Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gunfreak

Ja, leste et sted at skjærer skal være like smarte som en åtteåring.

Trodde det var litt sånn kjært barn har mange navn. Trodde skjære var en annen fugl; og at kråke, i tillegg til å bli kalt for kråke også ble kalt for skjære.

for å gjøre det komplisert finnes det mange ekte kråker, altså fugler som ER kråker og ser nesten helt like ut som de kråkene du ser i byen og parker. men er en annen art av kråke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At Cruella de Vil er en skjult måte å skrive Cruella Devil på. Med ordene cruel og devil heter hun egentlig grusomme/slemme djevel. Ikke akkurat passende for ei barnebok :fnise:

Aaahaa! Takk :laugh:

Har jo tenkt at "cruella" blir "cruel"/ grusom. Men har ikke tenkt så langt at det blir gusomme djevel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har inntil nylig trodd at når amerikanere har skrevet C'mon, har de tenkt at de skrev noe fransk og har revet meg i håret gjentatte ganger over at det ikke henger på greip. :sjenert:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaahaa! Takk :laugh:

Har jo tenkt at "cruella" blir "cruel"/ grusom. Men har ikke tenkt så langt at det blir gusomme djevel :fnise:

Åååh, sånne Disney aha-opplevelser... en del av vår kollektive oppvekst!

Tok meg en stund å skjønne at Belle (Skjønnheten og Udyret) heter nettopp det fordi... Belle betyr vakker, og hun er jo tross alt Skjønnheten.

Likeledes tok det meg en stund å skjønne at Scar (Løvenes Konge) heter nettopp det fordi...han har et stort arr over øyet.

(Jeg har enda ikke skjønt hvorfor - og dette gjelder riktignok originalversjonen - han snakker Britsh English, mens Mufasa snakker American English. Sånn bortsett fra at skuespillerne kommer fra de respektive landene, selvsagt :fnise:

Endret av Uglen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, engelskmenn har en tendens til å bli castet som skurker eller særinger i amerikanske filmer, så det gjelder muligens tegnefilmer også. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gunfreak

Det er sånn i star wars også alle de store badguysa var britiske, eneste britiske good guyen var obi one

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Darth Vader var amerikansk, men han var vel motstykket til Obi-Wan da, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Darth Vader var amerikansk, men han var vel motstykket til Obi-Wan da, tenker jeg.

Vader is more machine then man(så naturlig nok snakker han med amerikanske dialekt, akurrat som Stephen Hawking gjør, selv om han er britisk. )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vader is more machine then man(så naturlig nok snakker han med amerikanske dialekt, akurrat som Stephen Hawking gjør, selv om han er britisk. )

James Earl Jones er da vitterligen amerikansk?

Med mindre du snakker om den faktiske skuespilleren (som ble så hindret i kostymet at de måtte legge på stemmen seinere, slik at de la på Mr Jones i stedet), for HAN er nemlig britisk. Sloss-scene stand-in'en hans var også brite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte i stad at Pentagon i USA heter Pentagon nettopp fordi bygget er en femkant, noe som heter pentagon matematisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ler du av meg :snurt:

:fnise:

Skal ikke si noe jeg. Det er ikke mange ukene siden jeg fikk en skikkelig aha-opplevelse selv, med påfølgende facepalm og facedesk og litt forskjellig.

...problemet er bare at jeg kan ikke for mitt bare liv huske hva pokker det var jeg hadde vært så treig med å innse... Jeg tror det skjedde i tre-firetida på natta, slik at jeg har fortrengt hele greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut for noen år siden at artistnavnet Flo-Rida hadde flere betydninger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjong

Morsom tråd! Har fått noen åpenbaringer ettersom jeg har lest meg litt opp her nå :P

Jeg var 24 år før jeg forstod at det var walkin closet. Ikke walking closet..

Også har jeg av en eller annen merkelig grunn alltid trodd at Las Vegas lå i Texas! Aner ikke hvor jeg har fått det fra.. Trodde faktisk ikke på det når jeg fikk høre at det ikke stemte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fant nettopp ut at det jeg alltid har trodd var London Bridge faktisk heter Tower Bridge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har hørt "Radio Norway" av Springsteen?..... Litt full første gang jeg hørte den, men det er enda slik sangen går for meg... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk lang tid før jeg skjønte reklamen til Safari yoghurten.

"Det ekke no E i Safari" "Nei, det ekke det"

Helt rett, bokstaven E finnes ikke i orden safari. Logisk! Helt til det plutselig gikk opp for meg at den ikke inneholder e-stoffer. Dum, dummere, DUMMEST. Følte jeg da.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...