Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det tok veldig lang tid før jeg skjønte at det het Elkjøp og ikke Helkjøp... Den stikk-kontakten i logoen så virkelig ut som en H for meg. Heldigvis hører man ikke så stor forskjell med eller uten den H-en der, men det tok altså mange år før jeg tok akkurat den.

Ellers har jeg ganske mange sangtekster på samvittigheten. De fleste er ganske vanlige tror jeg "du som heter liten fugl", "I had my first real sex dream" og en hel masse tulletekster på alle ABBA sine låter (var blodfan som 7-åring og var selvfølgelig ikke helt stødig i engelsk). Jeg var ganske langt opp i tenåra da det gikk opp et lys for meg med disse tekstene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tok veldig lang tid før jeg skjønte at det het Elkjøp og ikke Helkjøp... Den stikk-kontakten i logoen så virkelig ut som en H for meg. Heldigvis hører man ikke så stor forskjell med eller uten den H-en der, men det tok altså mange år før jeg tok akkurat den.

Akkurat den sleit jeg med i flere år også, men så hørtes det også ut som de sa HELkjøp i reklamene sine en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den sleit jeg med i flere år også, men så hørtes det også ut som de sa HELkjøp i reklamene sine en periode.

Det verste er kanskje at jeg har rettet på folk som har sagt/skrevet Elkjøp (eller ledd av dem) fordi de ikke har skjønt at det heter Helkjøp! :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det at det var astronautene på Apollo som kalte tilbake til basen i nettopp Houston, det har du heller ikke fått med?

Det er ikke lett å få med seg alt - spesielt når det er uttrykk som stammer fra andre land der en ikke vet bakgrunnen for uttrykket.

Det var ikke "we have" det var "we´ve had" De tok kontakt med huston da problemet var løst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte en fyr i Syden da jeg var ung(og dum ;) ). Han var fra Nederland. Men når han sa "Dutchland", trodde jeg han hele tiden mente "Deutschland". Jeg prøvde å rette på han hver gang, haha. Hadde aldri hørt om Nederland før :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte en fyr i Syden da jeg var ung(og dum ;) ). Han var fra Nederland. Men når han sa "Dutchland", trodde jeg han hele tiden mente "Deutschland". Jeg prøvde å rette på han hver gang, haha. Hadde aldri hørt om Nederland før :hakeslepp:

Men Nederland heter jo Nederland på nederlandsk også. Tyskland heter Duitsland på nederlandsk. Hva han forsøkte å si, blir kanskje vanskelig å finne ut nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om han sier at han er Dutch, så kn det lett blandes sammen med Deutch kanskje? Ellers er det ganske vanlig å si Holland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er kanskje at jeg har rettet på folk som har sagt/skrevet Elkjøp (eller ledd av dem) fordi de ikke har skjønt at det heter Helkjøp! :glare:

En venninne av meg rettet på etternavnet mitt en gang. Hun trodde jeg stavet det feil. :ler:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ketchup-vitsen gir jo faktisk uansett ikke mening på norsk..

På engelsk derimot gir den mening.

Haha jeg trodde at vitsen ga mening i form av at tomaten ble til ketchup jeg :P

Endret av S.89
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre hadde bussene i lokalområdet snorer over vinduene som man trakk i når man skulle av. En gang vi var på bussen i Oslo spurte jeg moren min hva de knappene med "Stopp" på var til, og fikk beskjed om at hvis man trykket på dem så stoppet bussen. Jeg hadde tatt en del tog og var godt kjent med konseptet nødbrems, så tenkte at dette var det samme. Etter å ha bodd utenlands en stund og flyttet hjem igjen hadde snorene på bussen forsvunnet, og jeg brukte lang tid på å skjønne hvordan jeg skulle signalisere at jeg ville av bussen. Ventet ofte på at noen andre skulle trykke, og endte et par ganger med å gå et ekstra stopp eller to fordi bussen kjørte forbi mitt stopp. Til slutt tok jeg endelig mot til meg og trykket på "nødbremsen", og bussen bråbremset ikke med en gang, men stoppet pent på stoppet hvor jeg skulle av :sjenert:

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre hadde bussene i lokalområdet snorer over vinduene som man trakk i når man skulle av. En gang vi var på bussen i Oslo spurte jeg moren min hva de knappene med "Stopp" på var til, og fikk beskjed om at hvis man trykket på dem så stoppet bussen. Jeg hadde tatt en del tog og var godt kjent med konseptet nødbrems, så tenkte at dette var det samme. Etter å ha bodd utenlands en stund og flyttet hjem igjen hadde snorene på bussen forsvunnet, og jeg brukte lang tid på å skjønne hvordan jeg skulle signalisere at jeg ville av bussen. Ventet ofte på at noen andre skulle trykke, og endte et par ganger med å gå et ekstra stopp eller to fordi bussen kjørte forbi mitt stopp. Til slutt tok jeg endelig mot til meg og trykket på "nødbremsen", og bussen bråbremset ikke med en gang, men stoppet pent på stoppet hvor jeg skulle av :sjenert:

:fnise: Så søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ordet Frelsesarmeeen, utalte jeg lenge som "Frelse sarmeen", ble aldri rettet på, men oppdaget det plutselig selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte idag at vegg-til-vegg teppe betyr at det er teppe på hele gulvet, ikke at det er teppe på veggene....

Var også pinlig stor før jeg skjønte at pappa bare tullet når han sa at han rørte i bensinen når han giret.. :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor folk ikke har fått det med seg før..

Etter reaksjonene på Face å dømme er det ikke mange som har skjønt dette. Meg selv inkludert :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter reaksjonene på Face å dømme er det ikke mange som har skjønt dette. Meg selv inkludert :)

Jeg vet, og alle oppfører seg som om verden ble revolusjonert fordi en fyr oppdaga låseflikene på siden av esken.. Skjønner det bare ikke.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, og alle oppfører seg som om verden ble revolusjonert fordi en fyr oppdaga låseflikene på siden av esken.. Skjønner det bare ikke.

Vel - for oss som ikke har oppdaget disse enda, er jo verden revolusjonert.

(sett med et lite glimt av humor og selvironi.....)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - for oss som ikke har oppdaget disse enda, er jo verden revolusjonert.

(sett med et lite glimt av humor og selvironi.....)

Ja det forstår jeg jo. Det er bare så mange som ikke har fått det med seg, det er litt rart synes jeg. Men så er jeg en sånn person som leser bruksanvisninger hvis jeg ikke har noe annet å lese på, så jeg får kanskje med meg litt mer enn normalt :fnise:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...