Kelsier Skrevet 8. januar 2012 #1101 Del Skrevet 8. januar 2012 Frem til jeg var sånn 12 år trodde jeg "omkommet" betydde at man hadde overlevd. Husker en spesielt pinlig episode da over 100 personer hadde omkommet i en flyulykke, hvorpå jeg kommenterte til min far at det var jo gledelige nyheter!! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest True Khaleesi Skrevet 8. januar 2012 #1102 Del Skrevet 8. januar 2012 At ekskjæresten min er over meg nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katarinaz Skrevet 8. januar 2012 #1103 Del Skrevet 8. januar 2012 Mamma gikk rundt og trodde at det var utrolig mange som het Friedeland (?) ei stund siden det stod det på de fleste ringeklokker... ÅH herlighet!!! Da jeg gikk bøssebærer for litt siden, skjønte jeg ikke hvorfor det var så helt sinnsykt mange i samme familie rundt omkring. Gikk rundt å stusset på det lenge, hahahahah. Takk for den oppklaringen! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slowpoke Skrevet 8. januar 2012 #1104 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Kom til å tenke på noe her en dag som jeg lenge trodde. Jeg var sikker på,i så alt for mange år, at orginal betydde det stikk motsatte. Gikk opp for meg når jeg diskuterte en ide med noen når jeg var 19år. Jeg sa at ideen var alt for orginal, fikk til bake at det var den i vertfall ikke, den var uorginal. Da gikk det endelig opp for meg Endret 8. januar 2012 av Slowpoke 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #1105 Del Skrevet 8. januar 2012 Jeg var i TENÅRENE da jeg innså at det bare er menn som har Adams Eple i halsen der.... D'oooh. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antheia Skrevet 9. januar 2012 #1106 Del Skrevet 9. januar 2012 Forskjellen på "Disponibelt beløp" og "Saldo"... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie_22 Skrevet 9. januar 2012 #1107 Del Skrevet 9. januar 2012 Frem til jeg var 11 år, trodde jeg at nyttårsaften het nyttårssaften. Kunne ikke begripe hvrfor :gjeiper: Var vel 6 år, da jeg innså at kyllingen vi spiste var de små gule kyllingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plastaroma Skrevet 9. januar 2012 #1108 Del Skrevet 9. januar 2012 Forskjellen på "Disponibelt beløp" og "Saldo"... Haha, det har jeg aldri visst, så takk for at du fikk meg til å lete etter svaret. Og det fant jeg selvfølgelig her på KG. Jeg har forresten alltid forholdt meg til disponibelt beløp, men ikke visst grunnen til at det sto oppført forskjellige beløp der og på saldo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjah Skrevet 9. januar 2012 #1109 Del Skrevet 9. januar 2012 Skal si denne tråden har blitt lang! My morsom lesning! Her er mitt bidrag. (Kanskje noen allerede har skrevet om det, men det blir litt voldsomt å gå igjennom over 50 sider.) Frem til i fjor trodde jeg at et "favn med ved" var akkurat så mye ved man klarte å bære. Oj! Kom på en til. Denne er flau: Helt frem til jeg var 22/23 år trodde jeg at bensintypene blyfri 95 og 98 tilsvarte året de ble oppfunnet i! Derfor fylte jeg 98 bensin konsekvent, for den var jo nyest og best! 95 bensin var liksom bare et tilbud for de som var mer økonomiske... Jeg er 26 år i skrivende stund. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 9. januar 2012 #1110 Del Skrevet 9. januar 2012 Frem til i fjor trodde jeg at et "favn med ved" var akkurat så mye ved man klarte å bære. Man skal ha bra lange (og sterke!) armer for å få med seg en favn med ved, ja Og den siste du hadde der... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 9. januar 2012 #1111 Del Skrevet 9. januar 2012 Man skal ha bra lange (og sterke!) armer for å få med seg en favn med ved, ja Er det ikke armene? Hva er et favn da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 9. januar 2012 #1112 Del Skrevet 9. januar 2012 Er det ikke armene? Hva er et favn da? Joda, som lengdemål er det armene (altså, lengden du får når en voksen mann strekker begge armene rett ut til sidene). Men i vedsammenheng er en favn en stabel av 60 cm lange kubber som er 4 meter lang og 1 meter høy (evt 2x2 meter). Så det er MYE ved Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjah Skrevet 9. januar 2012 #1113 Del Skrevet 9. januar 2012 Man skal ha bra lange (og sterke!) armer for å få med seg en favn med ved, ja Og den siste du hadde der... Ja, eller hva? Hehe Du kan tro daværende kjæreste kniste rått da han fortalte meg hvordan det egentlig hang sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. januar 2012 #1114 Del Skrevet 9. januar 2012 Her blir man jo opplyst hver gang man går inn jo! Fantastisk tråd! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #1115 Del Skrevet 9. januar 2012 Holy Moly, jeg starta denne tråden som anonym fordi jeg trodde at bare jeg satt og trodde ting som var feil, men her er jo over 50 sider med misforståelser og diverse illusjoner, beste tråden jeg har oppretta Og ja, her har jeg lært en god del! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 9. januar 2012 #1116 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) I går gikk det opp for meg hvorfor det heter permanent(hos frisøren) Samboeren min var ikke videre imponert..... Endret 9. januar 2012 av Doh 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NoF11 Skrevet 9. januar 2012 #1117 Del Skrevet 9. januar 2012 Forstår meg ikke på hvordan ost og vin er godt sammen. Det er jo ikke bare det som er godt sammen...Vin og sjokolade går også bra sammen. For eksempel en rød argentiner- "Clos de Los Siete" med Leysiffer "Meersalz Schokolade". Himmelsk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 9. januar 2012 #1118 Del Skrevet 9. januar 2012 ...NÅ gikk ordspillet i "What's App" opp for meg... Nope, jeg skjønte heller ikke ketsjup-vitsen før jeg leste det her :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 9. januar 2012 #1119 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg var i TENÅRENE da jeg innså at det bare er menn som har Adams Eple i halsen der.... D'oooh. Jeg var 20 når jeg fant ut det jeg! Trodde alle hadde det jeg, men bare at det var mennene sine som var synlige. Damene sine var på innsiden på en måte:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 9. januar 2012 #1120 Del Skrevet 9. januar 2012 Adamseplet er ikke noen egen kroppsdel som bare menn har. Det er bare det at de to sideplatene på skjoldbruskkjertelen stikker lenger frem hos menn. Dette har en viss sammenheng med lengden på stemmebåndene, og altså det faktum at menn har mørkere stemme enn kvinner. Så både kvinner og barn har altså adamseple, bare at de ikke har det likevel. Vi kan si det sånn at kvinner og barn har adamseplekart, mens menn har fullmodne adamsepler 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå