Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husker når jeg var 14-15 år så trodde jeg at låten"dude looks like a lady" av Aerosmith het "do it like a lady" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, hvor har du lest at jeg er lesbisk? :fnise:

Kan forsåvidt opplyse at jeg er bifil da :gjeiper:

Jeg er sikker på at du har snakket om "kona" osv. :fnise: Jaja, så fjern kan man være! (Var jo ikke HELT vanvittig siden du er bifil, men hvis du er gift med en mann, så.. ja..)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Gangam style eller hva det er for noe er en slags låt som er visstnok populært og greier. Skjønner fortsett ikke noe om den hypen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig innså jeg at "Folkevogn" ikke er en gammel boble, men en hvilken som helst Volkswagen. Har alltid sett for meg slike:

http://t3.gstatic.co...BrhEt1K00PlZEGw

Gremmer meg over reaksjonen min sist noen fortalte meg om folkevognen de hadde kjøpt seg. "Åh, folkevogn!? Så moro, det var spenstig!"

Ja, skikkelig spenstig med en 2009 Passat :sjenert:

Folkevogn ER de gamle Boblene =) Er bare sånne teite mennesker som feks. typen min som kaller merket Folkevogn for "Det er jo det VW betyr"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at du har snakket om "kona" osv. :fnise: Jaja, så fjern kan man være! (Var jo ikke HELT vanvittig siden du er bifil, men hvis du er gift med en mann, så.. ja..)

Det er nok FruBeist du mener :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

Jeg blander også litt i Raindrops og Dreamdrops. Nå har jeg lært meg nickene, men har problemer med å huske hvem som har sagt hva og «hvem som er hvem». Tror kanskje Dreamdrops er hun som bor i nærheten av meg? Hmm!

korrekt Tonje!

jeg har faktisk ikke tenkt over at det er mulig å blande de to jeg...

men dere som sliter med det, kan jo forsøke å tenke at RAINdrops bor nordover, der det er

kaldt og REGNete.. hehee...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte lang tid før jeg skjønte at Cetaceans uttales setaceans, og ikke ketaceans.

Jeg er veldig dårlig i latin.

Ja, den var flau, gitt! Siden folk flest kan latin på rams, mener jeg. Litt av en tabbe.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

korrekt Tonje!

jeg har faktisk ikke tenkt over at det er mulig å blande de to jeg...

men dere som sliter med det, kan jo forsøke å tenke at RAINdrops bor nordover, der det er

kaldt og REGNete.. hehee...

Smart! Den huskeregelen var så enkel at jeg faktisk tror jeg kommer til å huske den, haha.

Brukte lang tid før jeg skjønte at Cetaceans uttales setaceans, og ikke ketaceans.

Jeg er veldig dårlig i latin.

Er det et ord de fleste kjenner til, da? Aldri hørt om det før en gang jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Er det et ord de fleste kjenner til, da? Aldri hørt om det før en gang jeg.

Det er et ganske vanlig ord, for folk som leser om whaler(cetacea) er det lantinske kavnet på orderen for hvaler, og jeg drev å leste masse om dem, og utalte altid cetacea som ketacea, var først når jeg så en youtube video jeg fikk høre noen si det høyt og jeg skjønte hvordan man skulle uttale det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Sikkert i enkelte, svært smale kretser.

Så godt som alle biologer(og det er en hundretusner av dem) Kan lese latin til et vist punkt, i hvertfall nok til at de kan lese seg frem til hvordan man utaler lantine navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et ganske vanlig ord, for folk som leser om whaler(cetacea) er det lantinske kavnet på orderen for hvaler, og jeg drev å leste masse om dem, og utalte altid cetacea som ketacea, var først når jeg så en youtube video jeg fikk høre noen si det høyt og jeg skjønte hvordan man skulle uttale det.

Nå kom jeg på at jeg kunne det ordet (fordi jeg spiller Zoo Tycoon, og der står de latinske navnene på dyrene også.. :sjenert: )!

Men jeg har alltid uttalt det Setakea. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt som alle biologer(og det er en hundretusner av dem) Kan lese latin til et vist punkt, i hvertfall nok til at de kan lese seg frem til hvordan man utaler lantine navn.

Jeg "bruker" (copy&paste) bare latin når jeg skal google opp en norsk wikipedia-artikkel om ett dyr, når jeg ikke aner hva det engelske ordet tilsvarer på norsk. Dog, jeg hadde en anelse om at det handlet om hvaler (tippet vel egentlig delfiner), så jeg har vel antagelig googlet det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg fant nettopp ut at NAV ikke står for noe som helst. Jeg satt og grublet litt og måtte google, og da fant jeg dette:

I startfasen var det et forslag om at det skulle stå for Ny Arbeids- & Velferdsforvaltning, men dette ble nedstemt. Så konkluderte man heller med at NAV er et egetnnavn, og ikke en forkortelse for noen ting som helst – det representerer rett og slett et NAV (det som er midt i et sykkelhjul).

Og da lurte jeg litt på hvordan et nav (i et sykkelhjul) ser ut, jeg er ingen dreven syklist og veit ikke hva alle delene heter, men et nav ser sånn ut. Da lærte jeg noe nytt i dag også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fram til forrige uke trodde jeg at heamoglobin var noe fra Ringenes Herre :flau:

Haha, så søtt! :ler: Kan du utdype nøyaktig hva? En slektning av hobbitene, eller mer type gjenstand, skogsvesen e.l?:)

NAV som forkortelse står forresten fir Norske Akevitters Venner, og har gjort det lenge før Aetat ble lagt ned!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...