Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det ikke det? blink.png huh, da lerte jeg noe nytt idag da xD Men hva er det da?

Riksvei 150 (Rv150, Ring 3) går mellom Ryenkrysset på Ryen i Oslo og Lysaker i Bærum og er stamvei med to felt i hver retning. Veien er kun skiltet Ring 3, ikke med riksvei-skilt. Veien kalles ofte Store ringvei som var navnet på veien før ringveiene i Oslo ble nummererte :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grenlandstuppa

Riksvei 150 (Rv150, Ring 3) går mellom Ryenkrysset på Ryen i Oslo og Lysaker i Bærum og er stamvei med to felt i hver retning. Veien er kun skiltet Ring 3, ikke med riksvei-skilt. Veien kalles ofte Store ringvei som var navnet på veien før ringveiene i Oslo ble nummererte :)

Aha, jøss- Det var helt nytt for meg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så jeg kommer med vranglære her og. Trodde jeg hadde funnet ut av dette med bisettelse/begravelse, men da ser det ut til at det er flere nyanser i dette enn det jeg (nylig) lærte. Interessant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, nå ble jeg nyskjerrig!! Hvilken er dette? :gjeiper:

det er den sangen de spiller som reklame til champions league eller noe, som egentlig er en patriotisk sang for Storbritannia. Teksten er til refrenget, er:

Rule Britannia, Britannia rules the waves.

Britons never, never, never shall be slaves.

melly666 trodde de sang:

Oh pretend you're, pretend you're nana waves

nana nanananana nana na waves

- noe som overhode ikke gir mening - hvertfall ikke når den ofte blir spilt i forbindelse med fotball.. :) synes det var gøy

her er sangen hvis du vil høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KID står for kundeidentifikasjon... :kari: Har aldri tenkt over hva det står for, trodde det var noe myye mer komplisert. Visste det var "sånn de finner ut det er jeg som har betalt", men at det var så lett som Kunde-ID, deeet tok meg en stund. :sjenert:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KID står for kundeidentifikasjon... :kari: Har aldri tenkt over hva det står for, trodde det var noe myye mer komplisert. Visste det var "sånn de finner ut det er jeg som har betalt", men at det var så lett som Kunde-ID, deeet tok meg en stund. :sjenert:

haha, da lærte jeg noe nytt og. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skummelt å innrømme dette her, men:

Oppdaget nettopp at det ikke er en eneste pære i det ene spotarmaturet mitt i stua. Jeg trodde lenge det var noe med bryteren (det har vært litt kluss med den før), men nå vet jeg ihvertfall hvorfor det er så lite liv oppi der. :klaske:

(Jeg "lånte" pærene, for å bruke dem i en annen lampe, og har tilogmed kjøpt nye for å erstatte dem jeg tok ut, men de har visst ikke kommet på plass enda, merkelig nok)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

På tide å dra opp igjen denne tråden!

Kom på en ganske fæl en da jeg hørte en kjær Madonna lår på radioen.

I sangen La isla Bonita trodde jeg at hun sang "Last night I dreamt of some degos" og tenkte at det var jo svært stygt og rasistisk sagt av henne.. Det tok ganske lang tid, les år, før jeg oppfattet at hun synger "Last night I dreamt of San Pedro".

:sjenert::flau:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å dra opp igjen denne tråden!

Kom på en ganske fæl en da jeg hørte en kjær Madonna lår på radioen.

I sangen La isla Bonita trodde jeg at hun sang "Last night I dreamt of some degos" og tenkte at det var jo svært stygt og rasistisk sagt av henne.. Det tok ganske lang tid, les år, før jeg oppfattet at hun synger "Last night I dreamt of San Pedro".

:sjenert::flau:

:Nikke: Samme her!

...bare at jeg til og med fikk det til å bli "slept with some degos" for noen år siden...

Endret av Dragonfly84
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt skummelt å innrømme dette her, men:

Oppdaget nettopp at det ikke er en eneste pære i det ene spotarmaturet mitt i stua. Jeg trodde lenge det var noe med bryteren (det har vært litt kluss med den før), men nå vet jeg ihvertfall hvorfor det er så lite liv oppi der. :klaske:

(Jeg "lånte" pærene, for å bruke dem i en annen lampe, og har tilogmed kjøpt nye for å erstatte dem jeg tok ut, men de har visst ikke kommet på plass enda, merkelig nok)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi ikke har baser på månen, når jeg var liten var det sånn barne bok som ilusterer vitenskap osv, og i den boka var det masse bilder av mange romstasjoner rundt jorda og baser på månen, så frem til jeg var sånn 5-6 år trodde jeg det var helt vanlig å dra til månen.

BLE DRIT SKUFFA, når jeg fant ut at vi bare har vært på månen et par ganger og at vi bare hadde en usel liten dritt romstasjon i bane rundt jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...