Gjest PinkLeaf Skrevet 11. april 2012 #1801 Del Skrevet 11. april 2012 Nei, det betyr det slett ikke. At det ikke er gjenboere betyr at det ikke bor andre i samme hus som leier leilighet der.Dvs at du bor alene, som eneste beboer. Hvis det er gjenboere der betyr det at huseier selger et hus med leieboere i, og at kjøper også overtar utleieboligen med leietagerne som bor der. At folk kan se inn vinduene dine har ingenting med saken å gjøre. Edit:Stavefeil. Pøh. Det betyr at det ligger avskjermet fra innsyn. En borettslagsleilighet kan ha null gjenboere selv om du bor i flermannsbolig - selv om det er sjelden. Hvis det er leieboere i boligen, så står det spesifisert at det er en del av boligen som har mulighet for utleie. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 11. april 2012 #1802 Del Skrevet 11. april 2012 Nei, det betyr det slett ikke. At det ikke er gjenboere betyr at det ikke bor andre i samme hus som leier leilighet der.Dvs at du bor alene, som eneste beboer. Hvis det er gjenboere der betyr det at huseier selger et hus med leieboere i, og at kjøper også overtar utleieboligen med leietagerne som bor der. At folk kan se inn vinduene dine har ingenting med saken å gjøre. Edit:Stavefeil. Tror du må revurdere din definisjon på ordet gjenboer: Fra bokmålsordboka: gjen|boer el. ~buer m2 nabo som en bor rett overfor vi har ikke g-e Fra wikipedia: Gjenboer er en eier, fester eller bruker av en eiendom som ligger på andre siden av veg eller andre smale arealstriper og således ikke har felles grense med angjeldende eiendom. Begrepet gjenboer brukes også om bygning eller bolig med innsyn til en annen bolig, for eksempel over gårdsrommet i bygårder. Begrepet kan være uavgengig om det er eiendomsgrense i mellom. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kalia Skrevet 13. april 2012 #1803 Del Skrevet 13. april 2012 Jeg har vært veldig treg til å skjønne, har for så vidt ikke forstått det enda, hvordan en klarer å skrive som "gjest" her på forumet? Ser jo at folk gjør det veldig ofte, men jeg skjønner virkelig ikke hvordan... Var faktisk derfor jeg lagde bruker her, men hvis man kan poste uten å være bruker er jo det litt ironisk Ikke akkurat av det mest fascinerende eller morsomste innlegget i denne tråden, men men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 13. april 2012 #1804 Del Skrevet 13. april 2012 Jeg har vært veldig treg til å skjønne, har for så vidt ikke forstått det enda, hvordan en klarer å skrive som "gjest" her på forumet? Ser jo at folk gjør det veldig ofte, men jeg skjønner virkelig ikke hvordan... Var faktisk derfor jeg lagde bruker her, men hvis man kan poste uten å være bruker er jo det litt ironisk Ikke akkurat av det mest fascinerende eller morsomste innlegget i denne tråden, men men... Det er ikke alle underforum som har muligheten til å poste som gjest. Men de som har det gjør du det på samme måte som når du skriver som registrert bruker, men du må legge inn et navn i tillegg og skrive inn sånne bokstaver som er forvrengt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 13. april 2012 #1805 Del Skrevet 13. april 2012 Jeg skjønner meg ikke på de forvrengte bokstavene som Mynona snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 13. april 2012 #1806 Del Skrevet 13. april 2012 Jeg skjønner meg ikke på de forvrengte bokstavene som Mynona snakker om. Skjønte du ikke hva jeg mente, eller skjønner du ikke de forvrengte bokstavene?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleklart Skrevet 13. april 2012 #1807 Del Skrevet 13. april 2012 Forskjellen på venstre og høyre. Får jeg det i tillegg fortalt på engelsk, ja da kortslutter en liten del av hjernen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. april 2012 #1808 Del Skrevet 14. april 2012 Skjønte du ikke hva jeg mente, eller skjønner du ikke de forvrengte bokstavene?? Jeg forsto hva du mente. Det er bokstavene jeg ikke skjønner meg på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana Del Rey Skrevet 14. april 2012 #1809 Del Skrevet 14. april 2012 (endret) Frem til jeg var 13 år trudde jeg hovedstaden i Sverige var Fredrikstad Noe så dumt.. Endret 14. april 2012 av Susiq 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 14. april 2012 #1810 Del Skrevet 14. april 2012 Jeg forsto hva du mente. Det er bokstavene jeg ikke skjønner meg på. Sånne. http://img.timeinc.net/time/daily/2008/0806/lcaptcha_0616.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. april 2012 #1811 Del Skrevet 14. april 2012 Sånne. http://img.timeinc.net/time/daily/2008/0806/lcaptcha_0616.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 14. april 2012 #1812 Del Skrevet 14. april 2012 Tror du må revurdere din definisjon på ordet gjenboer: Fra bokmålsordboka: gjen|boer el. ~buer m2 nabo som en bor rett overfor vi har ikke g-e Fra wikipedia: Gjenboer er en eier, fester eller bruker av en eiendom som ligger på andre siden av veg eller andre smale arealstriper og således ikke har felles grense med angjeldende eiendom. Begrepet gjenboer brukes også om bygning eller bolig med innsyn til en annen bolig, for eksempel over gårdsrommet i bygårder. Begrepet kan være uavgengig om det er eiendomsgrense i mellom. Takker Da kan jeg legge gjenboer til ting jeg har vært litt treig med å skjønne. Men jeg har altså aldri fått denne forklaringen fra noen noen gang noensinne. Jeg har alltid fått den forklaringen som jeg oppga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 16. april 2012 #1813 Del Skrevet 16. april 2012 Ikke før idag har jeg tenkt på at tittelen "Astrolog" kan illudere faktisk kunnskap, siden tittelen ender på -log, sammen med ordentlige yrker som geolog, meteorolog, biolog, osv. Er det rart folk blir litt forvirra? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 17. april 2012 #1814 Del Skrevet 17. april 2012 Helt til jeg var 17-18 år trodde jeg at busser med teksten "Ikke i trafikk" var vanlige rutebusser med passasjerer som kun kjørte på veier uten mye trafikk. Skjønte dog aldri helt hvor de veiene var. Litt småflaut! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 17. april 2012 #1815 Del Skrevet 17. april 2012 Ikke før idag har jeg tenkt på at tittelen "Astrolog" kan illudere faktisk kunnskap, siden tittelen ender på -log, sammen med ordentlige yrker som geolog, meteorolog, biolog, osv. Er det rart folk blir litt forvirra? I tidligere tider ble astrologi regnet som vitenskap og falt sammen med astronomien i læren om himmellegemer. Dette er en eldgammel vitenskapsgrein kjent fra Mesopotamia, landområdene mellom Eufrat og Tigris, flere århundrer før Kristus. Med økt kunnskap om stjernehimmelen endret oppfatningen seg, så fra middelalderen skjedde en utvikling som førte til et skille. Astronomi ble i motsetning til astrologi, en eksakte kunnskap. Den bygger på et etterprøvbart vitenskaplig grunnlag, og fakta som kan måles og analyseres. Endelsen -log kommer av logos som betyr ord eller tale, mens endelsen -nom stammer fra nomos som betyr lov. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ixnay Skrevet 17. april 2012 #1816 Del Skrevet 17. april 2012 Hørte nyhetsoppleseren på radio si legitimet i dag, jeg lurte på om jeg hørte litt feil, og at det kunne være et ord jeg ikke hadde fått med meg, men så ble det sagt legitimitet i reportasjen Håper noen forteller ham hva som er riktig, for det hørtes litt dumt ut på radio. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Crow Skrevet 17. april 2012 #1817 Del Skrevet 17. april 2012 Det tok meg noen år å forstå hva sprengt torsk er. Helt til ut i ungdommen lurte jeg på hvorfor i all verden den stakkars fisken ble bedre av at kjøttet ble sprengt Og dere kan jo tenke dere hvordan jeg så for meg at det ble gjort *Bang* Jeg har aldri vært noen stor fiskespiser :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 17. april 2012 #1818 Del Skrevet 17. april 2012 Jeg vet ikke hva sprengt torsk er 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeaMichele Skrevet 17. april 2012 #1819 Del Skrevet 17. april 2012 Ikke jeg heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 17. april 2012 #1820 Del Skrevet 17. april 2012 I tidligere tider ble astrologi regnet som vitenskap og falt sammen med astronomien i læren om himmellegemer. Dette er en eldgammel vitenskapsgrein kjent fra Mesopotamia, landområdene mellom Eufrat og Tigris, flere århundrer før Kristus. Med økt kunnskap om stjernehimmelen endret oppfatningen seg, så fra middelalderen skjedde en utvikling som førte til et skille. Astronomi ble i motsetning til astrologi, en eksakte kunnskap. Den bygger på et etterprøvbart vitenskaplig grunnlag, og fakta som kan måles og analyseres. Lever vi i middelalderen eller lever vi nå? Jeg er fullt klar over at astrologi ble regnet som brukbart en gang i tiden. Men det var den gang man også trodde man kunne lage gull. Ironisk nok har astrologene inkorporert Uranus og Neptun i "vitenskapen" sin, himmellegmer oppdaget av hardtarbeidende astronomer. Merkelig at astrologene ikke kunne se at de manglet to gigantiske gassplaneter, utifra avvik i spådommene sine? Eller.. kanskje det bare er humbug de driver med? Endelsen -log kommer av logos som betyr ord eller tale, mens endelsen -nom stammer fra nomos som betyr lov. Dette her var dog nytt for meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå