Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

men det gjør jo det :jolie: (ingen bramseil her i gården)

Uttrykket "Splitte mine bramseil" kommer fra seilskutetida, og har absolutt null med brannseil å gjøre! :Hehe:

Bramseil, er rett og slett ett seil på en svær seilbåt.

Fant denne tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttrykket "Splitte mine bramseil" kommer fra seilskutetida, og har absolutt null med brannseil å gjøre! :Hehe:

Bramseil, er rett og slett ett seil på en svær seilbåt.

Fant denne tråden.

Jupp, regnet med det (splittet seilene i storm, er det ikke noe sånt? orker ikke se linken din). Men brannseil er jo det man har fra den fine barndommen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk opp for meg i går at fårikål er faktisk får i kål!

Min mamma lager elgikål. Det er godt det også. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bandet Iron Maiden ikke hadde noe med jernkvinner (Eller Margareth Thatcher for den saks skyld) å gjøre, men at de tok navnet sitt fra torturinstrumentet...

At 'kom 'an ketsjup'- vitsen ikke er spesielt morsom på norsk, og at pun'et bare kommer frem på engelsk..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lurifix

At det er noe som heter spaghettini. Skulle kjøpe spaghetti og skjønte ikke hvorfor det var 2 "like" spaghettipakker men prisen var forskjellig. Var ikke før jeg jobbet i butikk og stablet ut de varene at jeg oppdaget aaaaaahhh spaghettini :klaske:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

At det er noe som heter spaghettini. Skulle kjøpe spaghetti og skjønte ikke hvorfor det var 2 "like" spaghettipakker men prisen var forskjellig. Var ikke før jeg jobbet i butikk og stablet ut de varene at jeg oppdaget aaaaaahhh spaghettini :klaske:

hva i alle dager er spaghettini? :klo:

(ja, jeg kan google det, men jeg føler liksom at det er poenget med tråden her, at man ikke skal :P )

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(ja, jeg kan google det, men jeg føler liksom at det er poenget med tråden her, at man ikke skal :P )

Tja, liten spaghetti?

Den er litt tynnere enn vanlig spaghetti og skal som regel kokes et par minutter kortere, det er igrunnen hele forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurifix

Tynnere spaghetti. Spaghettoni er tykkere spaghetti.

the-more-you-know.gif?w=510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lærere betalt over sommeren? Det er jo litt rart at de skal ha flere måneder med betalt ferie, men om de ikke får betalt om sommeren må de jo slite med økonomien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får lærere betalt over sommeren? Det er jo litt rart at de skal ha flere måneder med betalt ferie, men om de ikke får betalt om sommeren må de jo slite med økonomien.

Lærere har like lang ferie som alle andre, men de har avspasering. En arbeidsuke for lærere skal være ca. 42 t i uka. Noen jobber jo mindre, mens andre jobber mye mer!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Calavi

Skjønte først i går, etter flere år, at Gnarls Barkley som synger sangen Crazy faktisk er Cee Lo Green. Har alltid syntes de har hatt så lik stemme. Til og med da jeg så en video av Cee Lo der han sang Crazy tenkte jeg bare "De høres jo helt klin like ut :sjokkert: ". Ringte ikke en liten bjelle en gang.. Jaja :sjenert:

Endret av Calavi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ismerket heter Hennig Olsen, ikke HenniNg Olsen, som jeg alltid har trodd :fnise:

HÆ? Seriøst?? :sjokkert: sykt, det har jeg ALDRI lagt merke til... Var 100% sikker på det var HenniNg Olsen jeg og... til nå! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønte først i går, etter flere år, at Gnarls Barkley som synger sangen Crazy faktisk er Cee Lo Green. Har alltid syntes de har hatt så lik stemme. Til og med da jeg så en video av Cee Lo der han sang Crazy tenkte jeg bare "De høres jo helt klin like ut :sjokkert: ". Ringte ikke en liten bjelle en gang.. Jaja :sjenert:

Pirke pirke. Gnarls Barkley er navnet til duoen Cee Lo Green/Danger Mouse. Det er fortsatt Cee Lo Green som synger i begge tilfellene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jasså? jeg har aldri hørt om noen av disse 2 variantene.. hva er vitsen med dem når man har vanlig spagetti da? :klo:

Det jeg lærte i dag er at riksmål og bokmål er forskjellige på såpass nymotens ord som spagetti. Det er spagetti som er korrekt bokmål, mens på riksmål så heter det spaghetti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lærte i dag er at riksmål og bokmål er forskjellige på såpass nymotens ord som spagetti. Det er spagetti som er korrekt bokmål, mens på riksmål så heter det spaghetti.

Hvem skriver riksmål? Er det ikke bare bokmål og nynorsk som brukes? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det heter dåsemikkel og ikke gåsemikkel. Forferdelig flaut, men har alltid trodd det. fant ut at det ikke var sånn når jeg tok en diskusjon om at det burde hete gjessemikkel (gås i flertall). Tror aldri jeg har følt meg så dum før. Men har bare aldri fått det med meg,

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...