Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Cola" betyr kokain.

Edit: challenger kom meg visst i forkjøpet

Nei, det er coke som betyr kokain. Når man fornorsker ting, detter de gamlisene som kikket på Miami Vice på 80tallet av lasset. :sjenert:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Haha, dette var artig!

Jeg var overbevist om at de sang "you've got constipated" i C-bool-House baby (link under). Altså "du har forstoppelse".. Litt flaut husker jeg, da jeg og de ti andre jeg diskuterte med fant frem lyrics til denne sangen..

Men jeg kan vedde på at dere hører det samme som meg haha:P

Takk, nå klarer jeg ikke å høre noe annet :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, denne er så jævla pinlig, tar det anonymt!!!!!!

Da vi var en 13 år gamle, for en del år siden, før internett var alle mannseie ( og for oss på bygda var det flere år til vi visste hva bredbånd var ), så fikk vi tak i et blad der det stod noen dirty saker. Man kunne sende en sms til en dirty smstjeneste, med kodeord, så fikk man en skitten tekstmelding tilbake. Jeg og venninna mi tyvlånte faren hennes sin murstein av en mobil og sendte en sånn sms, og vi fikk tilbake en tekst vi lurte veldig på. Det stod noe om at "min favorittstilling er å ri en mann, jeg elsker å kjenne kroppen hans spenne seg under meg" osv osv. Stod ikke noe direkte om pikk og underliv, og sånne ting. Vi lurte lenge på den der, "var det virkelig noe stas å sitte på ryggen til en mann?", vi tenkte jo å ri som i å ri på en hest :ler: :ler:

Så når jeg var 17, fortsatt for en haug år siden, skulle jeg ha sex med en kjæreste, og da han spurte "vil du ri meg?" så ba jeg ham snu seg og stille seg på alle 4, og han forstod ikke hva jeg mente. Det var det flaueste øyeblikket på mange år da han innså at jeg ikke var så erfaren innen sex og måtte forklare meg hva ridestillingen var, jeg var så flau!!

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange gode huskeregler for månefasene her, jeg slenger med min. Tenk på DOC (dropsmerket). Kurven i D-en er nymånen, i midten har vi O-en som da er fullmånen, og så kommer kurven i C-en som er månen i ne. Lærte det av en elev, faktisk. Man lærer så lenge man har elever. :sjenert:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purelove

Trodde det var biblotek, men så lyste pæra! aha bibliotek. var ca 4 år siden jeg fikk kjennskap til dette:P er nå 22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Haha, denne er så jævla pinlig, tar det anonymt!!!!!!

Da vi var en 13 år gamle, for en del år siden, før internett var alle mannseie ( og for oss på bygda var det flere år til vi visste hva bredbånd var ), så fikk vi tak i et blad der det stod noen dirty saker. Man kunne sende en sms til en dirty smstjeneste, med kodeord, så fikk man en skitten tekstmelding tilbake. Jeg og venninna mi tyvlånte faren hennes sin murstein av en mobil og sendte en sånn sms, og vi fikk tilbake en tekst vi lurte veldig på. Det stod noe om at "min favorittstilling er å ri en mann, jeg elsker å kjenne kroppen hans spenne seg under meg" osv osv. Stod ikke noe direkte om pikk og underliv, og sånne ting. Vi lurte lenge på den der, "var det virkelig noe stas å sitte på ryggen til en mann?", vi tenkte jo å ri som i å ri på en hest :ler: :ler:

Så når jeg var 17, fortsatt for en haug år siden, skulle jeg ha sex med en kjæreste, og da han spurte "vil du ri meg?" så ba jeg ham snu seg og stille seg på alle 4, og han forstod ikke hva jeg mente. Det var det flaueste øyeblikket på mange år da han innså at jeg ikke var så erfaren innen sex og måtte forklare meg hva ridestillingen var, jeg var så flau!!

Beste jeg har lest på lenge :skratte:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om dere har "siste utgaven" av VISAkort, men på det er i allefall en liten bue i kortet.

Jeg lærte for et par uker siden at det er for at blinde skal vite rett vei pga chippen. At jeg ikke skjønte det!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dere har "siste utgaven" av VISAkort, men på det er i allefall en liten bue i kortet.

Jeg lærte for et par uker siden at det er for at blinde skal vite rett vei pga chippen. At jeg ikke skjønte det!!

:fnise: Jeg har hatt sånt kort i 3-4 år, og jeg trodde det var en grop for at der kunne man ha fingeren når amn dytter den ned i maskinen :ler:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

:fnise: Jeg har hatt sånt kort i 3-4 år, og jeg trodde det var en grop for at der kunne man ha fingeren når amn dytter den ned i maskinen :ler:

Jeg har tenkt at den gropen gjør det utrolig mye lettere å få tak i kortet når det er i en lommebok med mange kort. Hvorfor var det ikke sånn på de gamle stripekortene? Man kan vel ikke kjenne stripen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: samme her, og har tenkt like lenge at: omg så unødvendig :hoho:

Men men, har hørt at man lærer så lenge man lever :klo:

:fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt at den gropen gjør det utrolig mye lettere å få tak i kortet når det er i en lommebok med mange kort. Hvorfor var det ikke sånn på de gamle stripekortene? Man kan vel ikke kjenne stripen?

For det er samme åssen vei man drar kortet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kjenner jo chipen uansett da. Det er ikke sånn grop på alle kortene mine forresten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, det er coke som betyr kokain. Når man fornorsker ting, detter de gamlisene som kikket på Miami Vice på 80tallet av lasset. :sjenert:

På godt norsk er cola kokain og det har det vært ihvertfall siden 90-tallet.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, eg visste jo at "coke" kan vera kokain på engelsk, men eg skjønte ikkje oversetjinga ;) Han var ikkje særleg god heller, for å vera heilt ærleg... "Coke" er jo tross alt ei forkorting av "cocain", medan "cola" har lite til felles med "kokain"...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, eg visste jo at "coke" kan vera kokain på engelsk, men eg skjønte ikkje oversetjinga ;) Han var ikkje særleg god heller, for å vera heilt ærleg... "Coke" er jo tross alt ei forkorting av "cocain", medan "cola" har lite til felles med "kokain"...

Det var ikke så drastisk oversetting da, mange som sier det. det henger vel sammen med coca cola, som og heter coke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke så drastisk oversetting da, mange som sier det. det henger vel sammen med coca cola, som og heter coke..

Det skjønte eg faktisk ;) Det er berre det at "coke" lignar meir på ordet kokain enn kva cola gjer, einig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønte eg faktisk ;) Det er berre det at "coke" lignar meir på ordet kokain enn kva cola gjer, einig?

Ja :) Hehe, jeg tror cola bare er et fornorsket slang uttrykk. Men altså, nå har jeg ikke for vane å snakke om kokain :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :) Hehe, jeg tror cola bare er et fornorsket slang uttrykk. Men altså, nå har jeg ikke for vane å snakke om kokain :P

Ikkje eg heller ;)

Så viss eg gjer det, kjennest det ikkje farleg og seie heile ordet, sida eg ikkje skal skjule at eg brukar det :ler:

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...