Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett så mange sesonger av "that 70's show" og jeg skjønte først for et par dager siden hvorfor Fes heter Fes/fez, de fikk jo aldri med seg navnet hans så de kalte ham Fes, forkortelsen for Foreign Exchange Student, jeg måtte google det til slutt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Count me in!

Eidt: Kan man kalle innbyggerne på Svalbard for svalbardister?

:vetikke: Men svalbarding høres bedre ut :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svalbarbarer!! :fnise:

Da jeg var liten trodde jeg man sa I lige månte (som i måned) i stedet for I lige måte. :sjenert:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slowpoke

Jeg har sett så mange sesonger av "that 70's show" og jeg skjønte først for et par dager siden hvorfor Fes heter Fes/fez, de fikk jo aldri med seg navnet hans så de kalte ham Fes, forkortelsen for Foreign Exchange Student, jeg måtte google det til slutt.

You just blew my mind :daane:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skjønt Fes før nå jeg heller :P

Samme med ketchup vitsen som man alltid sa når man var ung. Gikk lenge før jeg forsto at det var to betydninger på den.

"To tomater gikk over en vei. Så kom det en bil å kjørte over den ene.

Så sa den andre:

"Come on, ketchup"

men så var det en som sa til meg at det er like mye

"Come on, ketc'up (catch up)"

Jaja.. :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

I dag lærte jeg at det heter "svaberg" - ikke "svaLberg" slik jeg har trodd.

Er 21 år gammel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på åpenlys/åpenbar. Jeg sliter fortsatt med det, enda det er åpenbart...åpenlyst... Eh. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på åpenlys/åpenbar. Jeg sliter fortsatt med det, enda det er åpenbart...åpenlyst... Eh. :sjenert:

Åpenbart :fnise:

Åpenbart - noe som "alle" skjønner. Når ting åpenbarer seg så vil det si at de mer eller mindre plutselig er veldig tydelige.

Åpenlyst - å gjøre noe uten å skjule det, så alle kan se det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde for mange herrens år siden at internett var noe en hadde liggende på Pc'n.... og ble SÅ sur da pappa hadde med laptop til farmor og farfar og det ikke var lagt inn internett på den :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lærte jeg at det heter "svaberg" - ikke "svaLberg" slik jeg har trodd.

Er 21 år gammel.

Haha, samme trodde jeg også i en god del år før jeg skjønte forskjellen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpenbart :fnise:

Åpenbart - noe som "alle" skjønner. Når ting åpenbarer seg så vil det si at de mer eller mindre plutselig er veldig tydelige.

Åpenlyst - å gjøre noe uten å skjule det, så alle kan se det.

Aha! Det må jeg prøve å huske denne gangen. Det er jo egentlig ganske åpenbart! :nigo:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har alltid trodd denne barnesangen gikk sånn .. "bjørnen sover, bjørnen sover, i sitt lune hi. Den er ikke farlig, bare man går VANLIG, men man kan jo, men man kan jo, aldri vært trygg." ...

Ble satt på plass av niesa mi på 5................... :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg trodde for mange herrens år siden at internett var noe en hadde liggende på Pc'n.... og ble SÅ sur da pappa hadde med laptop til farmor og farfar og det ikke var lagt inn internett på den :/

Ikke ta det så tungt, jeg har møtt iallfall en (studentalder) som trodde internett kom gjennom strømkabelen. Og det er ikke mer en et par år siden.. :rolleyes:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta det så tungt, jeg har møtt iallfall en (studentalder) som trodde internett kom gjennom strømkabelen. Og det er ikke mer en et par år siden.. :rolleyes:

Vel, allerede på nittitallet var det en reell mulighet, og det ble spådd hard konkurranse mellom teleselskap og strømleverandører omkring internet-tilkobling. Nå har det vist seg at de fleste elektrisitetsverk som leverer internet har foretrukket å gjøre det via optisk kabel, istedenfor strømkabelen. Så vedkommende var ikke helt bak mål, da. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forklaringen kunne aldri falt meg inn, så takk for oppklaringen!

Jeg har ikke skjønt Fes før nå jeg heller :pSamme med ketchup vitsen som man alltid sa når man var ung. Gikk lenge før jeg forsto at det var to betydninger på den."To tomater gikk over en vei. Så kom det en bil å kjørte over den ene. Så sa den andre: "Come on, ketchup" men så var det en som sa til meg at det er like mye "Come on, ketc'up (catch up)" Jaja.. :P

Å... Der lærte jeg noe nytt idag også gitt. :sjenert:

---

Føler meg forresten veeeldig dum her jeg sitter, for mange av forklaringen i denne tråden har gått opp for meg først nå. Skulle tro jeg var fire år, ikke tjueto. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alltid trodd denne barnesangen gikk sånn .. "bjørnen sover, bjørnen sover, i sitt lune hi. Den er ikke farlig, bare man går VANLIG, men man kan jo, men man kan jo, aldri vært trygg." ...

Ble satt på plass av niesa mi på 5................... :sjenert:

:fnise: Jeg har det sånn med Alle Fugler. Jeg sang alltid: "alle fugler små de er, kommer nå tilbake", men det er jo "alle fugler små, de er kommet nå tilbake".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...