Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var et godt stykke opp i tenårene da det gikk opp for meg at roastbiff var laget av ku og ikke gris.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Survival

Jeg har aldri skjønt hvem Ola og Kari Nordmann er. Har hørt om dem i flere sammenhenger, og gikk bare ut fra at det var et kjendispar eller noe. Huff ... :sjenert:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri skjønt hvem Ola og Kari Nordmann er. Har hørt om dem i flere sammenhenger, og gikk bare ut fra at det var et kjendispar eller noe. Huff ... :sjenert:

Haha, du suger :fnise: Men det gjør jeg også, jeg trodde nemlig John og Jane Doe var et kjent amerikansk ektepar. Den gang ei. :fnise:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cessie

Nå har jeg flirt i over en time her, kanskje på tide å komme med et bidrag selv. :skratte:

Først ei venninne som endelig som 19-åring skjønte vitsen med haner. Kyllingene kom jo fra eggene som hønene la :fnise:

Selv hadde jeg litt problemer med å forstå hvordan båter kunne flyte. Trebåter var greit, tre flyter jo. Men båter av jern/stål? Min (tålmodige) far forklarte at det er fordi det er luft inni dem. Men jeg hadde nok et spørsmål på lager: Hvordan kan det ha seg at et fullastet tankskip kan flyte? Der måtte min kloke far melde pass. Jeg vet det nå, men jeg måtte gå på styrmannsskolen for å finne det ut.

Jeg har forresten en søster som er meget blond (både på den ene og den andre måten). Kommer tilbake til henne ved en senere anledning, nå er det natt. :natti:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sikkert godt oppi 20åra før jeg forstod at "Statt" faktisk er ett sted, og ikke bare ett rart meteorologisk uttrykk (sør for statt). : :rodme:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sikkert godt oppi 20åra før jeg forstod at "Statt" faktisk er ett sted, og ikke bare ett rart meteorologisk uttrykk (sør for statt). : :rodme:

Stad, faktisk. Evt Stadt (men det heter Stadlandet). ;)

Fantastisk sted for surfing!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Survival

Hææææ ... Det var nytt for meg :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stad, faktisk. Evt Stadt (men det heter Stadlandet). ;)

Fantastisk sted for surfing!

Du har vært der? Jeses.. :rodme::rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt frem til jeg var 22/23 år trodde jeg at bensintypene blyfri 95 og 98 tilsvarte året de ble oppfunnet i! Derfor fylte jeg 98 bensin konsekvent, for den var jo nyest og best! 95 bensin var liksom bare et tilbud for de som var mer økonomiske... :sjenert:

Jeg er 26 år i skrivende stund.

Hva betyr 95 og 98 da? Haha

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Jeg har alltid trodd at hele poenget er at most tomat blir til ketchup. Hva er morsomt med catch-up-betydningen? Mye morsommere at den blir til ketchup?

Seriøst, hahahahahaha.

Enig, jeg skjønner den ikke. Kan noen greie ut?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, jeg skjønner den ikke. Kan noen greie ut?

Hele poenget er at "catch up" i denne sammenhengen er en referanse til ketchup.(ordlyd- si ketchup og catch up etter hverandre. GJØR DET.). Begge deler stemmer: tomaten blir til ketchup fordi den blir overkjørt,og det er et selvstendig poeng i denne vitsen. I tillegg passer det at den andre tomaten ber den herved til-ketchup-forvandlede tomaten om følgende: catch up. Dette siden ketchup-tomaten er noe forsinka grunnet påkjørselen. Den til-ketchup-forvandlede tomaten taper så det synger i denne vitsen. Både grunnet sin nye tilværelse som ketchup, noe alle ler av, men også fordi ketchup uheldigvis er en referanse til den jævla catch-upgreia. Når vitsen oversettes til norsk, så mister den dobbelt-betydningen da catch up ikke er et norsk begrep. Dette er et viktig poeng i denne sammenhengen, siden mange av oss vokste opp med vitsen på norsk, og dermed gikk glipp av denne vesentlige forskjellen.

Stakkars tomat. :(

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, er det et STED? :klo:

Har liksom bare hørt de har sagt "sør for", så trodde også det bare var noe de sa:p Men hvor ligger det egentlig da? Og kan de ikke heller bruke en betegnelse som er litt lettere for folk flest å forstå feks. "sør for Trondheim", "sør for Oslo" osv. Sånne plasser alle veit hvor er, ikke plasser ingen har hørt om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har liksom bare hørt de har sagt "sør for", så trodde også det bare var noe de sa:p Men hvor ligger det egentlig da? Og kan de ikke heller bruke en betegnelse som er litt lettere for folk flest å forstå feks. "sør for Trondheim", "sør for Oslo" osv. Sånne plasser alle veit hvor er, ikke plasser ingen har hørt om!

Her :)

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde Iowa het Lowa intil nylig. Velger å unskylde meg med at I og l ofte ser likt ut for meg. Men hvorfor en stat skulle ha liten forbokstav har jeg ikke noe svar på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stad ligger nord i Sogn og Fjordane, i Selje kommune. Det ligger helt vest i landet, så jeg innbiller meg at det er derfor det kanskje ofte er forskjell på været nord og sør for Stad.

Vi som bor her vet utmerket godt hvor Stad er, og for oss er det veldig lite relevant hvordan været i Oslo er..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stad ligger nord i Sogn og Fjordane, i Selje kommune. Det ligger helt vest i landet, så jeg innbiller meg at det er derfor det kanskje ofte er forskjell på været nord og sør for Stad.

Vi som bor her vet utmerket godt hvor Stad er, og for oss er det veldig lite relevant hvordan været i Oslo er..

Jeg innbiller meg at Stadt er Norges vestligste punkt, og dermed et geografisk referansepunkt? Eller tar jeg feil der? :klo: Dessuten et av de mest værharde stedene i Sør-Norge. (Derfor det "alltid" er storm på Stadt) .

Edit: Ser at du har sagt mer eller mindre det samme.

Endret av Uglen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...