Emmi9 Skrevet 4. september 2013 #3161 Del Skrevet 4. september 2013 Jeg skjønner fremdeles ikke uttrykket "misforstå meg rett." Ikke jeg heller :/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 4. september 2013 #3162 Del Skrevet 4. september 2013 Det er nok bare en feilskriving av "forstå meg rett" som har blitt hengende. "Forstå meg rett" betyr jo det samme som "ikke misforstå meg". Noen starta vel å slå dem sammen, og så har det bare blitt sånn selv om det er riv ruskende galt. Det finnes flere lignende eksempler, men jeg kommer ikke på noen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 4. september 2013 #3163 Del Skrevet 4. september 2013 Det er nok bare en feilskriving av "forstå meg rett" som har blitt hengende. "Forstå meg rett" betyr jo det samme som "ikke misforstå meg". Noen starta vel å slå dem sammen, og så har det bare blitt sånn selv om det er riv ruskende galt. Det finnes flere lignende eksempler, men jeg kommer ikke på noen. Som varmt hvetebrød i tørt gress! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 4. september 2013 #3164 Del Skrevet 4. september 2013 Ja, du fant bare på en. Det kunne jeg jo tenkt på selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 4. september 2013 #3165 Del Skrevet 4. september 2013 Når jeg sier det, mener jeg at nå skal jeg si noe som er litt på kanten, men om du misforstår meg med vilje, så forstår du 100% hva jeg tenker å si. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest screamqueen Skrevet 4. september 2013 #3166 Del Skrevet 4. september 2013 Oppdaget nettopp at "lillelørdag" er onsdag, ikke fredag... Hvorfor skjønner jeg fremdeles ikke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 4. september 2013 #3167 Del Skrevet 4. september 2013 Noen følte vel de trengte en lørdag midt i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 4. september 2013 #3168 Del Skrevet 4. september 2013 Tror jeg har lest at lillelørdag kom av at tjenestepikene hadde fri på onsdag kveld, og at det var denne dagen de hadde mulighet til å dra ut på dans. Correct me if Im wrong 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss_Sunshine* Skrevet 4. september 2013 #3169 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Herregud, har sittet utrolig lenge å lest svarene her, og du og du, som jeg har ledd Har også lært ett og annet av denne tråden da, bl.a. skjønte ketchup-vitsen og at "alle fugler" ikke har trost og stær i seg. Er nemlig litt treg av meg (sånn ellers også ), derfor er det en del som sier "come' an, ketchup!" til meg. Har aldri skjønt hva ketchup har hatt med situasjonen å gjøre, men har hele tiden trodd at jeg har skjønt vitsen, så jeg har liksom aldri giddet å spørre. Aner ikke hvorfor, men helt frem til jeg var sånn 15-16 år, så trodde jeg at vi hadde et "rør" for drikken, og et vanlig spiserør. Følte meg derfor ekstremt filosofisk og smart når jeg ved en familiemiddag spurte hvordan i all verden maten og drikken visste hvilket rør det skulle ned i. Jeg trodde også at "Nissene på låven" var ekte. Husker særlig at jeg var supersjokkert over at de lot Bent oppføre seg sånn som han gjorde, og når Synne og Asbjørn hoppe til høys, så lurte jeg på hva i all verdens slags mennesker dette var, og lo meg ihjel. Et par år senere, så var det broren min som lo seg ihjel av meg, når han skjønte at jeg trodde at det var ekte. I alle de årene vi hadde sang ved matbordet i barnehagen og på barneskolen, så hørte jeg "O du som hette liten fugl" (er trønder) og husker jeg uendelig mange ganger syntes det var ekstremt rart at en som het liten fugl skulle velsigne maten vår. Endret 4. september 2013 av Miss_Sunshine* 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 4. september 2013 #3170 Del Skrevet 4. september 2013 Herregud, har sittet utrolig lenge å lest svarene her, og du og du, som jeg har ledd Jeg trodde også at "Nissene på låven" var ekte. Husker særlig at jeg var supersjokkert over at de lot Bent oppføre seg sånn som han gjorde, og når Synne og Asbjørn hoppe til høys, så lurte jeg på hva i all verdens slags mennesker dette var, og lo meg ihjel. Et par år senere, så var det broren min som lo seg ihjel av meg, når han skjønte at jeg trodde at det var ekte. hahaaa, hentet du dette fra mitt innlegg langt bak her? Jeg husker nemlig ikke om jeg har skrevet det her eller ei, men jeg trodde også at det var ekte. Tenkte ikke over at Bent var Atle Antonsen eller at Espen Eckbo har mange roller... Jeg er faktisk glad for at jeg trodde det var ekte jeg da, for vi synes sikkert at serien var langt morsommere og bedre enn alle andre? Da jeg så det igjen noen år senere så var det langt ifra like bra.. (selv om jeg ikke konkret husket handlingen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 4. september 2013 #3171 Del Skrevet 4. september 2013 Det er nok bare en feilskriving av "forstå meg rett" som har blitt hengende. "Forstå meg rett" betyr jo det samme som "ikke misforstå meg". Noen starta vel å slå dem sammen, og så har det bare blitt sånn selv om det er riv ruskende galt. Det finnes flere lignende eksempler, men jeg kommer ikke på noen. Hytt og gevær. Det syns jeg er kjempeirriterende. Det heter hytt og vær! Men folk går tydeligvis planløst rundt med geværer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 4. september 2013 #3172 Del Skrevet 4. september 2013 Tror jeg har lest at lillelørdag kom av at tjenestepikene hadde fri på onsdag kveld, og at det var denne dagen de hadde mulighet til å dra ut på dans. Correct me if Im wrong I følge Wiki stemmer det i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 4. september 2013 #3173 Del Skrevet 4. september 2013 hahaaa, hentet du dette fra mitt innlegg langt bak her? Jeg husker nemlig ikke om jeg har skrevet det her eller ei, men jeg trodde også at det var ekte. Tenkte ikke over at Bent var Atle Antonsen eller at Espen Eckbo har mange roller... Jeg er faktisk glad for at jeg trodde det var ekte jeg da, for vi synes sikkert at serien var langt morsommere og bedre enn alle andre? Da jeg så det igjen noen år senere så var det langt ifra like bra.. (selv om jeg ikke konkret husket handlingen) Ifølge kommentatorsporet på dvden var det slik at Atle kjørte ut (eller tok bussen?) til der de gjorde opptakene, gjorde sin korte opptreden, og så reiste bort igjen. Nesten akkurat slik Bent også gjorde i serien. Det var visst også på hengende håret at de klarte å lage ferdig alle episodene, de lagde nemlig ikke ferdig hele serien lenge før de begynte å sende den, noe som visstnok er veldig uvanlig for slike kortvarige serier. Vet ikke hvor mye de hadde å gå på, men en 4-5 episoder på forskudd kanskje? Anbefaler den dvden for den som ikke har den. Da får man bl.annet vite hvem som er mannen med det store hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss_Sunshine* Skrevet 5. september 2013 #3174 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) hahaaa, hentet du dette fra mitt innlegg langt bak her? Jeg husker nemlig ikke om jeg har skrevet det her eller ei, men jeg trodde også at det var ekte. Tenkte ikke over at Bent var Atle Antonsen eller at Espen Eckbo har mange roller... Jeg er faktisk glad for at jeg trodde det var ekte jeg da, for vi synes sikkert at serien var langt morsommere og bedre enn alle andre? Da jeg så det igjen noen år senere så var det langt ifra like bra.. (selv om jeg ikke konkret husket handlingen) Haha, er godt mulig det var ditt innlegg, ja, det husker jeg ikke. Ja, jeg var 8 år når serien ble vist for første gang, og fikk meg mang en latter, men husker også hvor utrolig sjokkert jeg var noen ganger Husker også at jeg syntes det var veldig rart at et reality-show gikk i reprise året etter. Så den et par ganger etter jeg lærte den grusomme sannheten, men det det var nok best når jeg trodde alt var ekte, ja. Bare nok et eksempel på at noen ganger er det best å leve lykkelig i uvitenheten. Endret 5. september 2013 av Miss_Sunshine* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 5. september 2013 #3175 Del Skrevet 5. september 2013 Det tok ganske mange år før jeg lærte meg teksten i "jeg er en lite undulat" Romperusk versjon: Jeg er en liten undulat Som får så dårlig mat Fordi jeg boros Fordi jeg boros De er så gjerrige så De er så snill hver eneste daa' Men det vil jeg ikke haa For jeg vil heller Ja, mye heller Ha coca cola og gris .. Hva å "boros" betydde, lurte jeg faktisk aldri på 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 6. september 2013 #3176 Del Skrevet 6. september 2013 skjønte ikke den virkelige meninga av " roses are red, watches are gold.. get down on your knees and do what you are told" før etter en venn av meg gav meg et rart blikk og sa "virkelig?" .. hadde altså klart å skrive det på russekortet og delt ut over halvparten av bunken.. :S såå pinlig.. jeg trodde jo selvsagt ikke at det skulle være noe grovt ..:§ Huff, mistenker at jeg og gikk og delte ut grove russekort i min tid.. "Jeg bare går og leter etter en brødrister jeg" Den gang tenkte jeg at det var et typisk eksempel på hvor distre og ulogisk jeg kunne være noen ganger. Fant det i en av katalogene.. Nå... brødrister = fitte ???? Haha, venter i spenning.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkepille Skrevet 6. september 2013 #3177 Del Skrevet 6. september 2013 Huff, mistenker at jeg og gikk og delte ut grove russekort i min tid.. "Jeg bare går og leter etter en brødrister jeg" Den gang tenkte jeg at det var et typisk eksempel på hvor distre og ulogisk jeg kunne være noen ganger. Fant det i en av katalogene.. Nå... brødrister = fitte ???? Haha, venter i spenning.. hahaha, så lenge du slapp å få den slengt i ansiktet på deg, tror jeg du kom deg unna ganske bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 6. september 2013 #3178 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Herregud, har sittet utrolig lenge å lest svarene her, og du og du, som jeg har ledd Har også lært ett og annet av denne tråden da, bl.a. skjønte ketchup-vitsen og at "alle fugler" ikke har trost og stær i seg. Trost og stær er med i "alle fugler små de er". Får ikke linket fra mobilen, men søk på teksten på Google. Endret 6. september 2013 av Knøttet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 7. september 2013 #3179 Del Skrevet 7. september 2013 At Robin herfra er Coulson-damen! Det tok meg bare nesten 4 sesonger å finne det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 7. september 2013 #3180 Del Skrevet 7. september 2013 Hvorfor kler mødre barna sine opp i like klær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå