Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får ta en til ei venninne. Hun møtte den kjekkasen på fest som hun virkelig prøvde å sjekke opp. Han studerte marintek. på NTNU. Hun skjønte ingenting da han ble fornærmet da hun ble såå begeistret for hun hadde nemlig noen bekjente som studerte marinebiologi, og det var så befriende å møte noen andre enn disse siv.ing-nerdene fra Gløshaugen. Og det var jo så spennende livet i vannet, osv. Det ble ikke napp på henne for å si det sånn.

:ler:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut i fjor at ender flyr. Og faktisk, haha, dette er litt flaut å innrømme, men tidligere i år fant jeg ut at vi har 5 fingre på hver hånd, og ikke 6! Jeg visste det jo sånn egentlig, men jeg har ikke tenkt over det på mange år, og av en eller annen grunn hadde jeg fått en teori om at tommelen var den 6. fingeren på hånda. Fikk litt sjokk kan man si!

Har også hele livet sagt hvis jeg har fått noe i vranga, at jeg fikk maten i feil hals. Plutselig innså jeg at vi har jo bare en hals!

Har også i en alder av snart 22 endelig lært meg forskjell på høyre og venstre!

Er MASSE jeg har vært treg med å skjønne. Ikke rart at russenavnet mitt ble "Lost in space"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte nylig at de i coca cola sangen synger

"For en dukkert høyt mot nord, for et snowboard spor"

Jeg mumlet alltid den første delen, men på snowboard spor trodde jeg de sang småbarns mor :klaske:

Hæ, synger de ikke småbarnsmor? =S

Endret av super-s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ta en til ei venninne. Hun møtte den kjekkasen på fest som hun virkelig prøvde å sjekke opp. Han studerte marintek. på NTNU. Hun skjønte ingenting da han ble fornærmet da hun ble såå begeistret for hun hadde nemlig noen bekjente som studerte marinebiologi, og det var så befriende å møte noen andre enn disse siv.ing-nerdene fra Gløshaugen. Og det var jo så spennende livet i vannet, osv. Det ble ikke napp på henne for å si det sånn.

:ler:

Jeg lærte nylig at det heter marinbiologi uten e'en. Visstnok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest student1993

Hvor var du i timene på skolen?

Fikk et snitt på 5,5 på ungdoms og videregående, men norsk geografi er vel ikke min sterke side.. hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte nylig at det heter marinbiologi uten e'en. Visstnok.

Hehe, ja der kan du se. Ikke bare hun som hadde noe å lære da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte forresten nylig at det er forskjell på en begravelse og en bisettelse. Har aldri tenkt over at det er en forskjell og har brukt ordene om hverandre. For ordens skyld:

Bisettelse: Når den døde skal kremeres.

Begravelse: Når den døde skal begraves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som klarer å gjette hvilken sang dette er eller?

Oh pretend you're, pretend you're nana waves

nana nanananana nana na waves

Kan si at den ofte blir spilt på tv - spesielt rundt fotballtider. Handlet ikke helt om det jeg trodde :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan si at den ofte blir spilt på tv - spesielt rundt fotballtider. Handlet ikke helt om det jeg trodde :gjeiper:

:klo:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut i fjor at ender flyr. Og faktisk, haha, dette er litt flaut å innrømme, men tidligere i år fant jeg ut at vi har 5 fingre på hver hånd, og ikke 6! Jeg visste det jo sånn egentlig, men jeg har ikke tenkt over det på mange år, og av en eller annen grunn hadde jeg fått en teori om at tommelen var den 6. fingeren på hånda. Fikk litt sjokk kan man si!

Har også hele livet sagt hvis jeg har fått noe i vranga, at jeg fikk maten i feil hals. Plutselig innså jeg at vi har jo bare en hals!

Har også i en alder av snart 22 endelig lært meg forskjell på høyre og venstre!

Er MASSE jeg har vært treg med å skjønne. Ikke rart at russenavnet mitt ble "Lost in space"!

:overrasket::fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte forresten nylig at det er forskjell på en begravelse og en bisettelse. Har aldri tenkt over at det er en forskjell og har brukt ordene om hverandre. For ordens skyld:

Stemmer - men det er lov å kalle begge delar for begravelse/gravferd. Medan bisetjing kan berre nyttast om sermonien før ein kremasjon.

Diverre verkar det som om mange (spesielt journalistar, når dei skriv om kjente personar som har døydd osv) nyttar bisetjing som eit "finare" ord for gravferd - og skriv bisetjing uansett om personen vert gravlagt eller kremert.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å fortsette bisettelse/begravelse-debatten; jeg fant denne dette på wikipedia "Flere steder i Norge vil man fortsatt bruke begrepet bisettelse om overføringen av kisten fra dødsstedet til begravelsesstedet, noe som ofte skjer noen dager før selve begravelsen".

Og nettopp dette er i alle fall hva jeg forbinder med en bisettelse. Da vi fulgte bilen med kisten til bestefar ut til kirken, bar denne inn i kirken og fikk lov til å se ham dersom vi ville - denne "sermonien" kalte vi (og begravelsesbyrået) bisettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men heter det ikke bisettelse om seremonien før man f.eks frakter den døde for å begraves et annet sted? Ser for meg at begravelsen på en måte er hele greia, mens hvis det bare er seremonien så kan det kalles bisettelse, uavhengig om "prosessen" stoppes fordi den døde skal kremeres eller begraves langt unna.

Jeg har vært i en bisettelse der det var seremoni på vanlig måte, før kisten ble kjørt til flyplassen for å fraktes til den dødes hjemland og begraves der. Var det da ikke en bisettelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahahha!!! skjønte den, den var bra! nå lo jeg godt :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...