Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lærte i helgen at potetgullposer er plastikk. Og jeg som trodde det var ett eller annet metallisk i de, så jeg har ikke sortert de sammen med plast!

Det burde forsåvidt vært et merke på all matemballasje som forklarte i hvilken kategori de skal sorteres.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lærte i helgen at potetgullposer er plastikk. Og jeg som trodde det var ett eller annet metallisk i de, så jeg har ikke sortert de sammen med plast!

Det burde forsåvidt vært et merke på all matemballasje som forklarte i hvilken kategori de skal sorteres.

Det er da slike merker på det meste av emballasje. Og hvertfall på chipsposene i skapet her ;-) En trekant av piler med bilde av en plastpose og en plastflaske i, og en trekant av piler hvor det står PP (=polypropylen, en type plast) under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da slike merker på det meste av emballasje. Og hvertfall på chipsposene i skapet her ;-) En trekant av piler med bilde av en plastpose og en plastflaske i, og en trekant av piler hvor det står PP (=polypropylen, en type plast) under.

Aha.. de har jeg ikke sett før... da må jeg lære meg kodene da. Hva betyr en runding med en pil inni som går rundt på en måte? Og hva med en trekant laget av piler? Det var bare maisboksen av de jeg sjekket som hadde bilde av blokkbokser inni. Resten var bare sånne andre tegn som jeg beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rundingen av piler aner jeg ikke. Tror kanskje det betyr at det går an å resirkulere uten å si noe mer spesifikt. De trekantene av piler har vel som regel et symbol eller noen bokstaver inni/under? Burde finnes en oversikt et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er fire statuer og ikke seks på Ankerbrua/Eventyrbrua, og at alle har som motiv en person i ferd med å bestige et dyr: Per Gynt på reinsdyret, prinsessa på Hvitebjørn kong Valemon, Veslefrikk med fela på hesten, og Kari Trestakk på stuten. Sistnevnte er den norske versjonen av Askepott, og det var også nytt for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strykebrett

At det er fire statuer og ikke seks på Ankerbrua/Eventyrbrua, og at alle har som motiv en person i ferd med å bestige et dyr: Per Gynt på reinsdyret, prinsessa på Hvitebjørn kong Valemon, Veslefrikk med fela på hesten, og Kari Trestakk på stuten. Sistnevnte er den norske versjonen av Askepott, og det var også nytt for meg!

Er det ikke en geit/bukk? Hvis det er reinsdyr har jeg misforstått en stor del av Peer Gynt her merker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en geit/bukk? Hvis det er reinsdyr har jeg misforstått en stor del av Peer Gynt her merker jeg..

Nå ble jeg såpass usikker og nyskjerrig at jeg måtte google Ibsen her.

Hendelsen omtales riktignok som "bukkerittet" - men samtidig var Peer oppe på vidda for å jakte på reinsdyr da dette fant sted.

Ergo, en reinsdyrbukk.

...og så ble jeg sittende og lese Ibsen en mandag formiddag. Kjenner meg småintellektuell, og smått merkelig. Og føler for å snakke på rim resten av dagen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Nå ble jeg såpass usikker og nyskjerrig at jeg måtte google Ibsen her.

Hendelsen omtales riktignok som "bukkerittet" - men samtidig var Peer oppe på vidda for å jakte på reinsdyr da dette fant sted.

Ergo, en reinsdyrbukk.

...og så ble jeg sittende og lese Ibsen en mandag formiddag. Kjenner meg småintellektuell, og smått merkelig. Og føler for å snakke på rim resten av dagen.

Har alltid sett for meg en vær med krøllete horn og langt ragg. Da lærte jeg noe i dag og, fin denne tråden her altså :) Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid sett for meg en vær med krøllete horn og langt ragg. Da lærte jeg noe i dag og, fin denne tråden her altså :) Takk skal du ha!

Selv takk, det var ditt spm som gjorde meg nyskjerrig! Har faktisk lært masse av denne tråden, jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukernavnet til Cho Kon It! :ler:

Hæ, det er viss jeg også litt treg med å skjønne.. Hva er greia med det navnet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At ismerket heter Hennig Olsen, ikke HenniNg Olsen, som jeg alltid har trodd :fnise:

Sånt er jeg også vimsete på. Har enda ikke fått helt med meg om det var Hennes og Mauritz eller Hennez og Maurits eller bare Hennes og Maurits og at jeg har fått Z`en fra et annet lignende navn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånt er jeg også vimsete på. Har enda ikke fått helt med meg om det var Hennes og Mauritz eller Hennez og Maurits eller bare Hennes og Maurits og at jeg har fått Z`en fra et annet lignende navn.

Hennes og mauritz!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, det er viss jeg også litt treg med å skjønne.. Hva er greia med det navnet? :)

Ahh, da ser jeg! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bildet måtte jeg se mange ganger på før jeg skjønte hva teksten skulle forestille. Eller at det i det hele tatt var tekst de rare tegnene over hjertet. Er ikke sikker på om jeg hadde skjønt det enda om det ikke hadde vært spoiler i artikkelen.

afp000469682-kgJhIrHTww.jpg?updated=290120131653

http://www.aftenposten.no/kultur/Grunnlovslogo-skaper-debatt-7105442.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bildet måtte jeg se mange ganger på før jeg skjønte hva teksten skulle forestille. Eller at det i det hele tatt var tekst de rare tegnene over hjertet. Er ikke sikker på om jeg hadde skjønt det enda om det ikke hadde vært spoiler i artikkelen.

http://www.aftenpost...tt-7105442.html

Eg skjønte etterkvart, men det var ikkje lett nei. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...