AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #901 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg har ikke skjønt før NÅ at dattera til Goldie Hawn, som jeg tenker de fleste vet hvem er, skuespiller og all ting, er KATE HUDSON. Har ofte hørt at Kate Hudson har en berømt mor, og blabla, men aldri fått med meg det. Hun burde hett Kate Hawn 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 31. desember 2011 #902 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg har ikke skjønt før NÅ at dattera til Goldie Hawn, som jeg tenker de fleste vet hvem er, skuespiller og all ting, er KATE HUDSON. Har ofte hørt at Kate Hudson har en berømt mor, og blabla, men aldri fått med meg det. Hun burde hett Kate Hawn Forvirrende med alle de artistnavnene ja:p Men de er jo forøvrig ganske like da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 31. desember 2011 #903 Del Skrevet 31. desember 2011 ^ Faren til Kate Hudson heter Hudson til etternavn, that's why. Tror ikke det er noe artistnavn involvert... dersom ikke Hawn er noe i den duren. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 31. desember 2011 #904 Del Skrevet 31. desember 2011 Før trodde jeg at stavanger lå ¨på sørlandet Har jeg alltid trodd også. Kan ha noe med at jeg er fra Hordaland, og "vestlandet" liksom var Hordalang og Sogn & Fjordane. Så kjørte man sørover og kom til "sørlandet." Har alltid definert sørlandet etter dialekt. Ble helt paff da jeg møtte noen som snakket en eller annen østlandsdialekt som hevdet de var fra sørlandet. WTF liksom? Tror nok det bare er bardomsdefinisjoner som henger igjen, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 31. desember 2011 #905 Del Skrevet 31. desember 2011 ^ Faren til Kate Hudson heter Hudson til etternavn, that's why. Tror ikke det er noe artistnavn involvert... dersom ikke Hawn er noe i den duren. Goldie Jeanne Hawn(opprinnelig navn Stundlendgehawn). Skuespillerne er jo kjent for å forkorte/forandre litt på navnene sine for at det skal bli lettere for folk å huske de eller noe sånt:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 31. desember 2011 #906 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg hadde hørt om alle, men tabbet meg noe så grundig på plasseringen av stakkars Alta. Den havnet alt for langt øst. Et par andre av de nordnorske byene havnet konsekvent for langt nord, så jeg. Her lærte jeg en huskeregel som liten. Man teller fjordene fra øst, altså den fjorden der Kirkenes, Vardø og Vadsø ligger og teller vestover: Vi Tar Laksen På Alta = Varangerfjorden, Tarangerfjorden, Laksefjorden, Porsangerfjorden og så Altafjorden. (Men Lakselv ligger ikke innerst i Laksefjorden, så det er sagt, den ligger i vestre enden av Varangerfjorden.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. desember 2011 #907 Del Skrevet 31. desember 2011 Her lærte jeg en huskeregel som liten. Man teller fjordene fra øst, altså den fjorden der Kirkenes, Vardø og Vadsø ligger og teller vestover: Vi Tar Laksen På Alta = Varangerfjorden, Tarangerfjorden, Laksefjorden, Porsangerfjorden og så Altafjorden. (Men Lakselv ligger ikke innerst i Laksefjorden, så det er sagt, den ligger i vestre enden av Varangerfjorden.) Jammen jeg har kontroll på Vardø, Vadsø og Kirkenes for eksempel. Men fjordene aner jeg ikke hva heter. Må ta den omvendt, jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 31. desember 2011 #908 Del Skrevet 31. desember 2011 Derfor gåu Jammen jeg har kontroll på Vardø, Vadsø og Kirkenes for eksempel. Men fjordene aner jeg ikke hva heter. Må ta den omvendt, jeg da. Derfor går du fra øst til vest, fra det som for deg er kjent til ukjent,som jeg skrev. Det finnes ikke flere fjorder enn de jeg nevnte der oppe og jeg lurte meg fjordnavnene også ved hjelp av den reglen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. januar 2012 #909 Del Skrevet 1. januar 2012 Har jeg alltid trodd også. Kan ha noe med at jeg er fra Hordaland, og "vestlandet" liksom var Hordalang og Sogn & Fjordane. Så kjørte man sørover og kom til "sørlandet." Har alltid definert sørlandet etter dialekt. Ble helt paff da jeg møtte noen som snakket en eller annen østlandsdialekt som hevdet de var fra sørlandet. WTF liksom? Tror nok det bare er bardomsdefinisjoner som henger igjen, ja. Østover i Aust-Agder snakker de litt mer østlandsk ja. Det skjønte jeg da jeg hørte Erik Mykland (Myggen) prate. Han er fra Risør, men for meg snakket han "oslosk". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 1. januar 2012 #910 Del Skrevet 1. januar 2012 Skillet går vel sånn rundt Risør. Noen prater "Oslosk" og noen prater sørlandsk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #911 Del Skrevet 1. januar 2012 Dere, kan vi ikke droppe den geografidiskusjonen nå?!?!?!!? 36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glenfarclas Skrevet 1. januar 2012 #912 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Jeg var vel tidlig i 20-årene da jeg skjønte uttrykket "å kaste/helle ungen ut med badevannet". Edit: Ser at noen ikke har hørt uttrykket, så jeg legger til: Det betyr noe i retning av at man i prossessen med å kvitte seg med noe dårlig (det gamle, skitne badevannet) også ender opp med å kvitte seg med noe bra (ungen). (For eksempel at man innfører en ny reform i skolen, uten å videreføre det som faktisk fungerte bra i den forrige.) Endret 2. januar 2012 av Glenfarclas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loren Skrevet 1. januar 2012 #913 Del Skrevet 1. januar 2012 Jeg var vel tidlig i 20-årene da jeg skjønte uttrykket "å kaste ungen ut med badevannet". Jeg skjønner ikke hva det betyr jeg.., 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnwild Skrevet 1. januar 2012 #914 Del Skrevet 1. januar 2012 Jeg var vel tidlig i 20-årene da jeg skjønte uttrykket "å kaste ungen ut med badevannet". Aldri hørt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 1. januar 2012 #915 Del Skrevet 1. januar 2012 Trønderlandet? Eventuelt Barteland? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnimalFarm Skrevet 1. januar 2012 #916 Del Skrevet 1. januar 2012 Når jeg var yngre, og hørte folk si at de skal til Syden, så trodde jeg at alle dro til samme sted. At Syden var et eget land, og sånn Syden ER et eget land! Kilde: http://arekalvo.no/indeks.asp?id=224 Ikke noe man har vært treig med å forstå kanskje, men mamma hadde en huskeregel ang lanterner på båter. Samtalen gikk som dette: Mamma: På høyre side er lanternen grønn, for det er ø i både grønn og høyre. Meg: Men hva med rød da? Mamma: Den huskeregelen hadde hun hatt i 30 år...... Men jeg kommer hvertfall aldri til å glemme hvilken side lanternene er på Du og din mor burde lære dere at det aldri heter høyre ombord i en båt! Den der Midt-Norge'n er litt flytende tror jeg. Av og til regner man Sør-Helgeland med som en del av regionen, av og til ikke. Tror også Nordmøre av og til slenger med i begrepet. Midt-Norge: http://no.wikipedia.org/wiki/Midt-Norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #917 Del Skrevet 1. januar 2012 Jeg var eldre enn jeg burde vært når jeg fant ut at "å blekke" på fest IKKE hadde noe med blekk å gjøre.. Men en forkortelse for "blackout" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NullHull Skrevet 2. januar 2012 #918 Del Skrevet 2. januar 2012 Selvom jeg tom. har en onkel som har jobbet der i hele sitt liv, ble jeg først i en alder av 34 oppmerksom på at det heter HENNIG-OLSEN, og ikke Henning Olsen, men den er jeg vel ikke alene om tenker jeg... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 2. januar 2012 #919 Del Skrevet 2. januar 2012 Du og din mor burde lære dere at det aldri heter høyre ombord i en båt! Høyre er høyre om du er på en båt eller på land 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alille Skrevet 2. januar 2012 #920 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg var vel 16-17 da jeg forstod at V.I.F ikke er den norske varianten av R.I.P... Husker jeg ofte så noen hadde skrevet V.I.F i Blinkprofilen sin, og det plutselig en dag falt det meg inn at "hvil i fred" ikke kan forkortes til V.I.F (vil i fred...). 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå