Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trodde faktisk ganske lenge at det het "Bengal-lakk" men fikk påpekt for en liten stund siden at det heter "Benga-lakk". Synes nå begal-lakk er tøffere jeg da. Litt sånn bengal tiger liksom ;)

Jeg og venninen min tullet med et gatenavn i oslo når vi flyttet dit og enda husker jeg ikke hva det ordenlige navnet er, nå går det bare i "Heggehaugdalsveien". Hjelp ;)

Hedgehaugsveien?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lurifix

Alltid lurt på hvordan folk i fattige ghettoen klarer å bli så tjukk. Men så lærte jeg jo at billig mat er kun masse fett og ikke noe annet. Da lyste lyspæra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Alltid lurt på hvordan folk i fattige ghettoen klarer å bli så tjukk. Men så lærte jeg jo at billig mat er kun masse fett og ikke noe annet. Da lyste lyspæra.

Det er noe jeg syns er ekstremt rart, i norge er frukt og grønt billig, ris er bilig, poteter er billig osv.

Mens mcdoalds er dyrt som faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg syns er ekstremt rart, i norge er frukt og grønt billig, ris er bilig, poteter er billig osv.

Det handlar jo meir om kunnskap om, og moglegheit for, matlaging.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk et par lys opp for meg her en dag, pinlige sådan.

Det er et område i Oslo som heter Bekkelaget, trodde det bare var et eller annet idrettslag jeg!

Å være gravid utenfor livmoren, jeg har ikke satt meg inn i graviditet utenfor livmoren, men jeg trodde i grunn at det var når det befruktede egget hadde kommet seg gjennom veggen i livmoren og satt seg fast utenfor, eller vandret videre til magesekken eller noe :sjenert:

Det er visst når det befruktede egget ikke kommer seg fra eggstokklederen, eller noe sånt noe, og dit det skal være i livmoren.

Ooookay, lissom :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å være gravid utenfor livmoren, jeg har ikke satt meg inn i graviditet utenfor livmoren, men jeg trodde i grunn at det var når det befruktede egget hadde kommet seg gjennom veggen i livmoren og satt seg fast utenfor, eller vandret videre til magesekken eller noe :sjenert:

Det er visst når det befruktede egget ikke kommer seg fra eggstokklederen, eller noe sånt noe, og dit det skal være i livmoren.

Ooookay, lissom :ler:

Du får trøste edeg med at du ikke er den eneste som har trodd det. Skjønte det selv for noen måneder siden, er 26..... :flau:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurifix

Fordi på mcdonalds i norge må alle ansatte bli betalt 130+kr i timen. I usa er det vel alt fra 7-10 dollar i timen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At navnet Mooncup ikke har noe med mystikk, eventyr og romantiske måneskinnsnetter å gjøre - men rett og slett mensen... det månedlige... men at det selvfølgelig er valgt pga nettopp slike assosiasjoner!

Endret av Pringle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dager siden gikk det opp for meg at Karius og Baktus har fått navnene sine fra karies og bakterie. Hehe, plutselig ga det litt mer mening! :)

haha! Den a-ha opplevelsen hadde jeg og for ikke så lenge siden:p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venninen min tullet med et gatenavn i oslo når vi flyttet dit og enda husker jeg ikke hva det ordenlige navnet er, nå går det bare i "Heggehaugdalsveien". Hjelp ;)

Haha, så bra versjon:D Det heter forresten "Hegdehaugsveien" ;) Surrer ofte med gatenavn i Oslo selv da, selv om jeg har bodd her lenge.. sliter med alle de som er kalt opp etter div. menn, stokker dem om hele tiden:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neee-eeeeeeiiiiiiii? :sjokkert:

det går tydeligvis an å synge begge deler? :klo:

søndagsklær:

http://barne.koordin...id=27&Itemid=92

http://www.barnesang...-lille-lam.html

forskjellige klær:

http://barnesanger.w..., bæ lille lam

etter min tolkning, så er den engelske originalteksen med forskjellige klær. så noen norske

oversettelser er nok bare oversatt veldig direkte fra engelsk.

Har alltid irritert meg over de som skriver/synger søndagsklær. Men dersom den engelske har klær så synger du den annerledes enn meg. Der får de jo bare utlevert en sekk med ull hver :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen dager siden gikk det opp for meg at Karius og Baktus har fått navnene sine fra karies og bakterie. Hehe, plutselig ga det litt mer mening! :)

det visste ikke jeg :O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk i barnehagen besøkte vi politistasjonen, og fikk blant annet se glattcellen. Trodde at det var slik det var i alle fengsler til langt opp i tenårene. Trodde at i sånne celler kunne man sitte i mange år, og jeg håpet virkelig jeg aldri havnet der!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg lage chili con carne, og i oppskriften stod det at det ikke var en meksikansk rett, men mest sannsynlig fra texas. Da skjønte jeg greia med ordet "Tex-Mex". Det har aldri slått meg før.. :rodme:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag skulle jeg lage chili con carne, og i oppskriften stod det at det ikke var en meksikansk rett, men mest sannsynlig fra texas. Da skjønte jeg greia med ordet "Tex-Mex". Det har aldri slått meg før.. :rodme:

Ikke meg heller :ler: Har bare tenkt at det er fordi det rimer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et butikkvindu her i byen er det satt opp noen trebokstaver: KØTTDKRÆP. Jeg syntes det var et festlig påfunn å bare stille ut noen tilfeldige bokstaver slik. Den 20. gangen eller så forbi der, så jeg plutselig hva det sto...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...