Strange Doll Skrevet 2. juni 2012 #1861 Del Skrevet 2. juni 2012 Jeg har det sånn med Alle Fugler. Jeg sang alltid: "alle fugler små de er, kommer nå tilbake", men det er jo "alle fugler små, de er kommet nå tilbake". Det har jeg og alltid gjort! Trodde det var riktig, jeg 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 2. juni 2012 #1862 Del Skrevet 2. juni 2012 Wow, trodde ikke på det, så måtte sjekke! Det er så naturlig å sette komma etter "er". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 2. juni 2012 #1863 Del Skrevet 2. juni 2012 Min vennine var en god stund overbevist om at i Latvia og Litauen snakket alle flytende latinsk, og det trodde hun selv etter å ha vært der på ferie opp til 3 ganger. Bestemoren min tror at de snakker latinsk i Latin-Amerika... Hun sier at det er derfor det heter latinsk og at folk derfra er latinere... Når noen sier til henne at de snakker spansk der, sier hun at det ikke stemmer og hun nekter å ta korreks, for dette "vet" hun. Hun mener også at det er noe alle andre også vet. Hun har aldri vært der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 2. juni 2012 #1864 Del Skrevet 2. juni 2012 Jeg har det sånn med Alle Fugler. Jeg sang alltid: "alle fugler små de er, kommer nå tilbake", men det er jo "alle fugler små, de er kommet nå tilbake". Hæ? Men.... Det passer jo ikke med melodien..... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I-AM-Nicole Skrevet 2. juni 2012 #1865 Del Skrevet 2. juni 2012 Du er ikke alene TS.. Det er ikke SÅ sjeldent det hender at jeg er treg på avtrekkeren =P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutseliten Skrevet 2. juni 2012 #1866 Del Skrevet 2. juni 2012 ...Jeg er litt flau, jeg nå. Veldig masse av det som blir skrevet her visste jeg ikke før nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amanda. Skrevet 5. juni 2012 #1867 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg trodde inntil nylig at fluefiske var med ekte fluer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 5. juni 2012 #1868 Del Skrevet 5. juni 2012 Det tok meg hvert fall 6 sesonger av Two and a half men før jeg forstod hvorfor serien faktisk HET det...... (to menn og en halv, barnet) Ellers syns jeg vel den ri-sex-stilling-historien var ALLER BEST! Og det flaueste er at voksne mennesker i Norge ikke kan forskjell på nord/øst/sør/vest eller kan plassere fylker på kartet. Det syns jeg er skammelig... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solbærsaft Skrevet 5. juni 2012 #1869 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg trodde inntil nylig at fluefiske var med ekte fluer Så du på laksefiske - minutt for minutt på nrk her om dagen? Husker ikke om jeg har skrevet om det før i tråden.. men uansett: Jeg var ca 14 år da jeg endelig lærte at immunforsvaret ikke var noe som faktisk var inni munnen... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. juni 2012 #1870 Del Skrevet 5. juni 2012 Så du på laksefiske - minutt for minutt på nrk her om dagen? Husker ikke om jeg har skrevet om det før i tråden.. men uansett: Jeg var ca 14 år da jeg endelig lærte at immunforsvaret ikke var noe som faktisk var inni munnen... Mandlene er en viktig del av immunforsvaret, så du var jo ikke helt på jordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Applecore Skrevet 6. juni 2012 #1871 Del Skrevet 6. juni 2012 Jeg har det sånn med Alle Fugler. Jeg sang alltid: "alle fugler små de er, kommer nå tilbake", men det er jo "alle fugler små, de er kommet nå tilbake". What?! Jeg er så desillusjonert akkurat nå... :omg: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 7. juni 2012 #1872 Del Skrevet 7. juni 2012 Da jeg var rundt 22 fant jeg ut at man kan se på borrelåsen (barne-) sko for å vite hvilken fot de skal på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 8. juni 2012 #1873 Del Skrevet 8. juni 2012 (endret) Når det gjelder sanger, fant jeg ut for noen år siden at jeg har fullstendig misforstått en sang. Eller, jeg var jo barn da jeg hørte den, og hadde ingen sexreferanser overhodet. Så teksten ble tolket på en helt annen måte enn den egentlig skal, og da jeg hørte den som voksen innså jeg hva jeg faktisk hadde hørt på (og sunget til). Det morsomme her er at jeg fremdeles får bildene i hodet som jeg hadde da jeg var barn - hver gang jeg hører sangen. Klarer lissom ikke legge den ordentlige betydningen til, fordi jeg misforsto den så kraftig som liten. Sangen er "Slave" med DumDumBoys. For det første så jeg for meg at slaven var en som skulle stelle i huset til den han sang til. Og at han ikke ville det "Det er en ting, lille pike, kanskje du tror det, men jeg blir aldri slaven din". Så for meg at han var litt sånn Askepott og ble veldig irritert over å måtte jobbe sånn i huset. For det andre (og morsomste) er det en setning der han synger "Hvis du vil kan du ligge øverst". Jeg så da for meg en jente som kravla opp i overkøya i køyesenga og la seg for å sove. For det er jo best å ligge i overkøya, så hun var heldig! I går hørte jeg den på radioen, og vips, så jeg for meg en køyeseng igjen! :gjeiper: Endret 8. juni 2012 av Rainbow81 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bedreviterinne Skrevet 8. juni 2012 #1874 Del Skrevet 8. juni 2012 Nå har jeg lest til side 49, puh! Mye morsomt her :gjeiper: Håper ikke denne er skrevet før, men jeg har ikke tid til å lese resten av sidene akkuratt nå.... Dette uttrykket er jeg sikker på at alle jeg kjenner sier feil!!!! Etter at jeg lærte det riktig (for 2 år siden, og jeg er 27 ) har jeg lagt merke til at alle jeg har hørt bruke dette uttrykket etter det, sier det feil, hehe.... I dagliglivet, på tv, osv... "Jeg kjenner lusa på gangen" har du sikkert hørt mange ganger før.... Jeg syntes uttrykket var så dårlig, for det ga ikke noe mening. Det fortalte jeg til mamma, og da kunne hun fortelle meg at det slettes ikke var som jeg hadde tenkt. Det er ikke snakk om å kjenne en lus "ute på gangen" eller "i gangen". Det er å kjenne lusa på GANGlaget. Uttrykket er morsomt fordi det egentlig er spøkefullt å si at en "kjenner lusa på gangen", da en lus er bittebitteliten og at du faktisk ikke kan kjenne at den går på deg. Etter dette har jeg lagt min elsk på uttrykket, og humrer like mye inni meg hver gang noen sier at de kjenner "lusa på gangen", som om det driver og henger en lus ute i gangen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 8. juni 2012 #1875 Del Skrevet 8. juni 2012 PS3 = playstation 3 heia meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 8. juni 2012 #1876 Del Skrevet 8. juni 2012 What?! Jeg er så desillusjonert akkurat nå... :omg: Meg også! Passer jo ikke med melodien i det hele tatt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 8. juni 2012 #1877 Del Skrevet 8. juni 2012 Angående "lusa på gangen" menes det vel som hvordan den går? Altså ikke en gang men gangen som det blir forkortelse for ganglaget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 8. juni 2012 #1878 Del Skrevet 8. juni 2012 Fra språkrådets side: Svar: Det riktige uttrykket er å kjenne lusa på gangen. Dette er en gammel talemåte. Velkjente små og større dyr inngår ofte i slike talemåter, og poenget med å bruke dem er gjerne at en sammenligner mennesker med noe annet kjent. Før i tida var det vanlig å ha lus på kroppen, og det er disse dyra det er snakk om her, at en kjenner dem når en ser (eller føler) hvordan de går. Overført til mennesker er meningen at en kan vite hva en kan vente av noen, en kan kjenne igjen en viss (menneske)type. Uttrykket er negativt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. juni 2012 #1879 Del Skrevet 8. juni 2012 I dag innså jeg at jeg kan lage min egen dip ved å putte krydder i kesam. Jeg kan ganske mye om mat altså, det hadde bare ikke slått meg før. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 8. juni 2012 #1880 Del Skrevet 8. juni 2012 At "alle" andre mener forskjellen på en genseren og en jakke er om det er åpning foran. For meg er hettegenser, bolero og cardigan gensre, ikke jakker! Mulig dette er forskjellig på ulike steder i landet, eller så har jeg misforstått. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå