Lutetium 71 Skrevet 20. januar 2012 #1381 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg sliter med høyre og venstre jeg... Da jeg jeg var barn og tenåring hadde jeg ikke noe problem med dette, men nå som voksen har det plutselig klusset seg til. For meg har alltid høyre vært den "rette" siden, siden jeg er høyrehendt. Men etter noen år uten skolegang hvor det ble lite skriving for hånd forsvant denne intuisjonen, og nå forbinder jeg den "rette" siden med hvilken vei man leser fra. Og det gjør man jo fra venstre... Så da tror jeg at venstre er høyre. Ble ikke noe bedre etter et lengre opphold i England med venstrekjøring, da var jo plutselig venstre den mest naturlige siden for meg. Så huskeregelen min for hva som er hva er VG. Så når jeg skal forklare retning for noen må jeg tenke på VG. Virker nok litt treg innimellom... Ps. Jeg fikser høyreregelen i trafikken fint, altså, men det er fordi jeg ikke tenker over at det er høyre. Huh? VG? Som i Verdens Gang? Jeg slet en god stund med å finne ut hvordan jeg skulle sette inn linker på en "pen" måte (ikke med selve adressen, altså, men selvvalgt(e) ord). Plutselig begynte jeg å se på linjen over her og da ble alt så meget bedre. (Og med "over her" mener jeg selvfølgelig over den boksen jeg skriver teksten inn i). Men Favoritt-knappen har jeg visst om nesten fra begynnelsen :gjeiper: Du skulle fått med deg veiledningen min, så hadde det gått så meget bedre! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alille Skrevet 20. januar 2012 #1382 Del Skrevet 20. januar 2012 Huh? VG? Som i Verdens Gang? Jepp! V-en kommer først, på venstresiden. Så lenge jeg vet hvilken side venstre kommer på klarer jeg å plassere høyre. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjah Skrevet 22. januar 2012 #1383 Del Skrevet 22. januar 2012 Da har du dårlig fantasi, hvis du ikke skjønte at hun mente cashewnøtter! Eller så er du bare ualminnelig vrang. Hehe, litt vrang kanskje, men jeg var ikke det spøtt bedre sjøl! Jeg uttalte nemlig Cashew som "Kashev", og da ble koblingen til slike "schæschu" nøtter noe lang... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 22. januar 2012 #1384 Del Skrevet 22. januar 2012 Hvor syke kvinner jeg tenner på... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 22. januar 2012 #1385 Del Skrevet 22. januar 2012 Jepp! V-en kommer først, på venstresiden. Så lenge jeg vet hvilken side venstre kommer på klarer jeg å plassere høyre. Heh! Merkelig, men smart huskeregel. Det som teller er jo å huske hva som er hva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kongsdatteren Skrevet 23. januar 2012 #1386 Del Skrevet 23. januar 2012 For kort tid siden gikk det opp for meg at i sangen Titanium synger de IKKE "I´m bulletproof, nothing to lose. Far away, far away!" Det er logisk nok "Fire away, fire away!". Det tar litt tid for enkelte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #1387 Del Skrevet 23. januar 2012 For kort tid siden gikk det opp for meg at i sangen Titanium synger de IKKE "I´m bulletproof, nothing to lose. Far away, far away!" Det er logisk nok "Fire away, fire away!". Det tar litt tid for enkelte.. Jojo, men så mumler jo ho dama noe helt voldsomt og, da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #1388 Del Skrevet 23. januar 2012 Det tok tid å skjønne at Newsfeed egentlig bare betyr Nyhetsmating. Det høres så mye mer fancy ut på engelsk.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ixnay Skrevet 23. januar 2012 #1389 Del Skrevet 23. januar 2012 For kort tid siden gikk det opp for meg at i sangen Titanium synger de IKKE "I´m bulletproof, nothing to lose. Far away, far away!" Det er logisk nok "Fire away, fire away!". Det tar litt tid for enkelte.. Jeg trodde hun sang "next time baby I'll be pulling' through" Og ikke this time baby I'll be bulletproof.. Det var først når jeg la merke til hva sangen het at jeg skjønte at jeg hørte feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 23. januar 2012 #1390 Del Skrevet 23. januar 2012 Det gikk opp for meg først i helgen at The Joker er med i Batman, og ikke er en egen film. Alltid synes The Joker har vært så kul og tenkt "Den filmen må jeg se!" Vel.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #1391 Del Skrevet 23. januar 2012 Huff, må være anonym for å fortelle dette... :gjeiper: I november skulle jeg på verksted med bilen for å få på nye vinterdekk. Mannen hadde lagt de gamle baki bilen, og jeg kjørte avgårde. Da jeg ankommer verkstedet, gir jeg mannen bak disken nøklene til bilen, og han spør om hjulene som skal brukes ligger baki. "Ja..." svarer jeg "de gamle vinterdekkene ligger baki der, men jeg skal ha nye vinterdekk" påpekte jeg. Mannen ser noe rart på meg, og svarer igjen "ja, jeg skal bare bruke de gamle hjulene" (eller noe i den duren) og spør om mutterne også ligger baki. "Jada, det gjør de" svarer jeg, men klarer ikke å gi meg, og sier igjen "...men jeg skal ha nye vinterdekk". Mannen ser forfjamset på meg, og svarer bare "ja..." Jeg spør hvor lang tid det tar før jeg kan hente bilen, og jeg får til svar at jeg kan hente den om 1 time. Igjen klarer jeg ikke å dy meg, og påpeker at jeg skal ha nye vinterdekk, før jeg går ut døra. Jeg ringer min mann, er litt småirritert, og sier at jeg lurer på hvorfor i huleste det skal ta en' time å sette på fire dekk på et profesjonelt verksted, når mannen min kan gjøre det på samme tiden Mannen svarer at han hadde opplyst meg om dette, noe jeg ikke hadde fått med meg. Jeg ringer så til min venninne, som jeg egentlig hadde en avtale med, og forteller at vi må utsette den. Jeg forklarer hvorfor, og bedyrer at jeg ikke fatter hvorfor et profesjonelt verksted kan bruke like lang tid som min mann på å skifte dekk, enda de har egnet utstyr til jobben. Min venninne ler, og forteller meg følgende: "Jammen (navnet mitt), da, de skal jo sette nye dekk på de gamle felgene dine, du får ikke hele hjulet nytt...!" Meg: Åååja... Gjett hvem som var flau da hun skulle hente bilen sin igjen 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotSo Skrevet 23. januar 2012 #1392 Del Skrevet 23. januar 2012 Uttrykket, du finner det på det siste stedet du leter. Hadde kanskje ikke noe med treghet å gjøre, men tenkte ikke over hva som faktisk lå i det før på ungdomsskolen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 24. januar 2012 #1393 Del Skrevet 24. januar 2012 At "sambo" er forkortelse for samboer... Første gang jeg leste det, trodde jeg at hun som skrev var gift med en afrikaner, og at de hadde sånne morsomme kallenavn på hverandre! Sambo og Hvitfjes eller noe! 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 24. januar 2012 #1394 Del Skrevet 24. januar 2012 Huff, må være anonym for å fortelle dette... :gjeiper: I november skulle jeg på verksted med bilen for å få på nye vinterdekk. Mannen hadde lagt de gamle baki bilen, og jeg kjørte avgårde. Da jeg ankommer verkstedet, gir jeg mannen bak disken nøklene til bilen, og han spør om hjulene som skal brukes ligger baki. "Ja..." svarer jeg "de gamle vinterdekkene ligger baki der, men jeg skal ha nye vinterdekk" påpekte jeg. Mannen ser noe rart på meg, og svarer igjen "ja, jeg skal bare bruke de gamle hjulene" (eller noe i den duren) og spør om mutterne også ligger baki. "Jada, det gjør de" svarer jeg, men klarer ikke å gi meg, og sier igjen "...men jeg skal ha nye vinterdekk". Mannen ser forfjamset på meg, og svarer bare "ja..." Jeg spør hvor lang tid det tar før jeg kan hente bilen, og jeg får til svar at jeg kan hente den om 1 time. Igjen klarer jeg ikke å dy meg, og påpeker at jeg skal ha nye vinterdekk, før jeg går ut døra. Jeg ringer min mann, er litt småirritert, og sier at jeg lurer på hvorfor i huleste det skal ta en' time å sette på fire dekk på et profesjonelt verksted, når mannen min kan gjøre det på samme tiden Mannen svarer at han hadde opplyst meg om dette, noe jeg ikke hadde fått med meg. Jeg ringer så til min venninne, som jeg egentlig hadde en avtale med, og forteller at vi må utsette den. Jeg forklarer hvorfor, og bedyrer at jeg ikke fatter hvorfor et profesjonelt verksted kan bruke like lang tid som min mann på å skifte dekk, enda de har egnet utstyr til jobben. Min venninne ler, og forteller meg følgende: "Jammen (navnet mitt), da, de skal jo sette nye dekk på de gamle felgene dine, du får ikke hele hjulet nytt...!" Meg: Åååja... Gjett hvem som var flau da hun skulle hente bilen sin igjen Jeg skjønner det fortsatt ikke helt jeg... Men jeg har lært meg til å smile og nikke til verkstedsmennene og be dem ringe mannen dersom de har noen spørsmål 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #1395 Del Skrevet 24. januar 2012 Uttrykket, du finner det på det siste stedet du leter. Hadde kanskje ikke noe med treghet å gjøre, men tenkte ikke over hva som faktisk lå i det før på ungdomsskolen. Jeg tenkte ikke over det før du skrev dette nå 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #1396 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg skjønner det fortsatt ikke helt jeg... Men jeg har lært meg til å smile og nikke til verkstedsmennene og be dem ringe mannen dersom de har noen spørsmål Blonde meg trodde at når man kjøpte nye dekk, så var hele hjulet nytt, ikke bare selve gummien - det var det som var problemet her :gjeiper: (selv om jeg må innrømme at jeg har sett hele prosessen med å legge ny gummi på gammel felg før, jeg bare koblet ikke i det hele tatt når jeg tross alt skulle ha nye dekk) Kan nevnes at da jeg fortalte dette til min mann (som han selvfølgelig har fortalt det videre til alle på jobben sin, til deres store fornøyelse), så spurte han: "hvorfor i all verden tror du at jeg la de gamle dekkene bak i bilen, da? hvorfor skulle du da ha de med deg, tror du?" Mitt svar: "jeg trodde verkstedet skulle kaste dem..." Kan nevnes at jeg er 28 år gammel, og at jeg nå er en erfaring rikere 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 24. januar 2012 #1397 Del Skrevet 24. januar 2012 Blonde meg trodde at når man kjøpte nye dekk, så var hele hjulet nytt, ikke bare selve gummien - det var det som var problemet her :gjeiper: (selv om jeg må innrømme at jeg har sett hele prosessen med å legge ny gummi på gammel felg før, jeg bare koblet ikke i det hele tatt når jeg tross alt skulle ha nye dekk) Kan nevnes at da jeg fortalte dette til min mann (som han selvfølgelig har fortalt det videre til alle på jobben sin, til deres store fornøyelse), så spurte han: "hvorfor i all verden tror du at jeg la de gamle dekkene bak i bilen, da? hvorfor skulle du da ha de med deg, tror du?" Mitt svar: "jeg trodde verkstedet skulle kaste dem..." Kan nevnes at jeg er 28 år gammel, og at jeg nå er en erfaring rikere Men, men, er det ikke sånn at man kjøper nye hjul? Jeg trodde virkelig det jeg også. Jeg visste jo at man kan bytte dekk på felgene, men jeg trodde liksom at det var mest vanlig at man byttet ut hele hjulet. Er det en unnskyldning at jeg bare har hatt førerkort og bil i tre år, og aldri har kjøpt nye dekk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #1398 Del Skrevet 24. januar 2012 Men, men, er det ikke sånn at man kjøper nye hjul? Jeg trodde virkelig det jeg også. Jeg visste jo at man kan bytte dekk på felgene, men jeg trodde liksom at det var mest vanlig at man byttet ut hele hjulet. Er det en unnskyldning at jeg bare har hatt førerkort og bil i tre år, og aldri har kjøpt nye dekk? I fare for å ta feil, så tror jeg at man kan kjøpe helt nye hjul også, men tror det er mindre vanlig...? Her får de som har litt mer peiling svare, men som sagt: han verkstedmannen må ha synes jeg var den dummeste kunden han noengang hadde hatt :gjeiper: Jeg har da hatt lappen i 10 år, men ikke hatt bil like lenge, så det er første gang jeg kjøpte nye dekk også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plastaroma Skrevet 24. januar 2012 #1399 Del Skrevet 24. januar 2012 I fare for å ta feil, så tror jeg at man kan kjøpe helt nye hjul også, men tror det er mindre vanlig...? Her får de som har litt mer peiling svare, men som sagt: han verkstedmannen må ha synes jeg var den dummeste kunden han noengang hadde hatt :gjeiper: Jeg har da hatt lappen i 10 år, men ikke hatt bil like lenge, så det er første gang jeg kjøpte nye dekk også. Selvfølgelig kan man kjøpe felger med dekk på. Men det blir jo dyrt i lengden å bytte ut fullt brukbare felger hele tiden. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plastaroma Skrevet 24. januar 2012 #1400 Del Skrevet 24. januar 2012 Det minner meg på; min venninne forsto ikke forskjellen på felg og hjulkapsel før hun var over 30. Da påsto hun nemlig at noen hadde mistet en felg i svingen her nede. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå