Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

Fremhevede innlegg

Skrevet

"You blew my mind" = "mind blown"

Takk for forklaring!

Jeg er ikke så glad i å bruke engelske utrykk, men det er en annen diskusjon som heller hører hjemme under språkforumet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for forklaring!

Jeg er ikke så glad i å bruke engelske utrykk, men det er en annen diskusjon som heller hører hjemme under språkforumet.

Bare hyggelig! :)

Skrevet

La endelig to og to sammen i dag og kom fram til at MineCraft er ikke det samme som Minesweeper.. Lurte litt på hvorfor alle snakket om den, om det var en slags retro hype eller noe.. :klaske:

Gjest NozMonster
Skrevet

La endelig to og to sammen i dag og kom fram til at MineCraft er ikke det samme som Minesweeper.. Lurte litt på hvorfor alle snakket om den, om det var en slags retro hype eller noe.. :klaske:

hehheeee... så morsomt! ikke at jeg aner hva MineCraft er, men jeg hadde nok ikke forveksla det med denne gode gamle :

MinesweeperX__1.jpg

:rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil vel si at MineCraft er retro, men bare en annen type retro (ihvertfall når det gjelder grafikken). "Mine" i Minecraft henspiller på "mining" ikke "mines", selv om det smeller både titt og ofte også i MineCraft (kanskje mer, egentlig).

• Liker 1
Skrevet

Minesveiper er ikke retro for meg, har det som app på nettbrettet (android) og spiller det hver kveld. :danse:

Skrevet (endret)

Det gikk jeg i baret, gitt! :fnise:

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Jeg har aldri forstått hva poenget med minesveiper er jeg.. Husker jeg "spilte" det når jeg var 7-8 år, men jeg bare trykket på de grå firkantene, noen ganger fikk jeg poeng, andre ganger ikke :ler:

• Liker 6
Skrevet

Jeg har aldri forstått hva poenget med minesveiper er jeg.. Husker jeg "spilte" det når jeg var 7-8 år, men jeg bare trykket på de grå firkantene, noen ganger fikk jeg poeng, andre ganger ikke :ler:

Du skal ikke treffe minene, og tallene (1-5) forteller hvor mange miner som er inntil den aktuelle ruten. Spillet er vunnet når du har rensket hele brettet så bare uåpende ruter med miner er igjen. Men er mye morsommere på msn, hvor målet er å finne alle minene :P

• Liker 3
Skrevet

Du skal ikke treffe minene, og tallene (1-5) forteller hvor mange miner som er inntil den aktuelle ruten. Spillet er vunnet når du har rensket hele brettet så bare uåpende ruter med miner er igjen. Men er mye morsommere på msn, hvor målet er å finne alle minene :P

Tallene kunne være 1-8. Man kunne stille inn hvor mange miner det skulle være på brettet, og da hadde du mange nok kunne man få 8'er ruter. Nå fikk jeg fryktelig lyst til å spille igjen :ler:

• Liker 1
Skrevet

Jeg fant ut i fjor sommer at vindmøller ikke går på strøm. Presterte å si "den ene vindmøllen der borte må være tom for strøm, for den snurrer nesten ingenting i forhold til de andre". Flaut? Ja.

• Liker 16
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ble så skuffet da jeg oppdaget at kunstnerboligen "Grotten" ikke er noen grotte, bare et vanlig hus.

Men jeg leste om det nå, og det er faktisk en halv-kunstig grotte under huset.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble så skuffet da jeg oppdaget at kunstnerboligen "Grotten" ikke er noen grotte, bare et vanlig hus.

Men jeg leste om det nå, og det er faktisk en halv-kunstig grotte under huset.

Det kan forklare noe. Jeg husker at vi lærte på skolen at Henrik Wergeland bodde i en hule i slottsparken, og har tenkt at det var ganske rart og at jeg kanskje husker feil. Googlet Grotten nå og ser at det er snakk om et hus som ligger ved slottsparken, ja.

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

Det gikk opp for meg (og Evilposelos) i dag at dette ---> :sexy: (de klumpene nederst vel og merke) er pupper og ikke sko.. heheee

Endret av NozMonster
  • Liker 4
Skrevet

Det gikk opp for meg (og Evilposelos) i dag at dette ---> :sexy: (de klumpene nederst vel og merke) er pupper og ikke sko.. heheee

Det er jo den klassiske dama med blinkende brystvorter, jo. Hvordan kan man ikke se det? :fnise:
  • Liker 1
Skrevet

Det er jo den klassiske dama med blinkende brystvorter, jo. Hvordan kan man ikke se det? :fnise:

Aldri lagt merke til brystvortene før :skratte:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dette er ikke om meg, men ei utrolig dum venninne. Vi satt ute en kald vinternatt å pratet om forurensninger osv, venninna mi var 18 år.. Plutselig sier hu "Men du, hvorfor kunne ikke jorda lånt elektrisitet av månen egentlig? Det hadde blitt mye bedre for miljøet"

Først trudde jeg hu tulla, men når jeg forklarte at månen ikke er elektrisk, men at det er sollyset som får månen til å lyse, ble hu helt satt ut.

Endret av humalla
  • Liker 19
Skrevet

hehheeee... så morsomt! ikke at jeg aner hva MineCraft er, men jeg hadde nok ikke forveksla det med denne gode gamle :

MinesweeperX__1.jpg

:rodmer:

Her passer det å si at dette spillet er en av grunnene til at pappa var mitt idol da jeg var liten. Jeg fikk aldri spillet til, det gikk aldri, og jeg trodde selvsagt pappa var supersmart og verdens beste fordi han klarte spillet hver eneste gang...

Var ikke før i sommer at en venninne lærte meg reglene. Og der brast den barndomsillusjonen.

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke veldig lenge siden jeg fant ut at Sherlock ikke var en ekte person. Og det var leeenge etter at jeg var på Sherlock museet i London... :fnise:

En venninne av meg trodde de sang 'It's a fire downtown' og ikke 'It's a final countdown'...

Skrevet (endret)

Det er et ganske vanlig ord, for folk som leser om whaler(cetacea) er det lantinske kavnet på orderen for hvaler, og jeg drev å leste masse om dem, og utalte altid cetacea som ketacea, var først når jeg så en youtube video jeg fikk høre noen si det høyt og jeg skjønte hvordan man skulle uttale det.

Litt gammelt innlegg, men sånn som du sa det først er faktisk riktig. (Når man leser latin skal c leses som k ;)(cetacea blir da ketakea) Har begynt på et årsstudium i latin i høst og foreleseren jeg har hatt til nå sa at det er veldig vanlig blant mange å uttale c som s, men generelt innen "latinkretser" er det konsensus om at c uttales k.

(Veldig rart å lese tekster om Cicero og uttale navnet "kikerå" :P)

Endret av kristines1990
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...