Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

To tomater går over en vei.

Ketsjup/catch-up.

Forsto den i fjor, i en alder av 22.. haha, mindblowing!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ presisere at denne egentlig ikke er min....en venninne av meg sin. Ja, hun er ganske blond.

System Of A Down = My Sister Has Downs (som i Downs syndrom)

Jeg bare: :overrasket: Og så kom latteren

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde Nelly Furtado sang "She's a man in a mikrobølgeovn" i "Maneater"-sangen hennes da jeg var yngre haha

Jeg trodde også at gaten vi bodde i het Aroballeen og ikke Arboalleen :legrine:

Endret av Gigi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Exstrana

Jeg er 20 år og over gjennomsnittet dyreinteressert. Men inntil i dag har jeg trodd at sort panter var en helt egen art, akkurat som leopard, gepard osv. Så leste jeg nettopp at det er en fellesbenevnelse som referer til store kattedyr som har sort eller tilnærmet sort pels, noe som forårsakes av melanisme(som er det motsatte av albinisme). Så sort panter kan være både jaguar, leopard og puma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svampen

Selv skjønte jeg ikke hva Tigerstaden er for noe før det gikk opp for meg at "aha, OSLO!! PGA tigeren forran OSLO S!!" Joda, jeg har vært i Oslo flere ganger enn noen av mine venner, og likevel tok det såpass lang tid, ikke turte jeg å spørre noen heller :sjenert:

Hahahah herregud, jeg visste ikke at det var grunnen til at det kaltes for tigerstaden før nå! Jeg har hele tiden visst at Tigerstaden var Oslo, men har aldri skjønt hvorfor det har kaltes det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahahah herregud, jeg visste ikke at det var grunnen til at det kaltes for tigerstaden før nå! Jeg har hele tiden visst at Tigerstaden var Oslo, men har aldri skjønt hvorfor det har kaltes det! :fnise:

Det er det heller ikke, det er pga et Bjørnstjerne Bjørnson-dikt om den store, ubarmhjertige storbyen - Tigerstaden. :)

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svampen

Det er det heller ikke, det er pga et Bjørnstjerne Bjørnson-dikt om den store, ubarmhjertige storbyen - Tigerstaden. :)

Ja, fant ut av det etter at jeg hadde kommentert :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 år og over gjennomsnittet dyreinteressert. Men inntil i dag har jeg trodd at sort panter var en helt egen art, akkurat som leopard, gepard osv. Så leste jeg nettopp at det er en fellesbenevnelse som referer til store kattedyr som har sort eller tilnærmet sort pels, noe som forårsakes av melanisme(som er det motsatte av albinisme). Så sort panter kan være både jaguar, leopard og puma :)

Nå døde jeg litt inni meg, kjenner jeg. Jeg har merkelig nok også alltid vært storfan av 'panteren', og da spesielt den sorte panter. Ikke hadde jeg noe særlig imot det når den animerte rosa panteren dukket opp heller, for den var tross alt av en rase jeg likte godt.

Forøvrig fikk jeg årets sjokk i dag når jeg så ingefærøl ved brusdisken, og kan for første gang i livet konkludere med at ingefærøl er en brus og ikke en alkoholholdig drikk, som jeg alltid har trodd. Og det er egentlig ganske fælt, for nå føler jeg en indre trang til å prøvesmake den.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mind. Blown. :overrasket:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Dette lærte jeg også, dog for et par år siden. Likevel litt i seneste laget synes jeg, da jeg også alltid har hatt et lite crush på den mystiske sorte panteren som jeg trodde var en egen rase. Jeg husker at jeg alltid undret meg over hvorfor det var så lite dyredokumentarer om panteren. Da jeg innså at det ikke var egen rase ble jeg nesten litt trist. Også måtte jeg fortelle det til ALLE, og jeg forstod ikke hvorfor andre synes at dette var så lite interessant. Mega kunnskap jo!!!! :gjeiper:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt sånn tull. Dette gidder jeg ikke tro på. Panter er panter.

Forøvrig fikk jeg årets sjokk i dag når jeg så ingefærøl ved brusdisken, og kan for første gang i livet konkludere med at ingefærøl er en brus og ikke en alkoholholdig drikk, som jeg alltid har trodd. Og det er egentlig ganske fælt, for nå føler jeg en indre trang til å prøvesmake den.

Rart ikke du visste det, da det er eneste ølen dere kristne kan drikke. Eller er navnet også syndig? Uansett, det er ingen krise å gi etter for trangen din, for det er godt.

Endret av kråkefjas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart ikke du visste det, da det er eneste ølen dere kristne kan drikke. Eller er navnet også syndig? Uansett, det er ingen krise å gi etter for trangen din, for det er godt.

Så sant kråkefjas, navnet er så syndig at det renner over og driver meg til vanvidd.

Jeg skal nok få meg til å drikke det ei gang, dersom jeg finner de i noe mindre enn 1.5 liters flasker. Såpass tøff til å drikke den svære greia der er jeg ei.

Til trådens tema: det tok meg en god stund å skjønne at Helsingfors var det svenske navnet for den finske hovedstaden Helsinki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt sånn tull. Dette gidder jeg ikke tro på. Panter er panter.

Gidder du ikke tro på fakta?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg så på sommeråpent i stad, også var det et ku-innslag der, om en ku-type som visst nok skal gi veldig godt kjøtt og jeg bare: "Æsj, hvem i all verden spiser ku? Har du noen gang spist ku mamma?". Alle som sitter rundt meg bryter plutselig ut i latter, mens de prøver å si at det vanligvis blir kalt Oksekjøtt og ikke ku-kjøtt. Jeg trodde at okse var et annet dyr enn ku jeg... :sjenert:

Jeg dør :skratte: :skratte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal nok få meg til å drikke det ei gang, dersom jeg finner de i noe mindre enn 1.5 liters flasker. Såpass tøff til å drikke den svære greia der er jeg ei.

For å hjelpe deg litt på vei, så smakte jeg Ingefærøl for første gang for noen år siden og da synes jeg at det smakte ganske nær opp til Champagnebrus. Altså ikke helt, men om du liker det ene, liker du nok det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å hjelpe deg litt på vei, så smakte jeg Ingefærøl for første gang for noen år siden og da synes jeg at det smakte ganske nær opp til Champagnebrus. Altså ikke helt, men om du liker det ene, liker du nok det andre.

Da liker jeg det nok i små mengder, lik som med champagnebrus. Og takk så meget for forklaringen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på med denne tråden i flere dager nå (ler meg forøvrig halvt ihjel av mange av tingene), og samtidig som jeg leser sitter kjæresten min og synger nasjonalsangen (??)..

"... Som det stiger freeeem. Furutre bitt over landet"... Måtte fnise litt da han med store øyne så på meg da jeg forklarte at det er "furet, værbitt over vannet".

Kommer egentlig ikke på så veldig mye, vil se på meg selv som.. litt intelligent ihvertfall, men har et par eksempler:

Som flere har påpekt her var det ikke så enkelt å forstå den "Det er ikke noe E i Safari"-reklamen. Ble bare mer og mer irritert på de ungene. "NO SHIT, SHERLOCK, selvfølgelig er det ikke noe E i safari..". Måtte få den forklart av en blond jente i klassen som ihvertfall ikke burde skjønt den..

En gang hadde kjæresten min vors hjemme hos seg, da det kom en fyr jeg ikke kjente. Han snøt seg ufattelig mange ganger, og klagde på allergi med en litt ironisk undertone. Jeg, som er allergisk mot alt fra støv til bananer og pollen, svarte medfølende, og ga han tips. Han pustet mye med nesen og sa "ja, hehe, allergi ja, hehehe". Alle i rommet var heeeelt stille, før en hvisket stille at grunnen til at han var snørrete var en helt annen. Jeg forsto det FORTSATT ikke, og jeg tror endel ble ganske skuffa over den ellers så smarte meg. Men hvordan skulle jeg vite at han hadde tatt kokain? Kjente ikke fyren engang. Selvom jeg ble ganske flau der og da, tenkte jeg i mitt stille sinn at han bare var en dust ute etter oppmerksomhet.

Ellers må jeg si at jeg har fått endel aha-opplevelser i denne tråden!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...