Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Only God can judge me" = bare Gud kan dømme meg, ingen andre kan dømme meg

"God can only judge me" = Gud kan bare dømme meg, han kan ikke gjøre noe annet

Poenget til han du svarte med dette innlegget var nok at historien om lillebroren din har, i motsetning til hva du åpenbart trodde, ingenting i denne tråden å gjøre!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget til han du svarte med dette innlegget var nok at historien om lillebroren din har, i motsetning til hva du åpenbart trodde, ingenting i denne tråden å gjøre!

Var ikke jeg som postet den historien, men ja, den var vel egentlig litt utenfor temaet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at det var to vers til på sangen?

Per, han gikk for presten

spør om han var kar

i den nye vesten

som han fikk av far

Nå er Per og Lisa

gamle må du tro

Men den gamle visa

synger begge to

Eg har lært

"Per han stod for presten,

spør om han var kar,

i den nye vesten,

lignet han på far"

:)

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke jeg som postet den historien, men ja, den var vel egentlig litt utenfor temaet ;)

Beklager, en feilaktig antakelse fra min side:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at det var to vers til på sangen?

Per, han gikk for presten

spør om han var kar

i den nye vesten

som han fikk av far

Nå er Per og Lisa

gamle må du tro

Men den gamle visa

synger begge to

Det viste jeg! :jepp: Lærte det i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Jeg skjønte teksten på "Lisa gikk til skolen" i går... Jeg hadde aldri skjønt hvorfor den gikk "tripp tripp trippesa", det ga jo ingen mening... :kari: Ikke at "tripp tripp tripp det sa" er så intelligent heller, men.

jeg har også alltid sunget "tripp tripp trippesa" , men jeg har ikke tenkt over at det ikke gir noen mening en gang jeg :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke gått opp for meg før nå at det faktisk bare er i norge vi kaller det for OL! Var ikke før jeg så på programmet til en svensk TV-kanal og det sto OS London..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vekker tråden til live igjen med denne pinlige innrømmelsen.

Som vi alle vet koker vann ved (ca.) 100 grader og blir ikke noe varmere. Vel, jeg trodde i lang stund at det gjaldt for alt. Altså at 100 grader var makstemp. Nvm det faktum at jeg visste at solens overflate var 5500 grader Celsius - her i verden kan ikke ting bli varmere enn 100. Litt som prosentregning (selv om det ikke stemmer heller :gjeiper: ). Derfor ble jeg som ung ungdom ganske forvirret av ulike metallers smelte- og kokepunkt. Har heldigvis få sånne historier :wink:. Og føler meg fortsatt smartere enn min klassekamerat på vgs - "når noe smelter... blir det fast da?" (sagt i naturfagtimen om de tre klassiske aggregattilstandene)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok en stund før jeg skjønte at alle de rare og sprø "klippene" som kommer fram i hodet dagen etter man har drukket litt for mye drikke med 40% er ting som har skjedd kvelden før og ikke bare ting jeg har drømt/fantasert om :/

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i slutten av tenårene da jeg skjønte at det het rørlegger og ikke rørlege :sjenert:

Jeg vet også om en som var hele 40 før han fant ut at det var rørlegger og ikke rørlege. Han trodde derimot at det var en lege som var spesialist på alt som hadde med rør og tarmer og gjøre (øyelege, hudlege etc.). (Han var riktignok engelsk og hadde flyttet til Norge da :fnise: )

Endret av Fashionistaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag tok jeg cowboy=kugutt :gjeiper: Ti mitt forsvar går jeg ikke rundt og oversetter engelske ord.

Og alle disse nederlenderne som sa de var fra Holland gjorde det lille hodet mitt (som barn - 6-12 år) ganske forvirret. Hvor er dette Holland-landet?

Endret av melly666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holland er (i tillegg til å være et gammelt navn for Nederland) tatt fra Grevskapet Holland, altså en del av Nederland.

Jada, jeg vet det :) Men skjønte ikke det som barn da alle jeg snakket med på ferie sa de var fra Holland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan muligvis tilgis siden det mystiske norske dyret "storfe" faktisk skifter kjønn under slakting. Fra ku til okse på null komma svitsj!

De bare feilmerker kjøttet. En liten slurvefeil altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn Lion sjokolade. King Size. Lion King Size. Løvenes Konge Størrelse.

Eeh, hæ? Alle store sjokolader heter jo king size...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurifix

Eeh, hæ? Alle store sjokolader heter jo king size...

Men er de løvenes konge størrelse? ;)

Endret av Lurifix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...