Kråkesaks Skrevet 21. desember 2012 #2561 Del Skrevet 21. desember 2012 Nå slo jeg opp på google og fant lyricsene og det ser ut til at du har rett. Da hadde vel damene som sang også feil da... Eller så hørte jeg feil igjen? Feil ble det hvertfall uansett fra min side Jeg lærte sangen på ungdomsskolen og da sto det i hvert fall feed the world i teksten vi fikk utdelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 21. desember 2012 #2562 Del Skrevet 21. desember 2012 Jeg trodde det var Feed the woooorld. Jeg trodde lenge det var "we're the world"... men for noen år siden kom jeg til samme konklusjon som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 21. desember 2012 #2563 Del Skrevet 21. desember 2012 Jeg trodde lenge det var "we're the world"... men for noen år siden kom jeg til samme konklusjon som deg. Det er jo det! Men da er vi over på en annen sang: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariahamm Skrevet 6. januar 2013 #2564 Del Skrevet 6. januar 2013 Må bare påpeke at Tussi er en jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 6. januar 2013 #2565 Del Skrevet 6. januar 2013 Må bare påpeke at Tussi er en jente! Med den stemmen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleklart Skrevet 6. januar 2013 #2566 Del Skrevet 6. januar 2013 Må bare påpeke at Tussi er en jente! Tussi er en gutt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 6. januar 2013 #2567 Del Skrevet 6. januar 2013 Fra wiki: Tussi er en fiktiv figur i A.A. Milnes barnebøker om Ole Brumm, og senere i flere tegnefilmer av Disney. Tussi er et esel. Hans «fødselsdag» er 25. desember 1921, som er dagen da Christopher Robin Milne, A.A. Milnes sønn, fikk et esel-kosedyr i julegave 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moderfavn Skrevet 6. januar 2013 #2568 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Jeg trodde, til jeg var nesten voksen, at det het april-snar. Er det forresten bare her i huset at vi koker spaghetti i en stor nok gryte? Endret 6. januar 2013 av Moderfavn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 6. januar 2013 #2569 Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg lærte her om dagen at det heter "fallgruber" og ikke "fallgruver". Synes gruver gir mer mening - man faller ned i en gruve-ish, men hva i all verden er en grube? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleklart Skrevet 6. januar 2013 #2570 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Jeg lærte her om dagen at det heter "fallgruber" og ikke "fallgruver". Synes gruver gir mer mening - man faller ned i en gruve-ish, men hva i all verden er en grube? Grube og gruve er det samme. http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=grube&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Endret 6. januar 2013 av Soleklart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 6. januar 2013 #2571 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Fra wiki: Tussi er en fiktiv figur i A.A. Milnes barnebøker om Ole Brumm, og senere i flere tegnefilmer av Disney. Tussi er et esel. Hans «fødselsdag» er 25. desember 1921, som er dagen da Christopher Robin Milne, A.A. Milnes sønn, fikk et esel-kosedyr i julegave Og når han heter Eeyore - (eller som han også kalles Igor ) i originalen er det vel rimelig klart hvilket kjønn han har. Endret 6. januar 2013 av LilleBille 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariahamm Skrevet 6. januar 2013 #2572 Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg er så fast bestemt på at det er jente Noen som har bevis som ikke er fra wiki? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 6. januar 2013 #2573 Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg er så fast bestemt på at det er jente Noen som har bevis som ikke er fra wiki? :-) http://www.disney.co.uk/winnie-the-pooh/characters/eeyore.jsp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moderfavn Skrevet 6. januar 2013 #2574 Del Skrevet 6. januar 2013 http://www.disney.co.uk/winnie-the-pooh/characters/eeyore.jsp Sitter med Ole Brumm her, den gamle boka, og Tussi er en han der. Det er Disney som har femininisert han, med å gjøre den røde sløyfa hans rosa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariahamm Skrevet 6. januar 2013 #2575 Del Skrevet 6. januar 2013 Søren, jeg som har vært så bombesikker på det hele livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkna Skrevet 6. januar 2013 #2576 Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg sa lenge at jeg hadde "hjerneteppe" om jeg ble stresset og glemte ting. Mens det egentlig heter "jernteppe". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumulus Skrevet 6. januar 2013 #2577 Del Skrevet 6. januar 2013 På julaften skjønte jeg at Snipp og Snapp heter Chip and Dale. Chippendale!!! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberry19 Skrevet 6. januar 2013 #2578 Del Skrevet 6. januar 2013 For et år siden var det så mye snakk om Taliban på nyhetene, hvertfall syntes jeg det. Jeg spurte pappa hvor Taliban lå, siden jeg ikke kunne huske å ha sett dette på kartet noen gang. Jeg har alltid trodd at dette var et land. Jeg trodde også, inntil nylig, at Elfenbenskysten var en kyst, og ikke et afrikansk land. Hvordan skal man kunne vite dette da? ElfenbensKYSTEN? Jeg trodde det også helt til jeg leste dette innlegget ditt, jeg... Og jeg har ikke giddet å sjekke det, fordi jeg trodde det var slik navnet sa. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 7. januar 2013 #2579 Del Skrevet 7. januar 2013 Tidligere eksisterte også Gullkysten, Pepperkysten og Slavekysten (grusomt navn!) i de samme landområdene ved Guineabukten. Gullkysten er det som nå heter Ghana, og var tidligere britisk koloni. Elfenbenskysten var fransk koloni før det ble selvstendig. Pepperkysten og Slavekysten var landområder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 7. januar 2013 #2580 Del Skrevet 7. januar 2013 Jeg skjønte plutselig (etter å ha lagt inn 6 innlegg etter hverandre) at det er noe som heter multisitat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå