Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trodde faktisk at Australia var en verdensdel helt fram til nylig :fnise:

Oseania eller Oceania er den minste av de sju verdensdelene, og består foruten Australia hovedsakelig av grupper med større og mindre øyer i det sørvestlige Stillehavet. Begrepet «Oseania» ble første gang tatt i bruk av den franske oppdagereren Jules Dumont d'Urville. Oseanias grenser blir definert på flere ulike måter, men vanligvis blir deler av Australasia, slik som Australia, New Zealand og Ny-Guinea, også regnet som en del av verdensdelen i tillegg til de mindre øyene og øygruppene. Begrepet er i dag i bruk på en rekke språk for

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skitten pique

Jeg hadde ikke engang lagt ordentlig merke til teksten, så jeg trodde for bare noen år tilbake at det faktisk var ""Got my first real sex dream ...". Men har vært så lat at jeg ikke har giddi å finne ut hva han egentlig synger, haha.

Morsom tråd! Ser at det er mange som har hatt samme oppfatning om ting! Inkludert meg. Og det med Elkjøp har jeg ikke engang tenkt på!

I got my first real sex dream, bought it at the five and dime? Næææh - det passer ikke helt liksom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg hadde ikke engang lagt ordentlig merke til teksten, så jeg trodde for bare noen år tilbake at det faktisk var ""Got my first real sex dream ...". Men har vært så lat at jeg ikke har giddi å finne ut hva han egentlig synger, haha.

Morsom tråd! Ser at det er mange som har hatt samme oppfatning om ting! Inkludert meg. Og det med Elkjøp har jeg ikke engang tenkt på!

Jeg har også en misforståelse med akkurat den sangen. Der han synger: Et eller annet så synger han: Schould have known wed never get far. der han sa far trodde jeg de sang fucked.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinee

Mye tette folk her, ja! Men man kan jo være et bra menneske fordiom. :klemmer:

Så hyggelig...?

Er det forresten noe som heter "fordiom"?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Så hyggelig...?

Er det forresten noe som heter "fordiom"?

nei. Det heter likevel i den sammenhengen. Fordiom er ikke et ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest madeleinee

nei. Det heter likevel i den sammenhengen. Fordiom er ikke et ord.

Jepp, jeg visste det, men ville bare poengtere det for denne frekke dusten :-)

Men glad vi har samme forståelse hvert fall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der krydderet, heter det Alleånde eller Allehånde? Ja, treig.

Det heter "allehånde".

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg visste det, men ville bare poengtere det for denne frekke dusten :-)

Men glad vi har samme forståelse hvert fall;)

PET er kjent for å tulle om ting :) Hun mener det ikke slemt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinee

PET er kjent for å tulle om ting :) Hun mener det ikke slemt.

Okay, takk for opplysningen:-) Har ikke kjennskap til så mange inne på KG enda, så reagerer jo litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, utrolig vittig tråd!!

Jeg hadde også en aha opplevelse for en stund tilbake. Ofte sier man " at det halve kunne vært nok", merkelig nok har jeg aldri tenkt over dette uttrykket, men brukt det ved flere anledninger. Da jeg sa det sent, forstod jeg plutselig hva det betydde! haha

En annen ting som jeg syns er teeeit, er når man sier "holdt-jeg-på-si" etter en setning, ser virkelig ikke grunnen til å si det, du har jo just sagt det!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Haha, utrolig vittig tråd!!

Jeg hadde også en aha opplevelse for en stund tilbake. Ofte sier man " at det halve kunne vært nok", merkelig nok har jeg aldri tenkt over dette uttrykket, men brukt det ved flere anledninger. Da jeg sa det sent, forstod jeg plutselig hva det betydde! haha

En annen ting som jeg syns er teeeit, er når man sier "holdt-jeg-på-si" etter en setning, ser virkelig ikke grunnen til å si det, du har jo just sagt det!!

Ja hva betyr egentlig det uttrykket: Det halve kunne vært nok? Skjønner det ikke ennå. Siste er jeg og enig i, men tar meg selv i å si det av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okay, takk for opplysningen:-) Har ikke kjennskap til så mange inne på KG enda, så reagerer jo litt.

Mine første uker her, så trodde jeg at Pet var helt rar/slem/ondskapsfull. Men så leste jeg noen flere tråder hun hadde laget, og jeg har ledd mye av den humoren :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter "allehånde".

Men hva er det? Mener jeg har et ganske bredt repertoar i krydderskapet mitt , men denne har jeg aldri eid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva betyr egentlig det uttrykket: Det halve kunne vært nok? Skjønner det ikke ennå. Siste er jeg og enig i, men tar meg selv i å si det av og til.

Når det halve kunne vært nok, da var det hele for mye. "Jeg fikk så mange problemer at det halve hadde vært nok til å gi meg sammenbrudd". feks.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva er det? Mener jeg har et ganske bredt repertoar i krydderskapet mitt , men denne har jeg aldri eid.

Det er krydderpepper som brukes i forskjellige matretter, kjøttkaker f.eks. Det kan også brukes til baking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var liten så trodde jeg at når politiet la noen i jern, så la de dem i former og helte flytende jern over dem. Så for meg rader med former bortover, slik det støpes i. De var jo riktig nok slemme, men syntes det var litt vel drastisk, og ekkelt.

Var egentlig litt letta når jeg skjønte at "legg ham i jern" betydde å sette håndjern på noen :fnise:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Når jeg var liten så trodde jeg at når politiet la noen i jern, så la de dem i former og helte flytende jern over dem. Så for meg rader med former bortover, slik det støpes i. De var jo riktig nok slemme, men syntes det var litt vel drastisk, og ekkelt.

Var egentlig litt letta når jeg skjønte at "legg ham i jern" betydde å sette håndjern på noen :fnise:

Huffda. Det hørtes brutalt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...