Soleklart Skrevet 24. januar 2012 #1401 Del Skrevet 24. januar 2012 Det minner meg på; min venninne forsto ikke forskjellen på felg og hjulkapsel før hun var over 30. Da påsto hun nemlig at noen hadde mistet en felg i svingen her nede. Nå ble jeg usikker. Hva er forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 24. januar 2012 #1402 Del Skrevet 24. januar 2012 Kan noen forklare meg hvordan dette er urettferdig: En person med null timer fravær fra et kurs med obligatorisk undervisning, søker om fri én dag og får det innvilget. En annen person med 20 timer fravær (grunnet sykdom) får avslag på en søknad om tre dager fri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 24. januar 2012 #1403 Del Skrevet 24. januar 2012 Nå ble jeg usikker. Hva er forskjellen? Hjulkapsel Felg Hjulkapselen festes på felgen for at den skal se finere ut (skjuler bolter og overflaterust). Det er kanskje mest vanlig på litt eldre stålfelger, som er ganske stygge uten "pynt". Felg med hjulkapsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleklart Skrevet 24. januar 2012 #1404 Del Skrevet 24. januar 2012 Ok. Felg = eiker Hulkapsel = pynt Lærte noe nytt i dag også :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 24. januar 2012 #1405 Del Skrevet 24. januar 2012 Ok. Felg = eiker Hulkapsel = pynt Lærte noe nytt i dag også :D Det er en smule vesentlig at du merker deg at felgen ikke bare består av eikene. Det er på felgen selve dekket sitter, altså er sylinderen man monterer dekket på en essensiell del av felgen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 25. januar 2012 #1406 Del Skrevet 25. januar 2012 Jaja, felgen er inni dekket, hjulkapselen er utenpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #1407 Del Skrevet 25. januar 2012 Hadde aldri tenkt at det går an å klemme ut porer på siden av nesen.. Prøvde en ny teknikk i dag, og fy søren så mye gørr som kom ut 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamora90 Skrevet 25. januar 2012 #1408 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg trodde også det het HenniNg Olsen i mange år Og da jeg var liten og var fan av Spice Girls og andre grupper som sang på engelsk, tolket jeg teksten som jeg ville og sang liksom-engelsk av hjertens lyst. "If you wanna fjushe, forgetapæs" -> "If you want my future, forget my past". Opplever fremdeles at jeg plutselig får "Ahaaa, så det var deeet de mente!" når jeg oppdager teksten til gamle 90-tallsklassikere på nytt. Haha.. Det gjor jeg også da jeg var liten, var drittdårlig i engelsk på barne skolen, det er fortsatt flaut å tenke på når jeg sang høyt sammen med ei venninne som var 1 år eldre enn meg og egentlig ganske flink i engelsk.. Husker hun eg gang så veldig rart på meg da vi sang, og da fant jeg ut at jeg måtte være TOTALT på villspor enkelte plasser.. Da jeg var liten trodde jeg det het nyttår Saften, istede for nyttårs aften.. Og jeg gleda meg alltid til å få saft som aldri kom.. Fikk jo brus da, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamora90 Skrevet 25. januar 2012 #1409 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg husker jeg dreit meg ut da jeg jobbet i butikk da jeg var 18/19.. Vi har aldri kjøpt bær noe særlig hjemme, utenom jordbær og blåbær, og det var ei dame som skulle kjøpe moreller.. Jeg visste at moreller het cherry's på engelsk, men jeg visste ikke at det var det samme som moreller er på norsk.. Altså, jeg hadde hørt om moreller, men visste ikke at det var det samme som cherry's liksom, så jeg slet veldig med å finne plu koden siden jeg jo ikke hadde noe å navn å se på, og hu dama som skulle betale skjønte at jeg ikke visste hva det het, men ville ikke si det.. Er ikke så lett når man kommer fra en familie som aldri kjøper noe annen frukt apelsiner, epler, druer, annanas og bananer.. og egentlig aldri ha spist moreller før.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #1410 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg husker jeg dreit meg ut da jeg jobbet i butikk da jeg var 18/19.. Vi har aldri kjøpt bær noe særlig hjemme, utenom jordbær og blåbær, og det var ei dame som skulle kjøpe moreller.. Jeg visste at moreller het cherry's på engelsk, men jeg visste ikke at det var det samme som moreller er på norsk.. Altså, jeg hadde hørt om moreller, men visste ikke at det var det samme som cherry's liksom, så jeg slet veldig med å finne plu koden siden jeg jo ikke hadde noe å navn å se på, og hu dama som skulle betale skjønte at jeg ikke visste hva det het, men ville ikke si det.. Er ikke så lett når man kommer fra en familie som aldri kjøper noe annen frukt apelsiner, epler, druer, annanas og bananer.. og egentlig aldri ha spist moreller før.. Nå er cherries strengt tatt kirsebær, ikke moreller. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamora90 Skrevet 25. januar 2012 #1411 Del Skrevet 25. januar 2012 Nå er cherries strengt tatt kirsebær, ikke moreller. http://www.frukt.no/leksikon/frukt/faktaark/moreller/ Jeg måtte google Men ser ut som de sier cherries til både moreller og kirsebær.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #1412 Del Skrevet 25. januar 2012 Nå er cherries strengt tatt kirsebær, ikke moreller. ...og det skrives nettopp cherries. "Cherry's" betyr "kirsebærets" (som i kirsebærets stilk, f.eks.) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 25. januar 2012 #1413 Del Skrevet 25. januar 2012 Aqua - Dr. Jones. En veninne av meg (på barneskolen) klarte å overbevise meg om at hun sang "Please, please kill me" når hun i musikkvideoen sitter å trygler om sitt liv. Jeg fikk det aldri helt til å stemme, men jeg hadde stor respekt for veninnen min siden hun hadde MTV og sikkert visste hva hun snakket om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #1414 Del Skrevet 25. januar 2012 Aqua - Dr. Jones. En veninne av meg (på barneskolen) klarte å overbevise meg om at hun sang "Please, please kill me" når hun i musikkvideoen sitter å trygler om sitt liv. Jeg fikk det aldri helt til å stemme, men jeg hadde stor respekt for veninnen min siden hun hadde MTV og sikkert visste hva hun snakket om Uff, det minner meg på Barbie Girl sangen, jeg fikk den på hjernen og gikk rundt og nynna på den. Dessverre så sang jeg "I'm a blonde BIMBO girl in a fantasy world". Det er ikke det de synger, men "I'm a blonde single girl in the fantasy world" haha. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamora90 Skrevet 25. januar 2012 #1415 Del Skrevet 25. januar 2012 Uff, det minner meg på Barbie Girl sangen, jeg fikk den på hjernen og gikk rundt og nynna på den. Dessverre så sang jeg "I'm a blonde BIMBO girl in a fantasy world". Det er ikke det de synger, men "I'm a blonde single girl in the fantasy world" haha. DET trodde jeg og Har alltid sunget den sangen slik, og egentlig syns jeg det passer mye bedre med ¨bimbo¨ enn ¨single¨.. For hun er jo sammen med ken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 25. januar 2012 #1416 Del Skrevet 25. januar 2012 Uff, det minner meg på Barbie Girl sangen, jeg fikk den på hjernen og gikk rundt og nynna på den. Dessverre så sang jeg "I'm a blonde BIMBO girl in a fantasy world". Det er ikke det de synger, men "I'm a blonde single girl in the fantasy world" haha. What? Trodde også det var bimbo de sang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HuskyPusky Skrevet 25. januar 2012 #1417 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg gikk rundt å sang julebukk med den der "when two become one" sangen til spice girls. Den var jo så rolig å fin å så julete, og jeg hadde jo ikke peiling på hva det egentlig var jeg gikk rundt å sang satser på at engelsken min ikke var så veldig stødig sånn at ingen andre fikk det med seg heller 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 25. januar 2012 #1418 Del Skrevet 25. januar 2012 Uff, det minner meg på Barbie Girl sangen, jeg fikk den på hjernen og gikk rundt og nynna på den. Dessverre så sang jeg "I'm a blonde BIMBO girl in a fantasy world". Det er ikke det de synger, men "I'm a blonde single girl in the fantasy world" haha. Har alltid trodd de sang "I'm a beautiful/bountiful girl". Merkelig så feil man kan ta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 25. januar 2012 #1419 Del Skrevet 25. januar 2012 Når det gjelder Barbie Girl, så finner jeg bimbo og single på omtrent annenhver lyrics-side. Så jeg måtte jo lytte til sangen for å gjøre meg opp en mening selv Og jeg er gaaaanske sikker på at hun ikke synger noen "s" der, så min konklusjon er at riktig tekst er "I'm a blonde BIMBO girl". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 25. januar 2012 #1420 Del Skrevet 25. januar 2012 Blonde meg trodde at når man kjøpte nye dekk, så var hele hjulet nytt, ikke bare selve gummien - det var det som var problemet her :gjeiper: Ja, det er dette jeg fortsatt ikke har skjønt. Men det kan kanskje ha noe med at jeg ikke helt har skjønt hva en felg er. Når man ser et dekk, så består den jo av både gummi og metall, og man ser dem aldri fra hverandre. Så da har jeg bare smilt og nikket og tenkt at bilmekanikeren helt sikkert vet hva han driver med. Men takk for bildet av en felg. Nå ble jeg straks litt klokere Når man kjøper nye dekk så skreller de altså bare av den gamle gummien og setter på ny! Men hvorfor gjør man da ikke dette når man skifter fra vinter- til sommerdekk? Dersom felgen er dyr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå