Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest NozMonster

og det er heller ikke lenge siden jeg fant ut at det heter "Oversvømmelse" og ikke "overforsvømmelse"

Jeg synes også det hadde vært mer logisk om det het overFORsvømmelse, for det svømmer jo over FOR mye :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og det er heller ikke lenge siden jeg fant ut at det heter "Oversvømmelse" og ikke "overforsvømmelse"

Jeg synes også det hadde vært mer logisk om det het overFORsvømmelse, for det svømmer jo over FOR mye :sjenert:

Da kunne det jo bare hett forsvømmelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg sier også overforsvømmelse :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av en eller annen grunn veldig lenge trodd at "samtlige" betyr noen/eller et par stk. Det har ført til noen misforståelser :sjenert:

Red. og nå leste jeg nettopp at jeg ikke er den eneste *fnis*

Endret av anónimo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var oppe i 20-åra da vi var en gjeng som diskuterte ljug og fanteri foreldre forteller til unga sine, evt ting vi selv hadde opplevd fra foreldra mine. Plutselig ler ei venninne og sier at hu brukte mekke kaffe hele tida fordi foreldrene hennes hadde sagt hun var så flink til det. Plutselig gikk illusjonen min som barndommens beste kaffemaker i knus - min mor hadde lurt meg bare for å slippe å gjøre det selv! Jeg hadde gått rett på - jobba beinhardt for å blande akkurat 100 % likt forhold hver gang. Buhuuu :P

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte for noen uker siden at brukeren Giacomo_P, ikke var et helt random navn, men at han faktisk hadde oppkalt brukeren sin etter en av de mest kjente operakomponistene i verden nemlig Giacomo Puccini. Hvordan er det mulig at jeg har gått nesten ett år uten å oppdage det, når jeg i tillegg liker klassisk musikk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg så på sommeråpent i stad, også var det et ku-innslag der, om en ku-type som visst nok skal gi veldig godt kjøtt og jeg bare: "Æsj, hvem i all verden spiser ku? Har du noen gang spist ku mamma?". Alle som sitter rundt meg bryter plutselig ut i latter, mens de prøver å si at det vanligvis blir kalt Oksekjøtt og ikke ku-kjøtt. Jeg trodde at okse var et annet dyr enn ku jeg... :sjenert:

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Haha, jeg så på sommeråpent i stad, også var det et ku-innslag der, om en ku-type som visst nok skal gi veldig godt kjøtt og jeg bare: "Æsj, hvem i all verden spiser ku? Har du noen gang spist ku mamma?". Alle som sitter rundt meg bryter plutselig ut i latter, mens de prøver å si at det vanligvis blir kalt Oksekjøtt og ikke ku-kjøtt. Jeg trodde at okse var et annet dyr enn ku jeg... :sjenert:

wow :overrasket:

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow :overrasket:

Skal jeg ta med at jeg har bodd nesten hele livet i en bygd med knapt 10.000 mennesker og har bondegårder med okser og kuer som nærmeste nabo, eller virker jeg bare helt skutt da? :rodme:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Skal jeg ta med at jeg har bodd nesten hele livet i en bygd med knapt 10.000 mennesker og har bondegårder med okser og kuer som nærmeste nabo, eller virker jeg bare helt skutt da? :rodme:

Jeg hadde tenkt å skrive at du helt sikkert var oppvokst i tykkeste byjungelen. Nuvel, man kan ikke få med seg alt :fnise:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp helt av. Lillesøsteren til en venninne av meg (15 år) proklamerte nylig at hun ikke vil spise biff lenger- bare pølse. Hun har nemlig blitt vegetarianer...

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp helt av. Lillesøsteren til en venninne av meg (15 år) proklamerte nylig at hun ikke vil spise biff lenger- bare pølse. Hun har nemlig blitt vegetarianer...

Hahaha!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I sangen We speak no americano, (papa americano) trodde en venn av meg at de sang:

"Vi padler i en kano."

Det trodde han til her om dagen, og hadde lenge gått og synget på den sånn :skratte:

:skratte:
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var først for ett par dager siden at jeg fant ut at det faktisk heter bussholdeplass og bussoverplass.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her en dag så fant jeg ut hvorfor t-bane-toget enten er veldig langt eller ganske kort og aldri midt i mellom - fordi den lange er satt sammen av to korte... :kari:Jeg hadde tenkt at t-bana var som et tog - en slags lokomotivvogn og så en og en adskilt vogn bak. Men det er jo førerhusdel og tre vogner som sitter sammen, og så hvis de trenger lenger tog er det en ny førerhusdel og tre vogner. Men neida, selv om jeg tar t-bane nesten hver dag trodde jeg den bestod av en og en adskilt vogn som ble koblet til neste og kunne ikke skjønne hvorfor de aldri satte inn t-baner med f.eks 4 vogner. Jeg går jo ofte gjennom vognene for å finne et sted å sitte, så jeg fatter ikke hvorfor jeg var så treig...

Endret av Dragonfly84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var først for ett par dager siden at jeg fant ut at det faktisk heter bussholdeplass og bussoverplass.

Hva i all verden er bussOVERplass - det har jeg aldri hørt om (og jeg finner det ikke i ordboken - kun referert til i div. blogger)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...