Gjest Gunfreak Skrevet 26. april 2013 #2841 Del Skrevet 26. april 2013 Ja, leste et sted at skjærer skal være like smarte som en åtteåring. Trodde det var litt sånn kjært barn har mange navn. Trodde skjære var en annen fugl; og at kråke, i tillegg til å bli kalt for kråke også ble kalt for skjære. for å gjøre det komplisert finnes det mange ekte kråker, altså fugler som ER kråker og ser nesten helt like ut som de kråkene du ser i byen og parker. men er en annen art av kråke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 26. april 2013 #2842 Del Skrevet 26. april 2013 Jeg fant akkurat tegneserieversjonen av meg og HrMinya. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teatimee Skrevet 3. mai 2013 #2843 Del Skrevet 3. mai 2013 At Cruella de Vil er en skjult måte å skrive Cruella Devil på. Med ordene cruel og devil heter hun egentlig grusomme/slemme djevel. Ikke akkurat passende for ei barnebok Aaahaa! Takk Har jo tenkt at "cruella" blir "cruel"/ grusom. Men har ikke tenkt så langt at det blir gusomme djevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edderkoppdame Skrevet 3. mai 2013 #2844 Del Skrevet 3. mai 2013 jeg har inntil nylig trodd at når amerikanere har skrevet C'mon, har de tenkt at de skrev noe fransk og har revet meg i håret gjentatte ganger over at det ikke henger på greip. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uglen Skrevet 3. mai 2013 #2845 Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) Aaahaa! Takk Har jo tenkt at "cruella" blir "cruel"/ grusom. Men har ikke tenkt så langt at det blir gusomme djevel Åååh, sånne Disney aha-opplevelser... en del av vår kollektive oppvekst! Tok meg en stund å skjønne at Belle (Skjønnheten og Udyret) heter nettopp det fordi... Belle betyr vakker, og hun er jo tross alt Skjønnheten. Likeledes tok det meg en stund å skjønne at Scar (Løvenes Konge) heter nettopp det fordi...han har et stort arr over øyet. (Jeg har enda ikke skjønt hvorfor - og dette gjelder riktignok originalversjonen - han snakker Britsh English, mens Mufasa snakker American English. Sånn bortsett fra at skuespillerne kommer fra de respektive landene, selvsagt Endret 3. mai 2013 av Uglen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 3. mai 2013 #2846 Del Skrevet 3. mai 2013 Tja, engelskmenn har en tendens til å bli castet som skurker eller særinger i amerikanske filmer, så det gjelder muligens tegnefilmer også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 3. mai 2013 #2847 Del Skrevet 3. mai 2013 Det er sånn i star wars også alle de store badguysa var britiske, eneste britiske good guyen var obi one Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 3. mai 2013 #2848 Del Skrevet 3. mai 2013 Darth Vader var amerikansk, men han var vel motstykket til Obi-Wan da, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 3. mai 2013 #2849 Del Skrevet 3. mai 2013 Darth Vader var amerikansk, men han var vel motstykket til Obi-Wan da, tenker jeg. Vader is more machine then man(så naturlig nok snakker han med amerikanske dialekt, akurrat som Stephen Hawking gjør, selv om han er britisk. ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 3. mai 2013 #2850 Del Skrevet 3. mai 2013 Vader is more machine then man(så naturlig nok snakker han med amerikanske dialekt, akurrat som Stephen Hawking gjør, selv om han er britisk. ) James Earl Jones er da vitterligen amerikansk? Med mindre du snakker om den faktiske skuespilleren (som ble så hindret i kostymet at de måtte legge på stemmen seinere, slik at de la på Mr Jones i stedet), for HAN er nemlig britisk. Sloss-scene stand-in'en hans var også brite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 3. mai 2013 #2851 Del Skrevet 3. mai 2013 Skjønte i stad at Pentagon i USA heter Pentagon nettopp fordi bygget er en femkant, noe som heter pentagon matematisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 3. mai 2013 #2852 Del Skrevet 3. mai 2013 Oi, den satt jammen langt inne, My. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 3. mai 2013 #2853 Del Skrevet 3. mai 2013 Oi, den satt jammen langt inne, My. Ler du av meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 3. mai 2013 #2854 Del Skrevet 3. mai 2013 Ler du av meg Skal ikke si noe jeg. Det er ikke mange ukene siden jeg fikk en skikkelig aha-opplevelse selv, med påfølgende facepalm og facedesk og litt forskjellig. ...problemet er bare at jeg kan ikke for mitt bare liv huske hva pokker det var jeg hadde vært så treig med å innse... Jeg tror det skjedde i tre-firetida på natta, slik at jeg har fortrengt hele greia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helena83 Skrevet 3. mai 2013 #2855 Del Skrevet 3. mai 2013 Fant ut for noen år siden at artistnavnet Flo-Rida hadde flere betydninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Filifjong Skrevet 4. mai 2013 #2856 Del Skrevet 4. mai 2013 Morsom tråd! Har fått noen åpenbaringer ettersom jeg har lest meg litt opp her nå Jeg var 24 år før jeg forstod at det var walkin closet. Ikke walking closet.. Også har jeg av en eller annen merkelig grunn alltid trodd at Las Vegas lå i Texas! Aner ikke hvor jeg har fått det fra.. Trodde faktisk ikke på det når jeg fikk høre at det ikke stemte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 5. mai 2013 #2857 Del Skrevet 5. mai 2013 Sikkert fordi det er helt texas i Las Vegas. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendie Skrevet 5. mai 2013 #2858 Del Skrevet 5. mai 2013 Fant nettopp ut at det jeg alltid har trodd var London Bridge faktisk heter Tower Bridge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulcan Skrevet 6. mai 2013 #2859 Del Skrevet 6. mai 2013 Noen andre som har hørt "Radio Norway" av Springsteen?..... Litt full første gang jeg hørte den, men det er enda slik sangen går for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkelige.meg Skrevet 6. mai 2013 #2860 Del Skrevet 6. mai 2013 Gikk lang tid før jeg skjønte reklamen til Safari yoghurten. "Det ekke no E i Safari" "Nei, det ekke det" Helt rett, bokstaven E finnes ikke i orden safari. Logisk! Helt til det plutselig gikk opp for meg at den ikke inneholder e-stoffer. Dum, dummere, DUMMEST. Følte jeg da. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå