Moscato Skrevet 25. januar 2012 #1421 Del Skrevet 25. januar 2012 Ja, det er dette jeg fortsatt ikke har skjønt. Men det kan kanskje ha noe med at jeg ikke helt har skjønt hva en felg er. Når man ser et dekk, så består den jo av både gummi og metall, og man ser dem aldri fra hverandre. Så da har jeg bare smilt og nikket og tenkt at bilmekanikeren helt sikkert vet hva han driver med. Men takk for bildet av en felg. Nå ble jeg straks litt klokere Når man kjøper nye dekk så skreller de altså bare av den gamle gummien og setter på ny! Men hvorfor gjør man da ikke dette når man skifter fra vinter- til sommerdekk? Dersom felgen er dyr? Man har som regel lettere felger og ofte andre dimensjoner (altså bredde, hovedsaklig) på sommerdekkene enn på vinterdekkene. Og så skal felgene man bruker om vinteren tåle en god del mer slitasje i form av salt og sånt. I tillegg innebærer det en del ekstra arbeid å bytte dekk på felgene, fordi hvert enkelt hjul må balanseres på nytt med ny gummi på (dette gjøres med små vekter som festes på ulike steder rundt felgen). Både gummibytting og balansering må gjøres på verksted, og det er fryktelig tungvint (det blir jo kaos på verkstedene allerede, tenk hvordan det hadde blitt om de skulle gjort en trippel jobb for alle sammen). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 26. januar 2012 #1422 Del Skrevet 26. januar 2012 I tillegg bruker man jo vinterhjulene i kanskje 4 sesonger, men man kan vel ikke skrelle av dekket fra felgen og ta det på igjen(?). Dermed måtte man ha helt nytt dekk (på gammel felg) hvert halvår, og det blir jo både dyrt og sløsing med ressurser. Korriger meg om jeg tar feil her altså. Men jeg har altså fått med meg forskjellen på dekk og hjul. Mange sier jo at de skifter til vinterdekk, men det er jo strengt tatt feil, de skifter til vinterhjul. Mens når man kjøper nye dekk, så er det faktisk det man gjør! Da har jeg skjønt noe nytt i dag også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 26. januar 2012 #1423 Del Skrevet 26. januar 2012 I tillegg bruker man jo vinterhjulene i kanskje 4 sesonger, men man kan vel ikke skrelle av dekket fra felgen og ta det på igjen(?). Dermed måtte man ha helt nytt dekk (på gammel felg) hvert halvår, og det blir jo både dyrt og sløsing med ressurser. Korriger meg om jeg tar feil her altså! Joda, det er mulig å ta dekket av felgen, og så ta det på igjen etterpå, men det er sjelden behov for det. Det blir i så fall hovedsaklig hvis en skade på felgen skal fikses og det ikke går an å gjøre med dekket på. Men selv da vil man jo ofte måtte kjøpe ny felg som man setter dekket over på (kommer selvsagt an på skaden, altså). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 26. januar 2012 #1424 Del Skrevet 26. januar 2012 Når det gjelder Barbie Girl, så finner jeg bimbo og single på omtrent annenhver lyrics-side. Så jeg måtte jo lytte til sangen for å gjøre meg opp en mening selv Og jeg er gaaaahttp://forum.kvinneguiden.no/index.php?app=core&module=search&do=activenske sikker på at hun ikke synger noen "s" der, så min konklusjon er at riktig tekst er "I'm a blonde BIMBO girl". Var Barbie singel da låten ble spilt inn? Hun hadde vel Ken? De var i alle fall sammen fram til 2004, men da gikk de offentlig ut med nyheten om et brudd: kilde Senere ville Ken gjerne ha henne tilbake, for i 2006 gjennomgikk han en makeover: kilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 26. januar 2012 #1425 Del Skrevet 26. januar 2012 Uff, det minner meg på Barbie Girl sangen, jeg fikk den på hjernen og gikk rundt og nynna på den. Dessverre så sang jeg "I'm a blonde BIMBO girl in a fantasy world". Det er ikke det de synger, men "I'm a blonde single girl in the fantasy world" haha. Har alltid trodd det var "I'm a blonde LITTLE girl in the fantasy world".. Måtte google og her, herOG herstår det faktisk "I'm a blonde BIMBO girl in the fantasy world" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #1426 Del Skrevet 26. januar 2012 HER Står det "single girl".: I'm a blonde single girl in the fantasy world Dress me up, take your time, I'm your dollie You're my doll, rock and roll, feel the glamour and pain Kiss me here, touch me there, hanky-panky 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 26. januar 2012 #1427 Del Skrevet 26. januar 2012 HER Står det "single girl".: I'm a blonde single girl in the fantasy world Dress me up, take your time, I'm your dollie You're my doll, rock and roll, feel the glamour and pain Kiss me here, touch me there, hanky-panky Det samme gjelder et drøss andre steder, og på like mange steder står det bimbo. Når jeg hører på hva hun faktisk SYNGER, så heller jeg definitivt mot bimbo. Det er jo også mest logisk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 26. januar 2012 #1428 Del Skrevet 26. januar 2012 Fant musikkvideoen på youtube: For meg er det ingen tvil om at hun sier "bimbo". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnwild Skrevet 26. januar 2012 #1429 Del Skrevet 26. januar 2012 Stemmer også for bimbo, klarer ikke å bytte ut med andre ord heller - helt tydelig at det synges bimbo i mine ører... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 26. januar 2012 #1430 Del Skrevet 26. januar 2012 Herregud, jeg kommer aldri til å få den sangen av hjernen igjen 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 26. januar 2012 #1431 Del Skrevet 26. januar 2012 har en onkel som var mester i å lyve om ting da jeg var liten. bare for at han skulle ha det morsomt. så han fortalte at man måtte lokke bendelorm fra magen og ut igjennom halsen.. dette skjønte jeg ikke var tull før jeg var 18 :gjeiper: men var en liten jævel selv. fortalte broren min at mensen er bæsj da jeg var liten. vel vitene om at det ikke er det. så tok mange år før han skjønte at det ikke var sant. hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 26. januar 2012 #1432 Del Skrevet 26. januar 2012 Er det ikke I´m a blond bimbo girl in a fantasy world? :S Ser at alle skriver the 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 27. januar 2012 #1433 Del Skrevet 27. januar 2012 Visst synger hun bimbo! Og selvsagt også "a fantasy world" som altflyter påpeker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antheia Skrevet 27. januar 2012 #1434 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Skjønner ikke hvorfor hun synger "I'm a blonde bimbo girl" da. (Ja, høres definitivt ut som om hun synger bimbo!) Hun er da virkelig brunette, hun som synger i allefall. Endret 27. januar 2012 av Antheia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 27. januar 2012 #1435 Del Skrevet 27. januar 2012 Skjønner ikke hvorfor hun synger "I'm a blonde bimbo girl" da. (Ja, høres definitivt ut som om hun synger bimbo!) Hun er da virkelig brunette, hun som synger i allefall. Hvilken hårfarge har Barbie? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #1436 Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg var visst treig med å skjenne at Aqua-Lenes sutrete stemme i Barbie sangen, faktisk er hennes egen, etter å ha sett de siste Varg Veum filmene.. Dama kan seriøst ikke snakke normalt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 27. januar 2012 #1437 Del Skrevet 27. januar 2012 Skjønner ikke hvorfor hun synger "I'm a blonde bimbo girl" da. (Ja, høres definitivt ut som om hun synger bimbo!) Hun er da virkelig brunette, hun som synger i allefall. Barbie er blond. Sangen handler om Barbie, og er ikke selvbiografisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 27. januar 2012 #1438 Del Skrevet 27. januar 2012 Det tok lang tid før jeg koblet at dressingen "thousand Island" faktisk betydde noe. For meg var det liksom bare navnet på dressingen. Tenkte ikke en gang over at det var engelske ord.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 27. januar 2012 #1439 Del Skrevet 27. januar 2012 Det tok lang tid før jeg koblet at dressingen "thousand Island" faktisk betydde noe. For meg var det liksom bare navnet på dressingen. Tenkte ikke en gang over at det var engelske ord.. Haha, meg og. Meeeen det kan jo kanskje ha noe å gjøre med at man har vokst opp med "Tæusen æjlænn"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 27. januar 2012 #1440 Del Skrevet 27. januar 2012 Haha, meg og. Meeeen det kan jo kanskje ha noe å gjøre med at man har vokst opp med "Tæusen æjlænn"? Hahah samme her! Uttalen var kanskje ikke heeelt korrekt hahahaha :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå