Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hm... Jeg er "godt voksen" som det kalles, men det er kun noen dager siden det gikk opp for meg hvorfor sånn ryggsekk med vann/sugerør heter camelback. :klappe: for den!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lærte ved å lese denne tråden at panter ikke er en egen art! :hakeslepp:

Og at det heter ET KJEVLE? Noe så rart... Har alltid sagt en kjevle, den kjevlen/kjevla, hadde aldri falt meg inn og sagt gi meg "kjevlet mitt" haha!

Endret av vaniljeis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det var Christiania Spigerverk som betale for å lage "speilbassenget", og derfor har det blir kalt spikersuppa på folkemunne :)

Takk for folkeopplysningen - dette har jeg ikke visst før nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår skjønte jeg hva uttrykket "cushion for the pushin" faktisk betyr... eller, jeg har jo forstått det før også at det hadde med sex å gjøre men jeg har ikke sett det skriftelig før så jeg har aldri helt visst hva det siste ordet var:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet det folk sier..

"Penger vokser ikke på trær!"

"JO, det gjør de. Penger er laget av papir som er laget av tre"

Vel, jeg trodde alltid de mente at det var KRONESTYKKENE som kom fra treet? Aner ikke hvordan jeg kunne tro noe så dumt, men jeg tenkte en gang at de brente maange lag med papir sammen ved så høy temperatur at det ble metall :fnise: Tenkte ikke over det noe mer, før det plutselig en dag gikk opp for meg at det var SEDLENE de mente! :sjenert:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om jeg har tatt fly fra denne flyplassen veldig mange ganger i mitt liv, fra jeg var bitteliten, var jeg 20 da jeg innså at den het GardeRmoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har tatt fly fra denne flyplassen veldig mange ganger i mitt liv, fra jeg var bitteliten, var jeg 20 da jeg innså at den het GardeRmoen.

Nå hadde jeg tenkt til å skrive en kommentar om at "nei, det heter Gardemoen uten r", men da lærte jeg faktisk noe nytt, og ga bedreviteren i meg selv en smekk på fingeren!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra hvis du jobber der, for da heter den Gærningmoen :opplyser:

...har jeg hørt av en kamerat som jobber der. Visstnok mange ikke fullt så hyggelige passasjerer der :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nylig var jeg vitne til en jente som lekte med ei Barbie-dukke og det var da et faktum, som jeg lenge har fortrengt, kom tilbake til mitt minne.

Barbie er jo bare figurens kjælenavn, da hennes ekte navn er Barbara. Barbara Millicent Roberts, for å være meir nøyaktig. Ho var tydeligvis oppkalt etter dattera til kvinnen som produserte ho, men det endrer ikke det faktum at jeg synes navnet 'Barbara' er alt annet enn passelig til den dukka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et tilsvarende "problem" den gangen Oslo flyplass lå på Fornebu. Alle sa jo Fornebo :klo:

(på den annen side skjønte jeg det lenge før vi sluttet å fly dit.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte teksten på "Lisa gikk til skolen" i går... Jeg hadde aldri skjønt hvorfor den gikk "tripp tripp trippesa", det ga jo ingen mening... :kari: Ikke at "tripp tripp tripp det sa" er så intelligent heller, men.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg så på sommeråpent i stad, også var det et ku-innslag der, om en ku-type som visst nok skal gi veldig godt kjøtt og jeg bare: "Æsj, hvem i all verden spiser ku? Har du noen gang spist ku mamma?". Alle som sitter rundt meg bryter plutselig ut i latter, mens de prøver å si at det vanligvis blir kalt Oksekjøtt og ikke ku-kjøtt. Jeg trodde at okse var et annet dyr enn ku jeg... :sjenert:

Du kan muligvis tilgis siden det mystiske norske dyret "storfe" faktisk skifter kjønn under slakting. Fra ku til okse på null komma svitsj!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte teksten på "Lisa gikk til skolen" i går... Jeg hadde aldri skjønt hvorfor den gikk "tripp tripp trippesa", det ga jo ingen mening... :kari: Ikke at "tripp tripp tripp det sa" er så intelligent heller, men.

Oj, jeg har alltid sunget "trippe trippesa". Godt få det oppklart, selv om det ikke var like sjokkerende som å lære teksten til "Alle fugler..."

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet det folk sier..

"Penger vokser ikke på trær!"

"JO, det gjør de. Penger er laget av papir som er laget av tre"

Vel, jeg trodde alltid de mente at det var KRONESTYKKENE som kom fra treet? Aner ikke hvordan jeg kunne tro noe så dumt, men jeg tenkte en gang at de brente maange lag med papir sammen ved så høy temperatur at det ble metall :fnise: Tenkte ikke over det noe mer, før det plutselig en dag gikk opp for meg at det var SEDLENE de mente! :sjenert:

Skal ikke garantere at det er sant, men jeg tror jeg leste et sted at sedler ikke er laget av papir, men en spesiell type bomull. :)

Selv var jeg treg med å skjønne at fyrstikker og lightere koster ikke 5øre slik det står skrevet på pakken, det blir donert 5øre for hver pakke som selges. Noe jeg fikk forklart i kassa på butikken :flau:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var det ikke lenge siden jeg heller lærte! Trodde det var "trippe trippe sa", haha. Synger det ennå :) Har til gode å høre noen synge "tripp tripp tripp det sa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at det var to vers til på sangen?

Per, han gikk for presten

spør om han var kar

i den nye vesten

som han fikk av far

Nå er Per og Lisa

gamle må du tro

Men den gamle visa

synger begge to

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trippe trippesa her :fnise:

Også huska jeg ikke melodien, så jeg måtte goggle litt og da lærte jeg at det er 3 vers på den sangen, som sofie777 opplyste om når jeg leste med nedover på siden :klo:

Visste dere at det var to vers til på sangen?

Per, han gikk for presten

spør om han var kar

i den nye vesten

som han fikk av far

Nå er Per og Lisa

gamle må du tro

Men den gamle visa

synger begge to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Jeg er "godt voksen" som det kalles, men det er kun noen dager siden det gikk opp for meg hvorfor sånn ryggsekk med vann/sugerør heter camelback. :klappe: for den!

Men det heter jo faktisk CamelBak, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...