AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #541 Del Skrevet 19. desember 2011 Jeg og trodde det var Hubro eller Hobro plass.. Men tenkte at jeg kanskje bare husket feil.. Har sunget sangen inni meg flere ganger i løpet av denne tråden for å sjekke Helt riktig det, det heter Hobro. ... og Hubru, Hebre, Hibri, Hæbræ, Høbrø, Habra, Hybry, Håbrå og Høybro 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 19. desember 2011 #542 Del Skrevet 19. desember 2011 Helt riktig det, det heter Hobro. ... og Hubru, Hebre, Hibri, Hæbræ, Høbrø, Habra, Hybry, Håbrå og Høybro HAHAHAHAHA :skratte: :skratte: Nå følte jeg meg skikkelig smart her jeg satt!! Jepp, dette var jeg litt treg med å skjønne 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullamore Dew Skrevet 19. desember 2011 #543 Del Skrevet 19. desember 2011 Helt riktig det, det heter Hobro. ... og Hubru, Hebre, Hibri, Hæbræ, Høbrø, Habra, Hybry, Håbrå og Høybro Den irriterende sangen husker jeg fra barnehagen, flashbacks. Hver morgen satt vi der og sang ".. tri smi kinisiri på hibri plass... træ smæ kænæsære pæ hæbræ plæss.." Joda, good times 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #544 Del Skrevet 19. desember 2011 Den irriterende sangen husker jeg fra barnehagen, flashbacks. Hver morgen satt vi der og sang ".. tri smi kinisiri på hibri plass... træ smæ kænæsære pæ hæbræ plæss.." Joda, good times Irriterende nei, jeg elsker den, hehe, men så har jeg elendig humor og da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullamore Dew Skrevet 19. desember 2011 #545 Del Skrevet 19. desember 2011 Irriterende nei, jeg elsker den, hehe, men så har jeg elendig humor og da Det må være litt artig å ha den som fyllelek da, syng hele riktig med rett vokal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 19. desember 2011 #546 Del Skrevet 19. desember 2011 Trodde lenge rosevin var rødvin og hvitvin blandet..... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #547 Del Skrevet 19. desember 2011 Det må være litt artig å ha den som fyllelek da, syng hele riktig med rett vokal Var med på utdrikningslag der brura måtte stille seg opp midt i et kjøpesenter og synge hele vokalrekka gjennom, med oss andre som kor. Vi skulle liksom være skikkelig seriøse på opera-diva-vis. Det er IKKE lett med konstant latterkrampe, vi måtte sette oss og hvile i en halvtime etterpå Men populært da visstnok, for vi fikk gratis milkshake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 19. desember 2011 #548 Del Skrevet 19. desember 2011 Altså. Trost og stær er fugler. Fugler flyr. Trost og stær flyr. Og av og til så må de det. Som for eksempel når lerkene jubler. *nekter å innse sannheten* 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 19. desember 2011 #549 Del Skrevet 19. desember 2011 Har alltid trodd at venusberget het venusbegeret. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 19. desember 2011 #550 Del Skrevet 19. desember 2011 Trodde lenge rosevin var rødvin og hvitvin blandet..... Når jeg var liten trodde jeg hvitvin var hvit. (Den er jo gjennomsiktig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #551 Del Skrevet 19. desember 2011 Jeg trodde en periode fra sent på barneskolen til midt på ungdomsskolen at kondomer var fugler. Hadde hørt noen gutter i sjuende snakke om gule, grønne, rosa og selvlysende kondomer, og det var helt opplagt for meg at måtte være snakk om fugler, men stusset på at det var litt rart at de måtte gjemme fuglene for foreldrene. En selvlysende fugl hadde jeg jo tatt med meg på skolen så alle kunne se den! Ellers hadde jeg et flott øyeblikk der jeg syntes årskullet vårt var heldige fordi vi har jubileum hver gang årstallet slutter på det samme som jeg ble født, var jo ikke alle som var så heldige! Eks. 1987-1997-2007-2017.. Da var jeg 19. Flaut! Skjønte det heldigvis med en gang jeg sa det. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #552 Del Skrevet 19. desember 2011 Jeg trodde en periode fra sent på barneskolen til midt på ungdomsskolen at kondomer var fugler. Hehe. Den hadde jeg også trøbbel med en stund. Til det gikk opp for meg at kondorer ikke er helt det samme nei. Skylder på David Attenborough og Simon&Garfunkel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #553 Del Skrevet 19. desember 2011 Når jeg var rundt 12-13 trodde jeg at man kunne bli gravid av å onanere. Og at barn kunne bli født fra rumpa. Fikk en stor overraskelse da jeg ble 14 og søkte på internett... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleklart Skrevet 19. desember 2011 #554 Del Skrevet 19. desember 2011 Lærte i en alder av 25 år at båtypen fembøring het fembøring, ikke femøring. Kunne ikke fatte hvorfor den hadde et pengenavn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #555 Del Skrevet 19. desember 2011 Jeg var i mange år 100% sikker på at det het "wallaper", ikke "wallpaper". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #556 Del Skrevet 19. desember 2011 Vet ikke om dette er helt relevant, men kjæresten min klarer ikke å huske at vinegar utales vinnegar, han sier vaingar 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PseudonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #557 Del Skrevet 19. desember 2011 legger man til 25% på 100 kr så blir det 125 kr. Skal man trekke fra 25 kr fra 125 kr så tisvarer dette 20%. Altså 25% = 1/4 og skal man regne ned på man ta 1/5, altså 20%.. Det var da voldsomt så intrikat . Det blir jo verre jo mer du forklarer. Kan du ikke heller si at momsen er på 25%. 25% av 100kroner er 25 kroner. Da koster varen 125 kroner med moms. Men skal du selge noe som koster 125 kroner uten moms, må du da trekke momsbeløpet på 25 kroner fra totalprisen på 125. 25 kroner er 20% av 125 kroner. Rabatten blir altså 20%. Det er altså snakk om 25% av 100;kroner først og etterpå og 125;kroner - 25; kroner. Varen koster 100; kroner. Men rabatten er på 20%. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PseudonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #558 Del Skrevet 19. desember 2011 Så det du mener er at 25% egentlig er 20%?? Jeg skjønte ikke:forvirret: Nei, hun mener at 25 kroner er 20% av 125 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PseudonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #559 Del Skrevet 19. desember 2011 Tall er jeg god på. Men jeg er ikke god til å forstå når kvinner gir meg komplementarer eller sjekker meg opp. Er blitt vant til å sjekke opp selv. Jeg har veldig mange ganger måttet forklare kundene mine at "rabatt tilsvarende hele momsbeløpet" ikke betyr -25%, men -20%. Om rabatten er 20% av X så er: 20*X/100 = rabatten du får på produktet. Men dette var jo ikke spørsmålet. Spørsmålet var X% av 125;kroner = 25;kroner For momsbeløpet nemlig ikke ukjent. Mer forvirret, ennå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 20. desember 2011 #560 Del Skrevet 20. desember 2011 Altså. Trost og stær er fugler. Fugler flyr. Trost og stær flyr. Og av og til så må de det. Som for eksempel når lerkene jubler. *nekter å innse sannheten* Næææ!! Har sunget det hele livet jo!!! Søren! Det er altså frost og sne? Høres jo mer logisk ut da..sånn sett. Men er enig i at trost og stær måtte fly for her er sorg(?) og glede? Nei. Nå rabler det helt for meg. Må lære sangen om igjen. Apropo barnesanger. Min "versjon" av "Sov dukkelise" er: Sov dukkelise, sov og bli stor Tid mens du våker, sover din mor ... Resten husker jeg ikke. Men tror ikke mor sover når dukkelise våker, for å si det sånn.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå