Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig greid å venne samboeren av med å knekke spaghettien i to :nigo:

Endret av Cho Kon It
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det var irriterende at spaghetti ikke passet i kasserollen siden de er så lang, men så fant jeg jo ut man kan jo bare knekke spaghettien :icon_lol: men så glemte jeg det igjen og nå når jeg skulle lage spaghetti igjen så irriterte jeg meg over det samme igjen. Men etter å ha laget spaghetti noen ganger nå så kom jeg på igjen at man kan jo bare knekke den spaghettien i to så alt får plass.

Jeg trenger seriøs hjelp. :icon_lol:

Men hvorfor vil du ha kortere spagetti? Det er jo meningen at den skal være lang.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor vil du ha kortere spagetti? Det er jo meningen at den skal være lang.

?!?! Jeg liker at det er "fire and forget". Når du knekker alt i 2 så er alt i vannet med en gang. Så venter du 10 minutter eller hva det nå er. Når du vil ha alt langt så må du passe på at alt går ned i vannet. Spiser det jo like lett, har ofte kjøttdeig sammen og da er det enklere med kortere spaghetti(for meg hvertfall)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

?!?! Jeg liker at det er "fire and forget". Når du knekker alt i 2 så er alt i vannet med en gang. Så venter du 10 minutter eller hva det nå er. Når du vil ha alt langt så må du passe på at alt går ned i vannet. Spiser det jo like lett, har ofte kjøttdeig sammen og da er det enklere med kortere spaghetti(for meg hvertfall)

Det tar jo omtrent 4 sekunder fra du legger spaghettien i vann til den er myk nok til å dytte nedi resten :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde slike selvlysende stjerner og måner i taket mitt når jeg var liten, trodde opp til jeg var ca 10-12 år gammel at det var noe man fant i sjøen som gjorde at det lyste om natten siden på min dialekt høres selvlysende og sjølysende ca helt likt ut :vetikke:

Jeg trodde også at dildoer var proteser for menn som har mistet penisen sin opp til sent barneskulen..

Eg er meir sjokkert/imponert over at du visste kva ein dildo var frå tidleg på barneskulen! Sånt visste ikkje eg om før ungdomsskulen, minst...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er det vanligste? Det er jo lettere å spise spaghettien når den er lang!

Jeg synes ikke det er lettere, men det er mer stas med lang spaghetti!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gressløk

Kort spaghetti er et rent helvette på gaffelen, da.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde klippfisk og lutfisk var egne fiskearter helt til jeg var 18.

Samme år fant jeg ut at Edvard Munch faktisk var norsk og ikke fransk eller noe...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde i helga: Så på filmen "101 dalmantinere" sammen med kjæresten min og tantebarnet vårt på 8 år.

Så viste de Glenn Close som lo sin ondskapsfulle latter idet hun satte seg inn i bilen sin..med nummerskiltet "De Vil" på. Og jeg utbrøt "De vil!! Devil!!!" Aaaaldri tenkt på at hun faktisk heter Devil/Djevel. Da jeg var liten sa vi det jo bare deVill, så jeg trodde det var noe fransk eller noe.

Åtteåringen (som forøvrig er engelskspråklig) skjønte det der! Men jeg...neidaa! :kari:

Kjæresten fikk seg en god latter, for det var ikke akkurat nytt for henne, hehe!

Endret av Rainbow81
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde i helga: Så på filmen "101 dalmantinere"

Det tok litt tid før jeg fikk med meg at det heter dalmatinere også (ikke dalmantinere). Men lenger tid før jeg oppdaget at hesterasen er lipizzaner, ikke lippizianer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok litt tid før jeg fikk med meg at det heter dalmatinere også (ikke dalmantinere). Men lenger tid før jeg oppdaget at hesterasen er lipizzaner, ikke lippizianer.

Herregud. Der kan du se. Nok en ting med den filmen jeg ikke visste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde i helga: Så på filmen "101 dalmantinere" sammen med kjætesten min og tantebarnet vårt på 8 år.

Så viste de Glenn Close som lo sin ondskapsfulle latter idet hun satte seg inn i bilen sin..med nummerskiltet "De Vil" på. Og jeg utbrøt "De vil!! Devil!!!" Aaaaldri tenkt på at hun faktisk heter Devil/Djevel. Da jeg var liten sa vi det jo bare deVill, så jeg trodde det var noe fransk eller noe.

Åtteåringen (som forøvrig er engelskspråklig) skjønte det der! Men jeg...neidaa! :kari:

Haha! Det har jeg aldri tenkt over før!

Antok bare at det var Cruella "fra Byen", fordi hun kledde seg så fasjonabelt.

Endret av Chloe-
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skjedde i helga: Så på filmen "101 dalmantinere" sammen med kjæresten min og tantebarnet vårt på 8 år. (...)

Her gikk det nettopp opp et lys for meg og.. :sjenert:

Spurte samboeren min om han visste det, og han sa bare "hallo, det står jo på bilen". Han HUSKET det til og med!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lenger tid før jeg oppdaget at hesterasen er lipizzaner, ikke lippizianer.

Hos meg var det først Lipzianer, så Lippizianer, og så ble det til slutt riktig for ca. 6 år siden. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det ene verset til "Hit me baby one more time" - Britney spears, så trudde jeg hu sang "My nam nam gucci Im on my mind", skjønte aldri hva hu mente med den setninga, men for tre uker siden(etter å ha hørt sangen i maange år) fant jeg ut at hu synger "When I'm not with you I lose my mind".. Heldigvis trudde venninna mi det samme, så da er ikke jeg den eneste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom nettopp på hvorfor kinderegg er ment for barn: Kinder betyr jo rett og slett barn!

At det er leker inni eggene burde kanskje også fått en bjelle til å ringe.

I det ene verset til "Hit me baby one more time" - Britney spears, så trudde jeg hu sang "My nam nam gucci Im on my mind", skjønte aldri hva hu mente med den setninga, men for tre uker siden(etter å ha hørt sangen i maange år) fant jeg ut at hu synger "When I'm not with you I lose my mind".. Heldigvis trudde venninna mi det samme, så da er ikke jeg den eneste.

Hongkong, chingchong, pekingand!

..så, ikke så langt unna.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på Beat for Beat jule-utgave og da gikk det opp for meg. På Do they know its Christmas? synger de "heeeeal the woooorld" i refrenge gjentatte ganger.. Jeg har alltid trodd det var "weee dooon't waaaaant"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på Beat for Beat jule-utgave og da gikk det opp for meg. På Do they know its Christmas? synger de "heeeeal the woooorld" i refrenge gjentatte ganger.. Jeg har alltid trodd det var "weee dooon't waaaaant"

Jeg trodde det var Feed the woooorld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var Feed the woooorld.

Nå slo jeg opp på google og fant lyricsene og det ser ut til at du har rett. Da hadde vel damene som sang også feil da... Eller så hørte jeg feil igjen? :ler: Feil ble det hvertfall uansett fra min side :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...