Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen sa til meg når jeg var barn at drøvelen var til for å skille mat og drikke. Drikke gikk til høyre for drøvelen og mat gikk til venstre. Så gikk maten og drikken ned i henholdsvis spiserør og drikkerør.

Såå.. har egentlig ikke tenkt så mye mer over det før for et par år siden da jeg kom til å tenke på at vi har jo ikke et drikkerør. :sjenert:

Tror det er mye jeg har fått for meg som barn som jeg ikke har hatt noen grunn til å tenke særlig over som jeg plutselig kan finne ut at ikke stemmer helt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjæresten min har en favoritt t-skjorte som han har hatt i alle de tre årene vi har vært sammen.

På den står det "Klaus Dro Forbi".

I år skjønte jeg at det mentes "Klaustofobi" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kjedekollisjon kalles det på grunn av at bilene danner en kjede, og ikke fordi bilførerne kjedet seg (selv om det kan ha noe med årsaken å gjøre) :sjenert:

At det nye testamentet ikke er en ny utgave av det gamle testamentet. Dette trodde jeg helt til 5. klasse, da den nye reformen kom og jeg begynte med kristendom og livssyn og ikke bare livssyn på skolen :sjenert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er livsfarlige(om du er meitemark) da det er en av favoritt rettene dems.

jøss. visste ikke at de likte det. har vært overbevist om at det er mennesker de går etter. :wow:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte veldig på hvorfor tenner blir tegnet oppned, altså med røttene ned i stedet for opp, helt til min mann sier: jammen, for tenner i underkjeven blir det riktig vei!

D'oh!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kjedekollisjon kalles det på grunn av at bilene danner en kjede, og ikke fordi bilførerne kjedet seg (selv om det kan ha noe med årsaken å gjøre) :sjenert:

At det nye testamentet ikke er en ny utgave av det gamle testamentet. Dette trodde jeg helt til 5. klasse, da den nye reformen kom og jeg begynte med kristendom og livssyn og ikke bare livssyn på skolen :sjenert:

Jeg tenkte det samme om kjedebrev,tenkte de bare kjeda seg :P Stemmer kanskje litt da men :P

Endret av Helena83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gunfreak

jøss. visste ikke at de likte det. har vært overbevist om at det er mennesker de går etter. :wow:

De spiser det meste, menn mennesker er nok litt i største laget, de spiser for det meste meitemark, insekter, små dyr, som forsker og mus om de kommer over dem, men de spiser også frukt og grønt, frukt som har falt på bakken osv. De tar også kattemat om de går i hagen din og du har det ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spiser det meste, menn mennesker er nok litt i største laget, de spiser for det meste meitemark, insekter, små dyr, som forsker og mus om de kommer over dem, men de spiser også frukt og grønt, frukt som har falt på bakken osv. De tar også kattemat om de går i hagen din og du har det ute.

men jeg har hørt at hvis man går tur i skogen og treffer på en grevling, så kan de bite. Derfor går folk som jakter for.eks med kongler eller kvister i skoene sine. I følge min farfar så slipper ikke grevingen når den først biter og den gir seg ikke før den hører det knaser. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

men jeg har hørt at hvis man går tur i skogen og treffer på en grevling, så kan de bite. Derfor går folk som jakter for.eks med kongler eller kvister i skoene sine. I følge min farfar så slipper ikke grevingen når den først biter og den gir seg ikke før den hører det knaser. :fnise:

Grevlinger er ikke spesielt farlige, de er sky, og ikke spesielt agresive, faktisk går katter og grevlinger sammen helt ok, i england er det et vanlig syn å se katten og grevlingen dele kattematen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spiser det meste, menn mennesker er nok litt i største laget, de spiser for det meste meitemark, insekter, små dyr, som forsker og mus om de kommer over dem, men de spiser også frukt og grønt, frukt som har falt på bakken osv. De tar også kattemat om de går i hagen din og du har det ute.

Fabelaktig tastefeil, Gunfreak! Forskerne er ikke trygge når det er grevling i nærheten!

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På julaften på Donald så har alltid episoden med campingvognen vært favoritten. Men det har plaget meg litt at når bilen og vognen blir skilt så går de hver sin vei, men ender opp på samme sted nederst på fjellet. Hva er vitsen med å ha en vei som starter og slutter på samme sted liksom.

Idag ville sønnen min se den, så vi fant den frem på YouTube, og da oppdaget jeg at den egentlig er lengre enn den som blir vist på julaften. Og ikke bare det, den har en scene hvor vognen hopper over stupet og havner på en annen vei enn den den egentlig var på! Jeg sitter her med en følelse av tilfredshet. Endelig ble det ene logiske hullet i episoden tettet og jeg kan nyte den til fulle!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Det er det jeg ikke skjønner - har jeg funnet på alt dette selv?

Jeg er til tider ganske naiv av meg. I fjor fant jeg ut at bonsai kittens (den kjedemailen som gikk rundt for noen år siden om kattunger på flaske) ikke var ekte. Greit nok at jeg var ung når jeg først leste om det, men jeg har trodd på det i mange år i ettertid.

Hva var greia med kjedemailen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På julaften på Donald så har alltid episoden med campingvognen vært favoritten. Men det har plaget meg litt at når bilen og vognen blir skilt så går de hver sin vei, men ender opp på samme sted nederst på fjellet. Hva er vitsen med å ha en vei som starter og slutter på samme sted liksom.

Det er da flere veier her i Norge som starter og slutter på samme sted, særlig på fjelloverganger. Da er det som regel en "gamlevei" som ligger åpent til og som alltid ble/blir stengt om vinteren og så har de bygget en ny vei, mest sannsynlig i tunnel, og den er åpen, om ikke hele vinteren, så ihvertfall større deler av veien. Et eksempel er Strynefjellsveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke bare det, den har en scene hvor vognen hopper over stupet og havner på en annen vei enn den den egentlig var på!

Jeg mener å huske å ha sett dette på TV. Er du sikker på at de ikke viser dette klippet?

Hva var greia med kjedemailen?

Noen opprettet en nettside hvor de solgte kattunger plassert i små glassflasker. Poenget var at disse kattungene ville vokse inne i flasken og forme seg deretter (med slanger for mat og avføring). Kattene skulle da endre benstrukturen og bli firkantet etter formen på flasken.

I og med at jeg trodde på dette syns jeg det var helt forferdelig. En levende katt som må vokse opp på den måten for å være til pynt? Jeg har fremdeles litt traumer, men heldigvis var det hele tull.

Slike bilder la de ut:

bonsai.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grevlinger er ikke spesielt farlige, de er sky, og ikke spesielt agresive, faktisk går katter og grevlinger sammen helt ok, i england er det et vanlig syn å se katten og grevlingen dele kattematen.

Du er reneste grevlingeksperten!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Du er reneste grevlingeksperten!

Ikke noe mer enn jeg er på div andre dyr, som elefanter, ulver, tigere, leoparder, hyener, lycans, otere, spermhvaler, spekkhuggere, div seler, haier, krokkodiller, osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske å ha sett dette på TV. Er du sikker på at de ikke viser dette klippet?

Noen opprettet en nettside hvor de solgte kattunger plassert i små glassflasker. Poenget var at disse kattungene ville vokse inne i flasken og forme seg deretter (med slanger for mat og avføring). Kattene skulle da endre benstrukturen og bli firkantet etter formen på flasken.

I og med at jeg trodde på dette syns jeg det var helt forferdelig. En levende katt som må vokse opp på den måten for å være til pynt? Jeg har fremdeles litt traumer, men heldigvis var det hele tull.

Slike bilder la de ut:

bonsai.jpg

Ja, fikk kjedemailen for hundre år siden jeg også. Bare skjønner ikke hva som var greia med den. Ble veldig dårlig av den, ikke så behov for å se bildene igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg flyttet til trøndelag på barneskolen etter mange år på østlandet, var jeg utrolig misunnelig på alle i klassen min. De skulle alltid "heim å eta kak", og jeg synes det var virkelig urettferdig at alle andre spiste kake hver dag ;P
Etter en stund skjønte jeg at det betydde "hjem å spise brødskive" ;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...