deres sønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå