agg Skrevet 17. januar 2013 #2621 Del Skrevet 17. januar 2013 Svigermor er svensk, og snakker en slags variant av svorsk, jeg er ikke så god til å fange opp hvilke ord som er norske og hvilke som er svenske. Da hun flere ganger hadde spurt samboeren om hvordan det gikk med "kosing", følte jeg at vi måtte ta en prat om hvor mye han delte med mammaen sin. Jeg forklarte oppskaket at hun ikke hadde noe med vår kosing (jeg tenkte sexliv..), han kunne da informere meg om at "kosing" på svensk var penger.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 17. januar 2013 #2622 Del Skrevet 17. januar 2013 Svigermor er svensk, og snakker en slags variant av svorsk, jeg er ikke så god til å fange opp hvilke ord som er norske og hvilke som er svenske. Da hun flere ganger hadde spurt samboeren om hvordan det gikk med "kosing", følte jeg at vi måtte ta en prat om hvor mye han delte med mammaen sin. Jeg forklarte oppskaket at hun ikke hadde noe med vår kosing (jeg tenkte sexliv..), han kunne da informere meg om at "kosing" på svensk var penger.. hahaha, hvordan tok han det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agg Skrevet 17. januar 2013 #2623 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) hahaha, hvordan tok han det? En kombinasjon av at han synes det var hysterisk morsomt, og at det var litt bekymringsverdig at jeg oppriktig trodde han ville delt noe sånt med moren sin Edit: jeg unnlot å si noe om hvor furt jeg ble når han svarte nøkternt "det går helt greit.." på spørsmålet om kosing og, haha Endret 17. januar 2013 av Marla 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 17. januar 2013 #2624 Del Skrevet 17. januar 2013 I et butikkvindu her i byen er det satt opp noen trebokstaver: KØTTDKRÆP. Jeg syntes det var et festlig påfunn å bare stille ut noen tilfeldige bokstaver slik. Den 20. gangen eller så forbi der, så jeg plutselig hva det sto... Hva sto det da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 17. januar 2013 #2625 Del Skrevet 17. januar 2013 Hva sto det da? Jeg burde egentlig la dere lese det 19 ganger til... men OK: "Cut the crap"...! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 17. januar 2013 #2626 Del Skrevet 17. januar 2013 Haha, jeg tenkte noe dansk jeg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 17. januar 2013 #2627 Del Skrevet 17. januar 2013 Jeg var lenge sikker på at det hadde noe med kjøtt å gjøre. Et slags pålegg kanskje. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 17. januar 2013 #2628 Del Skrevet 17. januar 2013 Det gikk et par lys opp for meg her en dag, pinlige sådan. Det er et område i Oslo som heter Bekkelaget, trodde det bare var et eller annet idrettslag jeg! Å være gravid utenfor livmoren, jeg har ikke satt meg inn i graviditet utenfor livmoren, men jeg trodde i grunn at det var når det befruktede egget hadde kommet seg gjennom veggen i livmoren og satt seg fast utenfor, eller vandret videre til magesekken eller noe Det er visst når det befruktede egget ikke kommer seg fra eggstokklederen, eller noe sånt noe, og dit det skal være i livmoren. Ooookay, lissom Ikke at jeg skal være skråsikker, men jeg mener faktisk jeg så en dokumentar en gang hvor ei dame faktisk var gravid utenfor livmoren. Det hadde blitt "skutt" ut et eller annet sted fra eggstokkene og festet seg på livmorveggen, men på utsiden. Etterhvert som babyen vokste fikk damen uutholdelige smerter da babyen sparket og knuffet direkte på innvollene. Graviditeten ble oppdaget ganske sent i svangerskapet og det var visst et mirakel at fosteret levde og dessuten livsfarlig for mor. Hvis jeg ikke husker feil overlevede både barn og mor, men det var et helt unikt tilfelle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 18. januar 2013 #2629 Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg skjønte ikke helt dette med "sanitet". Jeg trodde at folk som jobbet med sanitet var folk som jobbet med rengjøring eller noe... Sanitetspersonell fra forsvarets flykommando blir litt sært da. Er det bare jeg som tenker do når jeg hører sanitet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 18. januar 2013 #2630 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Jeg skjønte ikke helt dette med "sanitet". Jeg trodde at folk som jobbet med sanitet var folk som jobbet med rengjøring eller noe... Sanitetspersonell fra forsvarets flykommando blir litt sært da. Er det bare jeg som tenker do når jeg hører sanitet? Sanitet er jo mye hygiene, da, så du var ikke heeelt borte vekk. =) Sakset fra Wikipedia: Sanitet er en militær våpenart som omfatter det militære helsevesen. Sanitetens oppgave er å sørge for styrkenes hygiene og behandle og forebygge skader og sykdom. Dog; jeg reagerer litt på at det er en våpenart, ser plutselig litt for meg hvordan de angriper motstanderne med anti-bakterielle såper. Kan ikke tenke meg at det er veldig effektivt, egentlig. Og jeg er nok ikke så mye bedre: Min første tanke, når jeg hører "sanitet", er sanitetsbind. =P Og i min lille fantasiverden er dermed Sanitetsforeningen en slags sy-forening for eldre kvinner, som sitter og syr bind. Selv om jeg selvsagt vet at det ikke er sånn. Det er bare litt morsomt å se det for seg. Og sanitetspersonell deler ut bind til soldatene, for å hindre sykdommer. Eller nei. Men alt blir litt morsommere ved å være teit, selv om man vet bedre. Endret 18. januar 2013 av Raven Emerald 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 18. januar 2013 #2631 Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg syntes "sanitetsforeningen" var så flaut av samme grunn, da jeg var liten. Jeg fikk omtrent de samme assosiasjonene. Og bokbind. Så ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 18. januar 2013 #2632 Del Skrevet 18. januar 2013 Ikke at jeg skal være skråsikker, men jeg mener faktisk jeg så en dokumentar en gang hvor ei dame faktisk var gravid utenfor livmoren. Det hadde blitt "skutt" ut et eller annet sted fra eggstokkene og festet seg på livmorveggen, men på utsiden. Etterhvert som babyen vokste fikk damen uutholdelige smerter da babyen sparket og knuffet direkte på innvollene. Graviditeten ble oppdaget ganske sent i svangerskapet og det var visst et mirakel at fosteret levde og dessuten livsfarlig for mor. Hvis jeg ikke husker feil overlevede både barn og mor, men det var et helt unikt tilfelle. Greit jeg ikke har så mye kunnskap om anatomi og graviditet, men jeg forstår virkelig ikke hvordan dette kunne gå til, hvordan var det mulig å overleve for fosteret utenfor livmoren? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 18. januar 2013 #2633 Del Skrevet 18. januar 2013 Greit jeg ikke har så mye kunnskap om anatomi og graviditet, men jeg forstår virkelig ikke hvordan dette kunne gå til, hvordan var det mulig å overleve for fosteret utenfor livmoren? Jeg tror det var denne dokumentaren jeg så det i. Jeg skjønner det ikke jeg heller, egentlig. Ganske utrolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AloeVera Skrevet 18. januar 2013 #2634 Del Skrevet 18. januar 2013 Slike kjedebrev som var populært før interentt. Man fikk et brev med en liste med navn og så skulle man sende postkort til det øverste navnet og skrive sitt navn nederst på listen og sende videre til x antall nye. Så skulle man til slutt få mange forkjellige postkort fra landet rundt. Altså, til poenget mitt. Jeg trodde det het kjedebrev fordi det var noen som kjedet seg når de gjorde det. Det var tross alt dødskjedelig og jeg fikk aldri noen postkort! Men fikk senere vite at det het det siden brevet gikk kjede.. heh heh heh 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 18. januar 2013 #2635 Del Skrevet 18. januar 2013 Apropos kjede.. Jeg trodde det het kjederøyking når noen tok en røyk når de kjedet seg, men mange jeg kjenner påstår det betyr å tenne en ny med en gang man er ferdig med en.. Altså røyke i kjede.. Men vet ikke hva som er riktig da.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 18. januar 2013 #2636 Del Skrevet 18. januar 2013 Apropos kjede.. Jeg trodde det het kjederøyking når noen tok en røyk når de kjedet seg, men mange jeg kjenner påstår det betyr å tenne en ny med en gang man er ferdig med en.. Altså røyke i kjede.. Men vet ikke hva som er riktig da.. Åh, jeg også! Skjønte det ikke før vi fikk en amerikansk gutt i klassen, og han kalte det for "chainsmoking". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 18. januar 2013 #2637 Del Skrevet 18. januar 2013 I et butikkvindu her i byen er det satt opp noen trebokstaver: KØTTDKRÆP. Jeg syntes det var et festlig påfunn å bare stille ut noen tilfeldige bokstaver slik. Den 20. gangen eller så forbi der, så jeg plutselig hva det sto... Var det utenfor den frisørsalongen i Bergen med samme navn? Hehe, høres ut som noe de kunne ha funnet på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AloeVera Skrevet 18. januar 2013 #2638 Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg jobbet i kassa på rema før og da solgte vi slike: En fugepistol! Dette ble slått inn på kassen og jeg leste "fuglepistol" og tenkte for meg selv at dette var da en svært forferdelig ting å selge/kjøpe. Gikk opp for meg ganske fort at det sto fugepistol da, men den stunden da jeg trodde det var fuglepistol var mer enn lang nok 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helena83 Skrevet 18. januar 2013 #2639 Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg fant for ikke så veldig lenge siden ut at det finnes en "gå til toppen" knapp nederst på siden her inne på KG 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan Skrevet 18. januar 2013 #2640 Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg fant for ikke så veldig lenge siden ut at det finnes en "gå til toppen" knapp nederst på siden her inne på KG Og plutselig ble KG-hverdagen så mye enklere... Takk for tipset 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå