Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest uAnonymBruker

Meget mulig jeg tar feil, men jeg tror Dalai Lama er en slags tittel, og når han som nå er dør kommer det en ny.

Hva er det for en jobb da, hvor man får en tittel bare for å sitte naken med laken på?

Jeg må google.

Lagt til: Google vet. "Tegn som tyder på en ny lama, er om barnet gjenkjenner tidligere eiendeler. Når man med sikkerhet mener å ha funnet riktig person, blir reinkarnasjonen brakt til Lhasa, hvor andre lamaer begynner på barnets trening."

Endret av uAnonymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lett å huske! :)

Den hånda som former en L når du holder ut pekefinger og tommel er left, altså venstre.

(men da må man jo kunne forskjell på left og right på engelsk, så var kanskje ikke et godt tips likevel. :fnise:

Haha, jeg har prøvd ut alt mulig, og vet jo egentlig at jeg har klokka på venstre, og jeg har to forskjellige tattoveringer på håndleddene. På tross av alt dette må jeg altså tenke meg om godt og vel før jeg klarer å finne riktig retning :ler:

Jeg tror mitt store problem er at læreren vår skulle være lur og vise med ryggen til hva som var hva da jeg gikk på barneskolen, men jeg tenkte jo at det måtte være omvendt, for hun sto jo med ryggen til. Etter det har det alltid gått i ball :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Haha, jeg har prøvd ut alt mulig, og vet jo egentlig at jeg har klokka på venstre, og jeg har to forskjellige tattoveringer på håndleddene. På tross av alt dette må jeg altså tenke meg om godt og vel før jeg klarer å finne riktig retning :ler:

Jeg tror mitt store problem er at læreren vår skulle være lur og vise med ryggen til hva som var hva da jeg gikk på barneskolen, men jeg tenkte jo at det måtte være omvendt, for hun sto jo med ryggen til. Etter det har det alltid gått i ball :gjeiper:

Hehe. :P

Tviler litt angående klokka, jeg. Må tenke meg om når jeg regner om digital og "vanlig" klokke. :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre og venstre.. får det fortsatt ikke til :sjenert: Samboeren min mener jeg bør tattovere H og V på hendene :ler:

Sliter med de samme. Har faktisk fått votter og spark i gave hvor det står høyre på høyrevotten/håndtaket og venstre på venstre :D

Klarer jeg og lære meg det allikevel? Niks :fnise:

Endret av Soleklart
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var først ifjor i en alder av tjue jeg fant ut at sauen har hale. :fnise:

Som en trøst hørte jeg en godt voksen dame spørre om hvordan grisen fikk i seg mat, den som ikke har munn :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. :P

Tviler litt angående klokka, jeg. Må tenke meg om når jeg regner om digital og "vanlig" klokke. :sjenert:

Bare å holde seg mest mulig unna klokke med visere. Visere er djevelens verk! :kjefte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gubben holdt på å dø i går. Vi snakket om å spise kalkun.

Meg: Håper vi får kalkun hos mamma i morgen.

Han: Jaa, det er godt det.

Meg: Ja, og vi får jo ikke spist det på nyttårsaften.

Han: Nei men hvis ikke kan vi jo spise det på nyåret.

Meg: Kalkun på våren? Hahahahha, morsom du. Hvordan skal det gå da, det finnes ikke kalkun da.

Han: Hvorfor ikke?

Meg: Kalkunjakten er jo bare om vinteren! Det er jo derfor man spiser kalkun på nyttårsaften, det er jo ingen kalkuner i nordnorge om sommeren!!

Han: :skratte:

Har alltid trodd det at kalkuner bodde i nordnorge, og at man jaktet på dem i skogen..

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig traad :)

Gikk opp for meg for noen maaneder siden at "kjederoyking" betyr aa royke sigarett paa sigarett. Ikke nodvendigvis at man royker fordi man kjeder seg :fnise:

Edit, en til:

Tror jeg var godt opp i tenaarene da jeg skjonte at alle kontinentene paa verdenskartet faktisk er spredd rundt kloden, og ikke klynget sammen paa en side, med vann rundt. Nei, vi hadde ikke globus paa skolen...

Endret av Audrina
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre og venstre.. får det fortsatt ikke til :sjenert: Samboeren min mener jeg bør tattovere H og V på hendene :ler:

Det slet jeg med også, helt til vi forlover oss og at jeg lærte at "venstre er den med ringen". Kjørelæreren merket faktisk at jeg ble flinkere etter at jeg fikk ring på fingeren :ler: Etter at vi ble gift fikk jeg jo ring på høyre også, så kjenner jeg etter med lillefingeren: "glatt=høyre, diamant=venstre", men det er myyyye lettere enn før! Du får tipse samboeren din om dette :gjeiper:

Som en trøst hørte jeg en godt voksen dame spørre om hvordan grisen fikk i seg mat, den som ikke har munn :)

:skratte: Er det mulig!?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Jeg klarer ikke å lære meg forskjellen på kråke og skjære.. Kaller disse fuglene for kråkeskjærer!

Kråker er svarte, skjærer er svarte og hvite. Det er skjærene du ser hele tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å lære meg forskjellen på kråke og skjære.. Kaller disse fuglene for kråkeskjærer!

Jeg lærte meg en regel på dette da jeg var yngre, for jeg syns det var komplett umulig å lære seg: Kråker er svart og grå, skjærer er svarte og hvite. Altså, den som har å i navnet har også å i fargen, Kråååååker er grååååå! U c? :jepp:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben holdt på å dø i går. Vi snakket om å spise kalkun.

Meg: Håper vi får kalkun hos mamma i morgen.

Han: Jaa, det er godt det.

Meg: Ja, og vi får jo ikke spist det på nyttårsaften.

Han: Nei men hvis ikke kan vi jo spise det på nyåret.

Meg: Kalkun på våren? Hahahahha, morsom du. Hvordan skal det gå da, det finnes ikke kalkun da.

Han: Hvorfor ikke?

Meg: Kalkunjakten er jo bare om vinteren! Det er jo derfor man spiser kalkun på nyttårsaften, det er jo ingen kalkuner i nordnorge om sommeren!!

Han: :skratte:

Har alltid trodd det at kalkuner bodde i nordnorge, og at man jaktet på dem i skogen..

HAHAHAHA, nå tissa jeg seriøst litt på meg :skratte::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lett å huske! :)

Den hånda som former en L når du holder ut pekefinger og tommel er left, altså venstre.

(men da må man jo kunne forskjell på left og right på engelsk, så var kanskje ikke et godt tips likevel. :fnise:

Du glemte å presisere at det gjelder når du holder håndflaten fra deg. :opplyser:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Ang Dalai Lama, så snakket jeg nylig med en som trodde at det bare hadde vært en Dalai Lama, og at det var fornavnet og etternavnet på denne personen.

Da lærte jeg noe nytt i dag jeg også :sjenert:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i alle år trodd at Peugeot skulle uttales som "Paugeått".

Så sier jeg "stølver" i stedet for "støvler", og frem til jeg var 13 var jeg overbevist om at det het "knippknapper" og ikke "kidnapper".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var yngre, og hørte folk si at de skal til Syden, så trodde jeg at alle dro til samme sted. At Syden var et eget land, og sånn :sjenert:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...