Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Inggolf

Det tok lang tid før jeg skjønte hvorfor raske menn kalte showet sitt for "snabbgrabbar"

Gikk også opp et lys for meg når jeg skjønte hvorfor busselskapet ATB het ATB.. "vi tar dæ fra a te b"

DDE tok det også lang tid før jeg skjønte...

Da jeg var yngre sa jeg bare : Diderre, skjønte ikke at det egentlige navnet var "De derre"

du må nok forklare de andre også her, ikke bare dette med busselskapet...

Det tok åpenbart meg lengre tid å forstå det enn det det gjorde for deg :tunge1:

(DDE= Det Det E (er) ? )

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tok åpenbart meg lengre tid å forstå det enn det det gjorde for deg :tunge1:

(DDE= Det Det E (er) ? )

:sjokkert:

Mind. Blown.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(DDE= Det Det E (er) ? )

hehe.. tar dette som at du vil ha svar på de to jeg ikke ga svar på.

jepp. DDE = det det er (bare at det blir d d e på tønder-dialekt ) :smilorange:

Snabbgrabbar: snabb= rask (på svensk). grabbar = menn (på svensk)

den siste trenger jeg vel ikke å utdype

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså nettopp at jeg har blandet Samuel L Jackson og Morgan Freeman ganske ofte. Jeg vet jo at de er forskjellige personer, men jeg sier ofte "Morgan Freeman spilte i den filmen" når jeg egentlig mener Jackson, og omvendt. Og jeg har ikke lagt merke til dette før jeg kikket gjennom IMDB sine sider og fikk en del overraskelser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Jeg brukte forbausende lang tid på å skjønne at når man lager mat og det står 300 gram i oppskriften er det ikke så nøye om det blir 302 gram eksempelvis..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er egentlig veldig pinlig.

Skjønte det ikke før i år at stoler som heter "stressless" heter det, fordi den skal gjøre slik at du "stresser less".. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne er egentlig veldig pinlig.

Skjønte det ikke før i år at stoler som heter "stressless" heter det, fordi den skal gjøre slik at du "stresser less".. :murvegg:

Eller fordi de gjør deg stress-løs, altså stressless :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de sier "I det ganske land"

Har frem til nå trodd at de har sagt "I det danske land"

Trodde det hang igjen fra da vi var i union med danmark..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en eller annen sang på radioen skjønte jeg ikke hvorfor de sang "never go to Norway, never even try", så jeg googlet teksten i dag, det riktige er selvsagt "never gonna know if you never even try". Gir mening, hadde noen faktisk nevnt lille Norge i en sang hadde det nok blitt hovedoppslaget til VG tipper jeg...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en eller annen sang på radioen skjønte jeg ikke hvorfor de sang "never go to Norway, never even try", så jeg googlet teksten i dag, det riktige er selvsagt "never gonna know if you never even try". Gir mening, hadde noen faktisk nevnt lille Norge i en sang hadde det nok blitt hovedoppslaget til VG tipper jeg...

Jeg har hatt et par av de også. Trodde Pink sang "Run as fast as you can to the middle of Norway" i sangen Just like a pill. Det er jo så klart nowhere, ikke Norway.

Også er det en annen sang jeg ikke husker navnet på hvor de synger "I am your angel" eller noe i den duren. I mine ører hørtes det ut som "I am Norwegian," men jeg fikk ikke det til å passe helt :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

B.o.B - So Good gikk på radioen i hele sommer ;)

Suffering from first class cabin fever

Five hour layovers from Norway to Egypt

I'm to the point like the pyramids of Giza

Still lean to the left like the tower out in Pisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At piperensere faktisk er ment til å RENSE PIPER med, og ikke til å lage morsomme ting av i barnehagen. :P Trodde dette fram til jeg var 25.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7

B.o.B - So Good gikk på radioen i hele sommer ;)

Suffering from first class cabin fever

Five hour layovers from Norway to Egypt

I'm to the point like the pyramids of Giza

Still lean to the left like the tower out in Pisa

Haha, det vet jeg, håper du skjønte at det var mest kødd? Norge er så opphengt i at alle slags land, spesielt USA, i det hele tatt vet at vi finnes. Flo Rida nevnte jo også Norge og henviste til 22. juli i "I Cry".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gunfreak

At kråke og skjære er ulike.... Par år siden da, men uansett.. hehe

Begge er en del av kråkefugler så de er i samme gruppe, sammen med ravner og slike ting.

Skjære er forresten kanskje den smarteste fuglen som finnes langt smartere enn de mer kjente pappegøyene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er likevel vesentlige forskjeller, som at kråker er svarte med grå bryst, og skjærer er svarte med hvite bryst, samt lyden de lager. Kra-kra mot ... vel... skvatring? :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Cruella de Vil er en skjult måte å skrive Cruella Devil på. Med ordene cruel og devil heter hun egentlig grusomme/slemme djevel. Ikke akkurat passende for ei barnebok :fnise:

Endret av Samaysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, leste et sted at skjærer skal være like smarte som en åtteåring.

Trodde det var litt sånn kjært barn har mange navn. Trodde skjære var en annen fugl; og at kråke, i tillegg til å bli kalt for kråke også ble kalt for skjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...