Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest strykebrett

Jeg måtte bare google det nå, og dette kom frem på Wikipedia:

Åh, takk for det! Jeg kikka bare på leksikonet, og der sto kun det om hanen og galimatias, så jeg trodde jeg hadde gått rundt og dummet meg ut lenge. Håper det som står på Wiki stemmer og at gale mattias også er "lov" å si :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i mattetimen på VGS skulle jeg tegne en tullete tegning til venninna mi. Jeg tegna en fugl, og det var da hun påpekte at "Floony... fugler har TO bein," at jeg virkelig tenkte over og innså at fugler ikke har fire bein.

Det er ikke mange ukene siden jeg plutselig innså at Popcorn heter Popcorn på grunn av Pop + Corn. Mais som popper altså.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ordet kanskje logisk nok er satt sammen av ordene "kan - skje" :fnise:

Ahahaha der lærte jeg noe nytt! :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere ganger lurt på hvorfor første episode av alle tv-serier heter pilot. Først nå jeg har funnet ut at pilot betyr begynnelse eller "den første".

:sjenert:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Det gikk nettopp opp for meg at Boyzvoize ikke er er ekte band, we are the playmomen er bare kødd, og dokumentaren jeg tok seriøst som tiåring er bare bullshit. Mind. Explosion.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At artisten heter Flo rida, som i Florida! :klaske:

Haha, var AKKURAT det jeg tenkte på å skrive her også. Tanken slo meg ikke før for et par uker siden høhø :Hehe:

Vel, får skrive noe annet da. For noen få år siden fant jeg ut hvor Drammen lå i Norge, og det var visst ikke i Lillehammer-området-ish som jeg innbilte meg. (Og jeg ble født i Drammen og bodd der i 7 år..... :sjenert: )

OK, en til da, som jeg fant ut for et par dager siden:

Alaska ligger ved siden av Canada og henger ikke sammen med USA??? :eeeh:

:plystre:

Endret av KatrineHa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk nettopp opp for meg at Boyzvoize ikke er er ekte band, we are the playmomen er bare kødd, og dokumentaren jeg tok seriøst som tiåring er bare bullshit. Mind. Explosion.

Så plutselig skjønte du at Espen Eckbo og vokalisten ligna noe veldig på hverandre? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange ting jeg innså altfor sent, men kommer ikke på noen i farta. Derfor vil jeg heller nevne min venninnes "missforståelse".

Denne venninna er langt fra den smarteste, og det er mye logisk hun ikke forstår. Hun har en del "snakkiser" om seg ;)

Vi gikk i samme klasse på vgs. Dette skjedde i 2. året, altså da vi var 17 år. I en skoletime begynte vi å snakke om verdensrommet, kart, og landegrenser. Venninna mi rakk opp hånda og spurte læreren hvorfor jorda ser så rund ut på kartet, når den er flat i virkeligheten. Vi alle trodde hun spøkte, selv om hun ikke er en spøkefugl.

Hun trodde ikke på læreren først da han sa jorda er rund (for han er en spøkefugl), men innså vell fakta da alle medelevene måtte hjelpe læreren med å overbevise henne.

Tenk å være 17 år og tro at jorda er rund?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet den sagen til Lady Gaga som heter Pokerface?

Venninna mi innså nå nylig at sangen ikke heter Poke Her Face :P

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nettopp den gamle Yoplait-reklamen på YouTube og innså at mannen ikke sier: "Ro dæ ned no, Glansvask". Og jeg som trodde at det skulle være en del av humoren i reklamen... :sjenert:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stille vann

Jeg var ganske gammel da jeg fant ut at en ponny ikke er en "baby-hest", altså et føll. Jeg trodde en ponny ble en hest da den ble stor :sjenert:

Det er noen år siden, altså!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dette må være den beste tråden her, haha. Så mye bra, kjenner meg igjen i mye! :popcorn:

Uansett, jeg har visst en til:

Dere vet "Walt Disney"-logoen? I den Disney-fonten? Jeg har aaaaalltid hatt problemer med å se at det første tegnet i den logoen er en D og ikke en bakvendt G! Oppfatta hele logoen som bare noen fine, runde krusedullting til jeg var ganske stor faktisk. Plutselig oppfatta jeg bokstavene hver for seg og så etter det oppdaga jeg at den store bakvendte G-tingen måtte være en D for "Disney"! Det føltes ut som at verden var snudd opp ned - krusedullene hadde fått mening :bond: (Ikke mange år siden... hehhh)

Har fortsatt vanskelig for å se den G-en som en D. Det vil for alltid være en bakvendt, rund G for meg :sjenert:

Endret av KatrineHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange ting jeg innså altfor sent, men kommer ikke på noen i farta. Derfor vil jeg heller nevne min venninnes "missforståelse".

Denne venninna er langt fra den smarteste, og det er mye logisk hun ikke forstår. Hun har en del "snakkiser" om seg ;)

Vi gikk i samme klasse på vgs. Dette skjedde i 2. året, altså da vi var 17 år. I en skoletime begynte vi å snakke om verdensrommet, kart, og landegrenser. Venninna mi rakk opp hånda og spurte læreren hvorfor jorda ser så rund ut på kartet, når den er flat i virkeligheten. Vi alle trodde hun spøkte, selv om hun ikke er en spøkefugl.

Hun trodde ikke på læreren først da han sa jorda er rund (for han er en spøkefugl), men innså vell fakta da alle medelevene måtte hjelpe læreren med å overbevise henne.

Tenk å være 17 år og tro at jorda er rund?

Ja, tenk å være 17 år og tro at jorda er rund! :fnise:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tenk å være 17 år og tro at jorda er rund! :fnise:

Woops, dreit meg :fnise: Mente selvfølgelig "flat". Heheh

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå kan du legge til "haha, jeg skjønte ikke poenget med denne tråden" på din egen liste!:ler:

Jeg tok det som om hun som skrev innlegget hadde funnet ut at det var "vanlig" og ikke "varlig" siden niesa sang det. Trodde det var poenget med tråden. At man skulle si hva man "endelig hadde forstått"...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det som om hun som skrev innlegget hadde funnet ut at det var "vanlig" og ikke "varlig" siden niesa sang det. Trodde det var poenget med tråden. At man skulle si hva man "endelig hadde forstått"...??

Oi, det kan jo hende!:rodme: Jeg tolket det som at hun irettesatte den første ved å liksom påpeke "hallo, det heter varlig?!"...

Smileys er kjekt på forum!;)

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo i innlegget:

jeg har alltid trodd denne barnesangen gikk sånn .. "bjørnen sover, bjørnen sover, i sitt lune hi. Den er ikke farlig, bare man går VANLIG, men man kan jo, men man kan jo, aldri vært trygg." ...

...inneforstått at hun nå har lært at det ikke er slik sangen går. ;)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...